1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593075 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21

« · 988757 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Bragd-Birger: Så lät det inte när han lirade i Rögle för några år sedan. Har han tappat så djävulskt sedan dess?
Kommentera

Hassan: Lindefallet, Järpen och Hackås torde väl ha ännu sämre backar än Gällsta!

Sedan borde vi signa Janne "Trocaderobottnar är livet" Persson från Järpen. Han glömde ta av sig dem i omklädningsrummet och behöll mössan på inunder hjälmen i en match mot Ånge.

Given succé!
Kommentera

Uno Gordon:

Löser man inte dessa herrar Lotvonen och Jonsson från sina kontrakt är det tjänstefel. Skrämmande så dåliga dom är!!!!!!
Kommentera

Uno Gordon: I Myllyniemis fall hade det nog inte spelat någon roll om han haft fem Lidströms framför sig. Han är verkligen riktigt jävla usel.
Kommentera

Uno Gordon: Kom inte Kalle K därifrån en gång i tiden?
Kommentera

RocknRolf2: Jag är grymt besviken på Lotvonen och på RJ. Det tragiska är att de har kontrakt även nästa säsong.
Kommentera

Hassan: Nej Timrå Oldtimers.
Kommentera

Uno Gordon: Knappast. Men RJ övertygar ju inte direkt.

En annan backbesvikelse är faktiskt Lotvonen
Kommentera

Hassan:
Vill inte göra mig skyldig till personangrepp därför nämner jag inget om RJ.
Kommentera

Bragd-Birger: Det har blott tre backar av godo i lapphelvetet. Obsut, Sandström och Saravo. Då är det inte lätt att vara målvakt.
Kommentera

Uno Gordon: Kanske ska värva lite backar från Gällsta då.
Kommentera

Uno Gordon: kanske rj ska vila resten av matchen
Kommentera

actionleif: Hehe. Myllyniemi framstår kanske icke längre som en lysande värvning. Utbytt efter sex och en halv i första.
Kommentera

Per HApps: Vi har Sveriges sämsta backbesättning!
Kommentera

Per HApps: Men så hade vi kunnat vara luläsupportrar..
Kommentera

Per HApps: Åh herregud vad genant!
Kommentera

Uno Gordon:

50 sekunder från helvetet. :(
Kommentera

Uno Gordon: få man göra så
Kommentera

Uno Gordon: 1-0 till fhc..... RJ gjorde bort sej...
Kommentera

actionleif: Har det hänt någonting?
Kommentera

actionleif: Det här började ju bra...
Kommentera

Vilken start!!!
Kommentera

Ambroo: Menade inte att dissa Lander. Däremot blir jag förvånad om han kommer att ta en centerroll i laget före säsongen 09/10. Därför räknar jag inte in honom i den kategorin riktigt ännu.
Kommentera

Skarin: tycker det ser bra ut i kväll en seger och vi är med ju kom igen nu grabbar älska timrå ikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...........
Kommentera

lungan: Jo men Timrås tändvätska blir att dom snodde våran nubben, och nu ska vi spöa skiten ur dom :)
Kommentera

Man är ju lite oroad över att vi kommer åka på rå däng, Fatta den revanchlust Frölunda har på oss som har förlorat den fyra tidigare mötena!
Kommentera

lungan: Om någon rör Hahl och typ slår på hans handled, då ska ngn slå sönder varenda chicken i Frölundas lag.
Kommentera

Fjärde
24. LANDER, Anton 30. KOKKO, Petri 12. CARLSSON, Robert
3. ERIXON, Sebastian

Tredje
26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus 17. ANDERSSON, Johan 7. HYNNING, Fredrik
8. LINDSTRÖM, Sanny 2. MOE, Eric

Andra
16. AXELSSON, Anton 13. REGIN, Peter 10. SUNDH, Oscar
29. LOTVONEN, Kimmo 36. STYF, Pär

Första
19. SVENSSON, Björn 32. HAHL, Riku 62. TENKRAT, Petr
9. KOSKINEN, Kalle 4. JONSSON, Robin

Ser jag i syne kan vi ställa upp med fyra femmor, de är inte Sant. Gissar att vi får två nya skador idag, en på Hahl och en på Tenkrat!

