1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590378 inlägg · 6217 ämnen

Fredrik Pettersson-Wentzel

« · 1348783 Till forumet

Fredrik Pettersson-Wentzel
Hej kära Timrå fans. Har skrivit ett inlägg om Pettersson-Wentzell. Kika gärna in och kommentera hur ni känner. Ni ser honom ju mer än mig.

Gillar ni bloggen så "gilla" den på facebook.

Hoppas jag postar detta inlägg rätt i erat forum nu.

Lycka till i slutspurten!
Kommentera

Sv: Fredrik Pettersson-Wentzel
Niklas Persson: Bra inlägg! Och framför allt tycker jag det är en kanonvärvning av Linkan faktiskt.
Kommentera

Timrå Icon: Det tycker jag med. Speciellt om ni får behålla honom nästa säsong... Håller en tumme för det!
Kommentera

Gillar det att PW spelar i fel färger i början, det gjorde en annan legendarisk målis.
Kapanens kermitgröna mask kommer man aldrig glömma, sen vet ju alla hur det gick och vad han betydde för TIK.
Kommentera

Hej på er!

Måste säga det är grymt roligt posta mina länkar i Timrås forum. Här verkar det finnas en hel del riktiga hockeyfans som brinner för och angagerar sig i sitt lag.

jag märker ju på min statistik att ni går in och läser, som dels är kul för mig. Men det är ännu roligare se det finns fler hockeynördar och älskare som mig!

Om jag fick be om något litet, så kommentera gärna inne i bloggen, om ni håller med, inte håller med eller har något annat på hjärtat!

Dom kommentarerna är så mycket roligare än dom spamkommentarer som kommer från 16 åriga modebloggartjejer... ;-)

Niklas Persson
flyttad

Redigerad kommentar

Kommentera

Niklas Persson: Är du målvaktstränare? För vilka o vilket eller vilka lag?
Kommentera

Johnny Bravo: Ja det är jag. Jobbar för SHI och är ute i lite olika föreningar. Dock mest på juniornivå.
Kommentera

Niklas Persson: Ok, Intressant.
Vad anser du om Mika Tarvainen, Timrås målvaktstränare? Har du nån aning om vem han är? Han har ju jobbat med målvakter i minst 15 år.

Backlund, Lindbäck o Åkerlund är (var) ju väldigt nöjda med honom.
Vad PW säger vet jag inte men jag tror inte att han gråter direkt av att tränas av Mika.
Kommentera

Johnny Bravo: Jag vet faktiskt inget om Mika. Men är man målvaktstränare i elitserien så vet man ju vad man sysslar med och rätt många målvaktstränare jobbar ju i alla fall liknande, men med tyngdpunkten på träningen på lite olika ställen kanske.

Målvakterna du räknar upp är ju alla bra, även om kanske Peca Alc+en vill ha lite cred för Anders Linbäck :-)
Kommentera

Niklas Persson: Visst ska Pecka ha cred för Limpan. Men faktum är att innan han stack över till NHL så var han sista tiden hos Mika för att finslipa form o detaljer. Tyvärr verkar det som om svenska målvaktstränare bara har koll på svenska kolleger. Mika har varit här nu i 10 år har tränat både i Finland o Timrås målvakter under den tiden. Tom KHL drar i honom men ingen i Sverige vet vem han är. Utom vi då! :)
Kommentera

Mika förberedde ju Kipper bra så han åkte tillbaka och vann Vézina Trophy också.
Kommentera

KORITFW: Ha ha. Vi ska väl inte överdriva? Jag menar bara att Mika är underskattad o att det är få om ens nån svensk kollega som vet vem det är.
Kommentera

Johnny Bravo: han hade iaf inte vunnit vezina om han suttit och fisit en säsong
Kommentera

KORITFW: Kanske var den starka drycken som gjorde det? :)
Kommentera

Wikegård intervjuar målvaktstränare Micke Andreasson som berömmer PW och Fasth

Hans tankar kring målvakterna i lagen kring strecken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tycker att alla Timråiter ska gå in och stötta vår eminente målvakt Fredrik Pettersson-Wentzel som kan få sportpriset i P4 Uppland. Gå in på

http://sverigesradio....el=4363651

och lägg en rösta på en av Sveriges bästa målvakter! Samtidigt får vi hoppas att han stannar kvar i vårt älskade Timrå!

Ställ upp nu, sprid vidare, vi ska visa att vi vill ha kvar honom!
flyttad

Kommentera

Apropå PW, undrar om han behöver vila skallen i morgon...
Kommentera

Johnny Bravo: :-)

Jag jobbar ju inte på elitnivå med målvakter utan på junior och pojklagsnivå. Har ju dock mina två chefer i Stefan Ladhe (SSK), Thomas Magnusson (DIF). Så jag har viss koll på dom i elitserien, dock inte järnkoll som du märkte.

:-)
Kommentera

« · 1348783