Då Lander tillhörde Oilers så lyssnade jag dagen EFTER på 2 h radiosändning från Edmonton om Hockey i allmänhet och Oilers i synnerhet 4 dagar i veckan. Läste en blogg om Oilers med 2 inlägg om dagen varje inlägg med ca 500 kommentarer. Jag gillar att följa Timrå IK, laget och spelarna.
Timrå IK behöver få veta vad vill ha om vi ens vet det själva. Hur skulle vi fans vilja att det fungerar? Jag vet vad jag vill ha: 2 st "dagliga" klubbägda poddar en riks om SHL och en om TIK som naven allt snurrar runt. Sedan är det extra allt utifrån det med Twitter, Facebook osv.
Jag tror att Timrå vill veta vad fansen tycker i den här frågan för en uppdatering av hemsidan räcker inte. Alla verktyg finns ju att göra det STORT till låga kostnader och ekonomisk generar detta mer i annonser och intresse än vad det kostar om det sköts rätt. För mig är detta viktigare för Timrås långsiktiga sportliga resultat än något annat. Min teori stöds av tex Karskrona och Leks....aj där gick jag bet: Utan intresse = dålig ekonomi = HA Stort intresse = bra ekonomi = SM Guld Vad vill ni ha och hur dvs i vilka kanaler vill ni ha eran information om och kring laget och hur ofta?
Brorsligt: riktigt kul grej det där. Men snitt/match blir ju lite konstigt eftersom många av dom värvade spelarna är värvade från allsvenskan. Så egentligen är det ett förväntat snitt i allsvenskan och inte SHL.
En sak Timrå borde kunna tjäna en slant på är att trycka ett antal av de spelarcitat på tröjor som myntades under slutspelet i år. Jag vet att det pratats om en del Modano-citat här tidigare, men här menar jag alltså citat från spelarna. T.ex.
Dahléns citat: "Den som ger upp nu lär jag aldrig förlåta". Gallos citat (som jag inte har helt koll på just nu): Vi vann 3 matcher i rad mot Leksand, varför skulle vi inte kunna göra det nu (eller hur det sades, när vi låg under 3-1 mot KHK)
Lillberra: Vi har sträckt ut en hand till Timrå flera gånger och sagt att vi vill gärna utveckla samarbetet för att få Timråpodden att utvecklas och växa. Patrik Svedlund var väldigt engagerad men det har svalnat lite efter att han försvann tycker jag :) Man förstår ju att det inte har varit något prioritet när man spelat i Hockeyallsvenskan men nu borde man växla upp när det kommer till marknadsföring och exponering.
Jag har tagit kontakt igen gällande vårt samarbete och väntar på en återkoppling. Med samarbete menar jag inte att jag och Emil ska få någon belöning, gratis fika eller biljetter utan jag vill hitta ett sätt som gör det smidigare för oss att komma i kontakt med spelare/ledare utan att vi ska behöva tjata oss till gäster. Timrå ska kunna använda vår podd till att nå ut med information, vill dom att vi nämner sponsorer så välkomnar vi det :) Jag och Emil gillar poddandet och vill tillsammans med Timrå göra det så bra som möjligt.
Lillberra: Ingen dum idé. En enkel mellanväg skulle också kunna vara att man använder sig av Facebooks livefunktion, på samma sätt som Hamrin gör. Nubben lär ju finnas på plats i allt högre utsträckning nu och då finns det väl ingen som helst anledning att bara citera honom i textform i samband med värvningar/förlängningar. Med livefunktionen förenklar man ju hela hanteringen också, slipper efterbearbetning osv.
Hoppas verkligen att vi kan förstärka marknadssidan nu och inte att man gör det så förbannat enkelt för sig. Visst är det väl positivt att vi kan erbjuda jobb för spelare som lägger av men vi måste ju fortfarande kräma ut max ur varenda krona.
Knylan: Klubbägd "dagliga" ca 30 min. Ju större desto bättre. Finns stora fotbollspoddar men hockeyn är inte där än. Möjlighet? Speciella timråsegment? Ju fler som lyssnar desto större värden för klubben. 2 poddar Hockeydynamit och Timråpodden ges ut med klubbens stötning och resurser men med olika fokus?
Skulle det inte inte vara en god idé för Timrå att ha en podcast om hockey i allmänhet och Timrå i synnerhet. Det finns ju reklam möjligheter hur stora som helst både för Timrå IK och externa annonser. Mitt förslag är att anställa någon kunnig på heltid och döpa podden till Hockeydynamit. Tror att det skulle öka intresset för laget lokalt och troligtvis även på riksnivå. Med ökat intresse ökad publik mer intäkter. Detta tillsammans med att marknad får mervärde i sponsorer, annonser gör investeringen lönsam. Vad tror ni?
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Då Lander tillhörde Oilers så lyssnade jag dagen EFTER på 2 h radiosändning från Edmonton om Hockey i allmänhet och Oilers i synnerhet 4 dagar i veckan. Läste en blogg om Oilers med 2 inlägg om dagen varje inlägg med ca 500 kommentarer.
Jag gillar att följa Timrå IK, laget och spelarna.
Timrå IK behöver få veta vad vill ha om vi ens vet det själva. Hur skulle vi fans vilja att det fungerar?
Jag vet vad jag vill ha: 2 st "dagliga" klubbägda poddar en riks om SHL och en om TIK som naven allt snurrar runt. Sedan är det extra allt utifrån det med Twitter, Facebook osv.
Jag tror att Timrå vill veta vad fansen tycker i den här frågan för en uppdatering av hemsidan räcker inte. Alla verktyg finns ju att göra det STORT till låga kostnader och ekonomisk generar detta mer i annonser och intresse än vad det kostar om det sköts rätt.
För mig är detta viktigare för Timrås långsiktiga sportliga resultat än något annat. Min teori stöds av tex Karskrona och Leks....aj där gick jag bet:
Utan intresse = dålig ekonomi = HA
Stort intresse = bra ekonomi = SM Guld
Vad vill ni ha och hur dvs i vilka kanaler vill ni ha eran information om och kring laget och hur ofta?