1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591432 inlägg · 6216 ämnen

Förslag till Supporterklubben och Timrå IK

« · 816307 · » Till forumet

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Resan till Mora blir av och bussen kommer att gå kl 12.00 från E.ON

Ett fåtal platser finns kvar så vill ni åka så är det riskabelt att tveka för länge!
Kommentera

friskan: Det är ingen tabell som jag kommer åt att ändra .. har påpekat det för ansvariga men inget verkar som synes hänt..
Får ta upp det igen
Kommentera

El Maco:
Välkommen i gänget El Maco.
Vi är många som velat ha bort den gamla tabellen.
Kommentera

actionleif: kan du sudda och så på tikare.se? Dags att ta bort tabellen från Lockoutsäsongen och byta mot årets i så fall.
Kommentera

angående introt så tycker jag om när det är mörkt i hallen hög volym på musiken med lite go i, med mycket eld och sprut många lampor som börjar att blinka när dom kommer in. och en stål ställning med lampor där dom kommer ut.

tycker det var en bra sak av tifo igår ''vi är tillbaka''
Kommentera

actionleif: "F.Ö så är det Skarin som styr musiken allt som oftast nu :)"

Okey, men då gör han det kanon då! Det var ju ett steg i rätt riktning med Rammstein i alla fall. Den förra låten hade mkt stil den också och man kände inte av att introt behövde så mkt lampor, eld eller raketer då.

Men det är det som är problemet nu med WIDBIFS med Rammstein, det räcker inte med röd färg på strålkastarna och lila skynke.

P.S bra tifo igår!
Kommentera

actionleif:
Här skall du få några förslag, men som du ser så har en dal av förslagen redan använts för några år sedan, men av någon anledning har man avvecklat allt eftersom åren har gått.

Vart tog freesbee-kastningen vägen, det var ju en rolig grej i pauserna.

Puckskjutningen var åxå en kul grej att kika på.

I kvalserien bekostade SK hyran av ljudanläggningen och scannrarna, läge att ta upp scannrarna på agendan igen?

Linjereketer, osv , en satsning på "riktigt" innomhuspyro vore kanske på sin plats.

Porrbollen, säga vad man vill om denna relik från 80-talet, men visst fan var den effektfull.

Som sagt, det mesta är antingen gjort eller ogjort, men om det som vanligt så sitter det tyvärr i pengarna. Allt över 100:-/match är väl för dyrt ;)
Kommentera

Jen: Shit hur fan missade jag det som? haha =) Tack för svaret!
Kommentera

andyo:
Det står ca 12 på tikare, om det blir resa...
Kommentera

actionleif: Vet du ungefär när bussen till Mora kommer att avgå från E.on?
Kommentera

73Sjöbba: Tror jag har blivit totalt blind. Det ska givetvis stå tillbaka och VF och inte VHF
Kommentera

73Sjöbba: är det någon som har en bild på örnhuvudet i så fall kan ni lägga en länk på det snälla ;
Kommentera

actionleif: Jag är dålig själv på förslag, men snälla nån inte tilbaka med örnhuvudet, det är ju tom fulare än plattväggen som VHF har.
Kommentera

Repeter: Okej, kom gärna med lite andra förslag då, det behövs
Kommentera

actionleif: Seriöst? Örnhuvudet? Såg ju ut som nåt jag själv byggt i hönsnät och papier-maiche...
Kommentera

actionleif: Jo, det är klart.
Kommentera

klm: Det var första gången.

Gurra: Som sagt, ser hellre det än det lila skynket
Kommentera

actionleif: Är det första gången nostalgibiten kördes? Den var grym. Mer sånt!

Var det något man saknade när Tommy Sandlin hyllades så var det just gamla bilder på storbildsskärmarna.

De gamla hjältarna har ett större värde än de flesta förstår!
Kommentera

actionleif: "Örnhuvudet tillbaka?"
Är inte det att gå emot "Tallarna tillbaka"- uppropet? ;-)
Kommentera

andyo: Ingen har väl sagt något om musiken?

Helt suveränt, tillsammans med Backlunds arbete med grafiken till..

Nostalgibiten var ju riktigt bra att ha före också.. Vilken stämning det blev då.

Det som borde komma till är:

*Porrbollen, då i dubbel upplaga då det blir svårt att placera ut en för att få full effekt.
*Lite mer effektfulla fontäner vid introt
*Örnhuvudet tillbaka? - Lila skynke i all ära men visst måste örnhuvudet vara bättre? Just nu står det i strimmahallen och skräpar.

F.Ö så är det Skarin som styr musiken allt som oftast nu :)
Kommentera

Per HApps: Helt rätt - men vi ska inte ta bort Rammstein!!! Höj volymen Hassebo! =)
Kommentera

Per HApps:
Eldbägare. Är det vad du vill ha?
Kommentera

Till slutspelet om inte förr så måste det göras något åt fenomenet som kallas "intro".

Skall man nu nödvändigtvis ha en sådan punkt på programmet så borde den väl vara "lite" proffsigare än några baybyfontäner och ett missfärgat skynke som spelarna kommer fram ur.

