Laken: Hur kan Brynäs gå så pass bra med relativt oprövade nya namn som M.Månsson..D.Hermansson osv. ja dessa spelare från Allsvenskan är bättre än man har trott. Det allsvenska toppskiktet har en del riktigt bra spelare o kanske också till överkomliga värvningspriser.. Se bara på dagens allsv. backvärvning till Hv! Daniel Grillfors VIK kommer at bli oerhört nyttig har otroligt bra skytte.. Jag hoppas TIK hänger med nu när det gäller även backvärvningar. HV o andra slutspelsklara lag kan ju lättare redan nu boka spelare/fylla på truppen o vi skulle också behöva några/någon backförstärkning.
htikare: Jag säger bara Leksand, de rensade allsvenskan på "toppnamn" och se vart de ligger i tabellen för tillfället!
Håller med dig i att de finns godbitar, till bra priser som kan slussas in i elitserietrupperna (är det inte det allsvenskan är till för?), men är väl inget att bygga ett lag runt.
Varför Brynäs går så bra?? Jag tror på Boork-effekten!
Ja nog trodde jag att våra sk toppnamn skulle presterat mer men kanske svårt med omställningen.. Skillnadpå att vara skyttekung i Skellefteå och sedan knappt få ett skit uträttat i es året efter.
Brynäs, Djurgården och Mora är bra exempel på det framgångsblinda timråiter redan glömt: det går att uträtta stordåd utan stora namn. Är precis som Jimmy i krönikan smått chockerad av hur en så bääsch forwardsuppställning kunde krossa DIF med 6-0. På pappret är det inte ens allsvensk toppklass.
mattias - 74: Det är knappast omställningsproblem som fått Leksand att ligga där dom ligger. Snarare en sportchef i total avsaknad av kompetens, parat med en handlingsförlamad styrelse och en tränare som inte kunde få någon av de utvecklingsbara spelarna att lyfta sig en millimeter. Enda skälet till att folk inte garvade lika mycket åt Leksand i n n a n seriestart var väl att försäsongsresultat av någon anledning fortfarande imponerar.
Bragd-Birger: Hockey är en Lagsport så namnen på laguppställningen är skit samma om dom iaf inte spelar som ett lag , jag har sett lag med enbart stjärnor missa slutspel av just den anledningen så
Metal Guru: Ja du ser ytterligare ett klockrent exempel ju .. dock var det ett specefikt NHL lag jag syftade på som missat slutspel 7 senaste säsongerna
Bragd-Birger: Visst går det att utföra stordåd med mindre namnkunniga lag (Lake placid -80 nån? eller Timrå i elitserien?) Men i längden kan inte ett lag "lura systemet", förr eller senare kommer bakslagen. "Så även med stjärnlagen", absolut, men det hör mer till undantagsfallen och deras bakslag är i princip aldrig lika hårda. Det är alla klubbars mål att ställa ett så bra lag på plan som möjligt (japp, det gäller även för de mindre namnkunniga lagen), så självklart ska man ställa krav på hur en ekonomiskt välmående förening disponerar pengar och värvar spelare.
Timrå visade sent om sider pondus och det är jag tacksam för. Annars är jag tveksam att vi hade grejat kontraktet
I AB har man räknat bort TIK i sluspelsdiskussionerna, där spekuleras det enbart om DIF, BIF eller MIK. Perfekt för TIK att spela nästan helt utan press framöver. Kvalserien är på behörigt avstånd och ingen (nästan) räknar med slutspel...skulle vara en jättebonus som säsongen artat sig! Just därför tror jag på ett happy end! Det ligger i luften...TIK grejar slutspel!
Fan, kvällens första vinare smakar alltid lika bra! :-)
Jag ser det som att det är vår f-bannade skyldighet! ;-)