Hassan: Lindefallet, Järpen och Hackås torde väl ha ännu sämre backar än Gällsta!
Sedan borde vi signa Janne "Trocaderobottnar är livet" Persson från Järpen. Han glömde ta av sig dem i omklädningsrummet och behöll mössan på inunder hjälmen i en match mot Ånge.
Ambroo: Menade inte att dissa Lander. Däremot blir jag förvånad om han kommer att ta en centerroll i laget före säsongen 09/10. Därför räknar jag inte in honom i den kategorin riktigt ännu.
Maggan: Ja men jag tycker precis som du att Kokko gör ett bra jobb dom gånger han lirar center absolut, man vet själv hur de kan vara att gå från back till forward :P
Snoop: Ja okej. Då förstår jag dina tankegångar. Det jag reagerade på är att många verkar klaga på Kokkos jobb senast mot Modo. Men det kanske bara är jag som "skyddar" min gunstling. =)
Maggan: Det var ju övertydligt att han tog på sig rollen som defensiv center medan Regin om Johan Andersson agerade kreatörer i anfallszon. Så Kokkos offensiv behöver är väl det sista som behöver få sig en skopa vett. Killen är för bövelen back. Är det någon fler än jag som hör ordet paniklösning? Regin var förresten fruktansvärt bra senast. Hoppas den formkurvan håller i sig ikväll, även fast förstecenter Hahl är tillbaka. Vi tar en pinne ikväll - 2-2!
Maggan: Snälla, Kokko är en av Timrås bäst backar i år de är det inge snack om, men jag tycker de känns betydligt bättre med Hahl i första femman och Kokko på backen, jag gillar Kokko och han gör ett bra jobb på centern men jag vill ha honom som back och Hahl som center :)
Hahl Bundy: Haha jadu ja kan säga att ja tror inte att man bara åker och hämtar poäng heller, men de känns som att chanserna är större när inte Petri Kokko leder första femman.
superfalle: Grejen är ju att vi har varit osannolikt skade- och sjukdomsdrabbade under en alltför lång tid nu. Därför infaller det sig en form av gåshudkänsla så fort spelare kommer tillbaka. Det är vi ju inte så vana vid. Det brukar ju dyka upp negativa besked istället. Och att kunna använda 11 forwards känns ju nästan overkligt bara det. Två av dem är ju visserligen juniorer. Bara en sådan sak. Det säger ju allt om det skadeproblem vi återigen haft. Eller jag menar har. Fortfarande saknas ju fyra forwards. Tre av dem är det ju landslagsklass på.
Men jag är inte bitter. Nu kör vi!
Viktigt att gå på mycket folk nu framöver. Inte minst inför det väntande slutspelet. För det lutar ju starkt åt att det blir det nu.
Alla måste vara bra om det ska bli någon poäng. Räkna med ett kokande Scandinavium och ett äckligt laddat Frölunda. Det är roligt med klyschor. Första 10 blir snusk-viktigt.
Snoop: Bara för att Hahl o Robban är tillbaka så betyder inte det att vi kan inkassera 3 pinnar bara så där, men det känns ruggigt skönt. Nä, stenhårt jobb över hela banan o av varje spelare behövs fortfarande. Ödmjukhet, boys, ödmjukhet.
Ambroo: En naturlig center som trots sin ålder och vikt inte ser ut att väga så fasligt lätt när han skall hålla undan i närkamperna. Har blivit lite imponerad av hans spel..
Inte alls säkert att det är MSP som det talas mest om nästa säsong i medierna vad gäller Timrå och juniorerna :)
Dagens isvärmning gav positiva besked för Timrå IK. Inför kvällens match är Riku Hahl och Robert Carlsson tillbaka i truppen.
Timrå IK hade ett par frågetecken inför kvällens match mot Frölunda Scandinavium. Robert Carlsson har varit skadad och missat de senaste matcherna. Stjärncentern Riku Hahl har varit sjuk och tvingades stå på sidan i mötet mot Modo hemma i E.ON Arena senast. Men i kväll är duon tillbaka på isen igen. – Riku och "Robban" är med och kommer att spela, bekräftar Challe Berglund på telefon från Göteborg
spud: Sa jag det? Men du kanske bara generaliserade lite lätt. Jo, att anpassa spelet efter både hur det egna laget ser ut för dagen och vilket manskap motståndarna ställer upp med torde nog stå på dagordningen för flertalet lag i all slags elitidrott.
Dream Team: Spännande att ni därmed tycker att våra spelare är av den sorten att vi kan spela frejdig anfallshockey då! För att anpassa spelet efter spelarna kan väl inte enbart gälla hundar?