SMÅLAND: Kul att du är tillbaka så snabbt - ta det nu lugnt med brudarna här på HS. Är inte Madeleine lite väl ung för en gammelgubbe som dig? Jag tycker att hon ska ringa till mig istället - 070-123456789 tio.
mike66: Ja....när man ser att man ligger så högt uppe som på 2:a plats på din ångestlista då är det lätt att falla tillbaka igen...i djup ångest.....jag lövar o svär me hanna på bibeln att ja ska tröst dej om vi loosar i möra mot indianerna..... Indianerna-blekansiktet 2-4......trusta me miiike... SKÅL TAMJEFAN snart går tåget norrut.... Leve SJ!!!!!!!!!
120:- har jag hört att de ska kosta på ståplats för vuxen. Vet inte vad ungdom får betala kanske 50:- eller 60:-
Och Heart: Avgiften på förköp är inte så farlig, tror den är på 10-15kr. Men det är klart att det inte blir nån skola i slutspelet. Man måste ju prioritera. Men första matcherna är de väl sportlov? Bäst att komma ner i tid oavsett om man har biljett eller inte. 4-5 timmar innan hallen öppnar borde räcka. Hoppas på bra väder också då.
detta kunde man läsa i Härnösandstidningen Tidningen Ångermanland idag.
Elithockeyn rullar på som bäst, vi är ännu inte inne ens i slutspel. Ändå börjar ryktena gå - vi är redan nu inne i "Silly Season", där spelare placeras lite varstans. Sant eller inte - det återstår att se efter säsongen. Håll tillgodo!
Backen Lars Jansson och forwarden Mikael Wahlberg som kom till Kassel Huskies i den tyska ligan från Modo, sägs båda vara på glid därifrån. Allt enligt flera tyska websajter. Frågan är bara vart de två hamnar, vad säger Modo, respektive Brynäs?
x x x Snacket går också kring Modo-backen Mika Lehtinen, han placeras åter i TPS Åbo, hans moderklubb. Den slovakiske forwarden Miroslav Hlinka, blir tydligen kanske heller inte blir kvar i nolaskogs.
x x x Vart hamnar Timrås succétränare Kenta Johansson nästa säsong? Han blir kvar säger en del, men från Kringelstan´´ snackas det mycket om SSK. Kenta själv säger ingenting klokt nog, han har fullt upp med sitt nuvarande jobb i TIK inför stundande slutspel.
x x x Leksands-forwarden Mikael Pettersson sägs åter vara på väg norrut. Hörde Modo...
x x x Färjestad sägs vara intresserat av Frölundas målvakt Henrik Lundqvist, liksom backen Magnus Johansson, men vilket klubb skulle inte vara det?
x x x Varje säsong går det rykten om att Per Svartvadet ska hem till Modo igen från Atlanta och NHL, så också i år, även Washingtons Andreas Salomonsson pratas det om. I så fall två riktiga kanonförstärkningar till Modo.
x x x Om inte Timrås Niklas Nordgren hamnar i Nordamerika är tydligen han också ett tänkbart namn för Modo... Eller vad säger Timrå?
Bergius: Kul formulering "ett tänkbart namn för Modo"... Så pass! Han kanske platsar med andra ord? Modo vore dumma i huvudet om de inte ringde men jag kan svårligen se att han flyttar hem just nu.
heart: peo är väl president (sportchef) i Skellefteå nu. Men jag har ingen som helst aning. Per Bäckman kanske kommer att nämnas Men jag skulle inte vilja ha honom i TIK. Jag gillar Kent-Anders vill gärna ha kvar dom.
heart: Jag har hört att Timrå kommer att satsa på fyra tränare i ett kollektiv i båset nästa år. Weiderståhl, Bendelin, Timo Lahtinen och Tommy Sandlin.
Om man inte lyckas sy upp Kenta och Eldebrink nästa år så ser jag det som ett tecken på fortsatt småklubbsmentalitet. Inget är viktigare än att se till så att dessa herrar förblir hos oss. Kosta vad det kosta vill.
Bergius: Det är klart man får prioritera. Prioriterar man hockeyn viktigare en sin egen framtid så är det ju upp till en själv. Fast å andra sidan kanske ens framtid hänger på Timrå, det kan det nog göra för många. För mig är det nog båda delarna, skiter sig mina framtidsplaner kommer det nog att bli väldigt mkt hockey i mitt liv. ;)
Rip Kirby: Jag ber om ursäkt för detta. Tanken var att prova i stängd miljö om kopplingen till Youtube fungerar på ett bra sätt för att kunna bjuda på en liverapport nere i Växjö ikväll innan matchen
Ett jättehottips: VF-TIK...3 - 4 (sd)