Klinth: HV 71 hade gjort minst mål (117) av alla slutspelslag och man kom på åttonde plats. Ändå slog man ut serievinnaren DIF i tre raka och vann SM 1994/95.
Alla lag står väl på noll när slutspelet startar...
Dream Team: Bör ju vara något större om man kollar till statistiken, eller? Statistiken ljuger ju aldrig, och Frölunda har gjort näst mest mål i ES, och släppt in minst.... Sedan är slutspel alltid slutspel, men att säga att t.ex Södertälje har lika stor chans som Frölunda, eller Timrå för den delen vore att ljuga.
Madeleine: Jag kan bara hålla med dig gullet imorgonkväll blir det garanterat vistför Timrå........Micke Lind och Kapanan och en övertänd Sjögren och kanske våran lagkapen Mackan Åkerblom tillbaka........Timrå ärfulltaligt och livsfarliga igen......igår var det bara träningsmatch mot Linköping imorgon blodigt allvar igen......Seriefinal......VFHC-TIK 2-4....trust me.... Segerfesten blir i Bergeforsen imorgonkväll.......kanske drar jag ut på turne????Bergeforsen,Fagervik,Wifsta,Söråker,Timrå och Sundsvall.....Vi får se!!!!! SNart kommer jag ÄNTLIGEN hem till störtsköna Norrland!!!
Älska Timrå IK ALLTID!!!! Imorgonkväll 88 härliga pinnar.....
Dream Team: Mycket statistik där, men visst är det korrekt. Det är väl ungefär vad jag själv konstaterade oxå, eller? Det kan ta slut på 4 matcher, vem vet......
Klinth: De senaste 10 säsongerna har seriesegraren klarat sig vidare från kvartsfinal alla gånger utom 3. 92/93 slog DIF ut Västerås, 93/94 slog MoDo ut Leksand och 94/95 slog HV 71 ut DIF.
Seriesegraren har kammat hem rubbet, alltså vunnit SM vid 3 gånger de senaste 10 säsongerna. Luleå 95/96, DIF 99/00 och FBK 01/02.
Totalt i elitseriehistorien har vinnaren tagit hem SM 9 gånger (av totalt 27)
Så det är inte över förrän den feta kvinnan sjunger...
Jari Von Jäger: Du tror inte att det ligger en hel del ploj bakom detta eller? Det är naturligtvis vad jag hoppas och tror på, men det är långt ifrån klart än. Det kan vara över på 4 snabba, konstigare saker har hänt. Men i år är Frölunda otroligt bra, så chansen är ju betydligt större i år än tidigare år. Dessutom finns skaderisken, och blir ett par nyckelspelare skadade så blir det förmodligen riktigt tufft i slutspelet. De största hoten är troligtvis Färjestad, Djurgården eller Timrå, så vi får väl se hur det går. En final mellan Frölunda och Timrå skulle vara riktigt kul.
Jari Von Jäger: Hoppas att du har rätt, till TIK:s nackdel måste jag säga att vi har ingen erfarenhet av dessa slutspelsmatcher så de kan vara nervigt i vinna/försvinna mtacher, men jag hoppas att du har rätt så vi får ett SM GULD
Klinth: Läste din din profil, du verkar säker på SM-guld eller? Det är nog det som blir Frölundas fall i år. Det har ju tydligen varit klart hela säsongen enligt er själva och media. Du ser ju hur det blev med Timrå, vi skulle ju helt klart åka ur enligt experter och media, men ICKE sa Nicke!! Jag skulle inte bli förvånad om det blev Timrå som tar guldet. pga ingen som helst press. Annars ska ni nog se upp för Djurgårn som gått i bakvattnet länge nu. Tipset i morrn blir Frölunda - Timrå 3-3 (3-4) Sd Det är våran tur NU!
Johan J: Vill bara varna för nakna rumpor och dyligt, risken är stor att man åker ut ur Scandinavium vid sådana påhitt. Tyvärr, för de kan vara roliga ibland, men jag har sett det hända. Bums, en snotfot i röven och ajöss, glöm att se matchen grabben. Tack och hej.
willysson: Hur många är ni? Skriv T-i-m-r-å-I-K med rött läppstift på skinkorna innan matchen och vänder er om, dra ned byxorna och vänta på publikens reaktioner under introt...
heart: Ja, Mackan och Lind tillsammans blir intressant. Micke Lind ska ta tekningarna i offensiv zon och spela snett bakåt till Matthiasson som lägger på direkt.
Johan J: Noterbart är även att jag står bakom Jimmy på den matchen samt att jag och jonas ska se om vi får stå nakna en stund, lite pengar på spel. om inte finns det en backup plan...:)
Noterbart inför matchen mot Frölunda på bortaplan imorgon är att Timrå ställer upp med fyra femmor.
Markus Matthiasson har flyttats ned till tredjefemman där han går in bredvid Mikael Lind och Christian Sjögren som är tillbaka efter sin avstängning.
Christian Söderström placeras i andrafemman och spelar tillsammans med Toni Koivunen och Per Hallin i anfallet.
Vad gäller de juniorer som matchats på sistone står de utanför truppen i Scandinavium. Marcus Åkerblom är tillbaka efter sin hjärnskakning och börjar i fjärdelinen.
Längst bak tyder mycket på att Kimmo Kapanen är tillbaka mellan stolparna. Vem som är back-up, Fagerström eller Andersson, är inte klart.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!
Alla lag står väl på noll när slutspelet startar...