Vad det skall vara har jag en tydlig uppfattning om som går att finna i denna tråd.
Kommentera

31 anmälda till Mora nu, kanon!
Men fler måste nog skakas fram för att resan ska bli av..
Kommentera

andyo: Det väntar ju en lördagsresa till nolaskogs framöver .. den ser jag fram emot!
Kommentera

Ambroo: Precis helt själv i bussen, vägrar att åka då... Näe men om ja inte får med mig nån kompis så vet ja inte om ja vill åka, speciellt inte pga att ja måste ta ledigt halva torsdagen och så. Hade gått bra att åka själv om de var till Övik eller Gävle, men nu är det ju en bit till.
Kommentera

andyo: Själv i bussen alltså?;-)
Kommentera

actionleif: Jag vill åka på den, men den här gången är vapendragarna mer svårflörtade än förr, och ja åker inte ensam dit. Men det är ju några dagar kvar, så man vet aldrig =)
Kommentera

Abron:

Jag håller klart med!!! Eller derby i Ö-vik, som kan vara en riktigt avgörande match??
Fast vi hoppas väl att det är klart innan dess!!!
Kommentera

actionleif:

Jo det kan man, åka på vardagar alltså.
Men jag föredrar att det blir sponsning av matcher som spelas under helgen, dessutom borde liknande kanon priser på supporterresa utfalla till slutspelet.
Kommentera

actionleif: Inträde 100 kr tillkommer..
Kommentera

Hela 12 st har anmält sig till en resa som i stort sett är gratis att åka på, förvisso en torsdagsmatch som ställer till det, men folk har ju kunnat åkt på vardagar förr..

Mora IK - Timrå IK
18/1 kl 19.00
Pris : 50 kr
Anmälan till Roger på 0703607971
Kommentera

Metal Guru: Nått sånt ja.

Det kommer att bli stenhårt därner, men realistiskt sett är det mellan DIF, MIK, VF, Luleå och SAIK. Det är helt enkelt inte realistiskt att alla dessa lag tar fler pinnar än LHC, BIF eller TIK

men, men,men...efter de senaste månaderna utesluter jag ingenting
Kommentera

lincoln:
Du har en poäng här. Om du kikar i Moras bok bjuder jag se'n ett tag på en formtermometer. Det som är tydligt där, är att det är ENORMT svårt att plocka trepoängare.

Just nu har INGET lag i ES plockat mer än fem trepoängare på sina sista tio matcher. Då blir rörelserna inte så våldsamt stora när alla är - tja - ganska jämngrå. Egentligen.
Kommentera

Jag tror att det man glömmer när man spanar i tabellen är att det är rätt många lag bakom TIK. Det tog tre fyra av topplagen 10-15 omgångar att käka ikapp 12 pinnar. Vad ska det ta fyra säckgäng att plocka ikapp 12-13...

Om vi dessutom kommer igång och tar åtminstone nån pinne under den tiden så.. Nä - det kan nog bli slutspel av det här.

Har ni sett att de får tokryck en och en under oss? Dvs ibland tar VF 4 raka, ibland Mora, men så länge det är ett lag i taget och så länge de sedan faller tillbaka i bottenträsket känns det hyggligt lugnt...

...tror jag...
Kommentera

Varför inte använda sig av eldbägare?
En eldbägare som kastar upp brinnande stjärnor. Lämpar sig dock ej för alla lokaler p.g.a. att höjden är mellan 8 och 10 meter. Men i e-on är det ju 15 meter upp till lysrören
se länk
Kommentera

Eloge till Andreas Backlund för den nya introfilmen och till Hassebo som knåpat på musiken. Bra jobbat.

Nu fattas det bara att man byter ut babyfontänerna mot några som fungerar bättre för endamålet.

Det hänger en lampa med ett färgat glas i med örnloggan uppe i taket, varför inte använda sig av den?

Porrbollen borde väl kunna göra en nystart på resten av säsongen tillsammans med ett antal linjeraketer uppe i taket vid spelarantren!

För som det är nu kommer vi inte ens att få ett plus av Anrell när han kommer att betygsätta timrås "intro" vad det lider.

Det finns ju grejer liggandes som skulle lyfta hela introgrejen, varför inte använda sig av det?
Kommentera

actionleif: STORT GRATTIS till utmärkelsen till ALLA i supportklubben !!
VA ROLIGT !! ...i NÖD och LUST
Kommentera

T T: Ett snyggt kvitto på allt nerlagt jobb, starkt jobbat , suppert! (c;
Kommentera

Stort att bli prisad av Västernorrlands Idrottsförbund. Snart kommer det nog in gratulationer från den norra länsdelen också...
Kommentera

actionleif: Härligt! BRA JOBBAT! :)
Kommentera

T T: Även om de kostar 50 kr för resan o sedan tillkommer biljettpriset oxå (Vilket jag tror att dom menar). Så är det mkt billigare än va de brukar kosta annars..
Kommentera

T T: Mmm, jag måste fråga pappa...
Kommentera

Ambroo: Tycker du att det är för dyrt annars?
Kommentera

T T: Näe, men man kan ju hoppas att formulering är felande. Nåt i stil med att det kostar 50 spänn att åka + att inträdet är betalt...
Kommentera

Ambroo: Inte är väl plus och inklusive samma sak?
Kommentera

actionleif: Fantastiskt roligt!

"50 kr + inträde!!" Alltså, ink. inträde?
Kommentera

actionleif: Stabilt och jättekul! :)
Kommentera

T T: Grymt roligt och välförtjänt. Hoppas att pengarna kommer väl till nytta och att involverade personer suger åt sig. Grymt gott!
Kommentera

actionleif: Jättekul! Bravo alla!
Kommentera

« · 816307 · »