Hahl för att han blivit slagen på sin handled av frölunda under tidigare möten denna säsong och sedan Tenkrat för att de är hans tur nu!
Kommentera

Snoop: Nej precis...
Kommentera

Skarin: Okej, han kanske inte ska spela 20 minuter idag då :P
Kommentera

Snoop: Han är säkert ombytt. Minst.
Kommentera

Är Hynning med eller ska han se matchen på tv ?
Kommentera

Maggan:

Hur planerar ni att förlora ikväll? Platt fall eller med hedern i behåll?
Kommentera

Maggan: Ja men jag tycker precis som du att Kokko gör ett bra jobb dom gånger han lirar center absolut, man vet själv hur de kan vara att gå från back till forward :P
Kommentera

Snoop: Ja okej. Då förstår jag dina tankegångar. Det jag reagerade på är att många verkar klaga på Kokkos jobb senast mot Modo. Men det kanske bara är jag som "skyddar" min gunstling. =)
Kommentera

Maggan: Det var ju övertydligt att han tog på sig rollen som defensiv center medan Regin om Johan Andersson agerade kreatörer i anfallszon. Så Kokkos offensiv behöver är väl det sista som behöver få sig en skopa vett. Killen är för bövelen back. Är det någon fler än jag som hör ordet paniklösning? 
Regin var förresten fruktansvärt bra senast. Hoppas den formkurvan håller i sig ikväll, även fast förstecenter Hahl är tillbaka. Vi tar en pinne ikväll - 2-2!
Kommentera

Maggan: Snälla, Kokko är en av Timrås bäst backar i år de är det inge snack om, men jag tycker de känns betydligt bättre med Hahl i första femman och Kokko på backen, jag gillar Kokko och han gör ett bra jobb på centern men jag vill ha honom som back och Hahl som center :)
Kommentera

Snoop: Fan vad alla verkar hacka på Kokko. Jag tycker att han gjorde ett oootroligt bra jobb senast med tanke på att han är back.
Kommentera

Hahl Bundy: Haha jadu ja kan säga att ja tror inte att man bara åker och hämtar poäng heller, men de känns som att chanserna är större när inte Petri Kokko leder första femman.
Kommentera

superfalle: Grejen är ju att vi har varit osannolikt skade- och sjukdomsdrabbade under en alltför lång tid nu. Därför infaller det sig en form av gåshudkänsla så fort spelare kommer tillbaka. Det är vi ju inte så vana vid. Det brukar ju dyka upp negativa besked istället. Och att kunna använda 11 forwards känns ju nästan overkligt bara det. Två av dem är ju visserligen juniorer. Bara en sådan sak. Det säger ju allt om det skadeproblem vi återigen haft. Eller jag menar har. Fortfarande saknas ju fyra forwards. Tre av dem är det ju landslagsklass på.

Men jag är inte bitter. Nu kör vi!

Viktigt att gå på mycket folk nu framöver. Inte minst inför det väntande slutspelet. För det lutar ju starkt åt att det blir det nu.

Alla måste vara bra om det ska bli någon poäng. Räkna med ett kokande Scandinavium och ett äckligt laddat Frölunda. Det är roligt med klyschor. Första 10 blir snusk-viktigt.

Utgångstips: 3-3
Kommentera

Snoop: Bara för att Hahl o Robban är tillbaka så betyder inte det att vi kan inkassera 3 pinnar bara så där, men det känns ruggigt skönt.
Nä, stenhårt jobb över hela banan o av varje spelare behövs fortfarande.
Ödmjukhet, boys, ödmjukhet.
Kommentera

Snoop: det är 5:e
Kommentera

actionleif: Fyfan va skönt besked, nu tar vi 4:e raka mot nubbens blivande "NHL" klubb ;P
Kommentera

Ambroo: En naturlig center som trots sin ålder och vikt inte ser ut att väga så fasligt lätt när han skall hålla undan i närkamperna. Har blivit lite imponerad av hans spel..

Inte alls säkert att det är MSP som det talas mest om nästa säsong i medierna vad gäller Timrå och juniorerna :)
Kommentera

Bragd-Birger: Lander är en "naturlig" center.
Kommentera

TIKbiff: Hahl och Carlsson spelar i kväll

Dagens isvärmning gav positiva besked för Timrå IK.
Inför kvällens match är Riku Hahl och Robert Carlsson tillbaka i truppen.

Timrå IK hade ett par frågetecken inför kvällens match mot Frölunda Scandinavium. Robert Carlsson har varit skadad och missat de senaste matcherna.
Stjärncentern Riku Hahl har varit sjuk och tvingades stå på sidan i mötet mot Modo hemma i E.ON Arena senast.
Men i kväll är duon tillbaka på isen igen.
– Riku och "Robban" är med och kommer att spela, bekräftar Challe Berglund på telefon från Göteborg
Kommentera

spud: Sa jag det? Men du kanske bara generaliserade lite lätt. Jo, att anpassa spelet efter både hur det egna laget ser ut för dagen och vilket manskap motståndarna ställer upp med torde nog stå på dagordningen för flertalet lag i all slags elitidrott.
Kommentera

Ingen vänlig själ som kan saxa
in artikeln i DB om Hahl samt robban.
Kommer inte åt dagbladet här.
Thnx
Kommentera

Skarin: hoppas inte för mycket bara .. men det är ju inte så lätt .
Kommentera

Dream Team: Spännande att ni därmed tycker att våra spelare är av den sorten att vi kan spela frejdig anfallshockey då! För att anpassa spelet efter spelarna kan väl inte enbart gälla hundar?
Kommentera

« · 988757 · »