27/4 16.00 Hockeyderby Timrå IK - Sundsvall Hockey
För sjunde året i rad drabbar iskrigarna samman. Är du blå eller röd? Spelet kring grytorna väntas i år bli hårdare än någonsin och det är den fanatiska hockeypubliken som avgör matchens lirare i Köket. Som vanligt – nationalsång, kommentatorer och supporters på plats!
Läste i hockeymagasinet.com's forum att MoDos Viklund skulle vara aktuell för TIK, någon som vet vart den informationen kommer ifrån eller blåljuger karln??!
jojje_timrå: Ja, väldigt liten ansträngning men det skapar en stor effekt om alla hänger på.
Det är väl ett krav från Hockeyligan/SIF att man måste ha nationalsången före varje match, så det stämmer inte. TIK har ingen kampsång, och har väl aldrig haft någon uttalad kampsång, eller hymn heller. Det är synd eftersom det skapar samhörighet och stämning. Jag hoppas att någon tar tag i den biten någon gång, så att man på åtminstone något sätt kan motverka den amerikaniserade och plastiga kulturen som råder inom ishockeyn.
Knylan: ja man får ju alltid örsöka för det är ju väldigt snyggt om man bara håller upp halsduken och sjunger med i nationalsången!
ok förstår det längtar redan tills senare idag:P
men en annan sak man har u sett på exempel AIK när dom örjar sina matcher så spelas inte nationalsången upp utan en AIK låt varför gör Timrå inte så och tror du kansek att det skulle kunna ordnas??
Knylan: men det är u inte så svårt att starta ett halsdukshav heller! det e ju bara att några lyfter upp halsdukarna så föler ju alla på så det kan ju fixas lätt!!
Men sen detta med halsdukshav, Gurra har varit inne på det tidigare idag. Det är synd att det aldrig funnits en tradition kring detta med halsdukar i Timrå, den snyggaste, anständigaste och enda souvenir man egentligen behöver. Det är så enkelt att bara slänga upp den under nationalsången, så enkelt att veva med den efter mål. Det är generellt sett alldeles för lite rörelse och spontanitet på våran läktare, vilket är synd.
Tycker att vi skall skick upp någon Tikare till Mammamia och lägga lavemang i maten istället för att sno tvåpinnars, det skulle göra mer nytta i morgon ;-)
Vad säges om ett halsdukstifo på Lördag vid nationalsången ??. Det är verkligen dags för ett läktararrangemang som inte Tifogruppen behövt svettas fram tycker jag.
Ang. Tifotävlingen så har vi fått 2000 kr ifrån en person/grupp som inte angivit något namn.
Är det så att du bara missat det så får du höra av dig till mig eller Dalan här på hockeysnack och verifiera med ditt kontonummer så för vi in ditt namn.
Dalan: Jag är redan alldeles fullkomligt utomordentligt nöjd med det mesta, det är bara smådetaljer som t.e.x att vi förlorade igår som jag stör mig på.
Missa inte kvällens möte!
www.tikare.se/nyheter/?nid=389