1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26

1179885 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC-Timrå IK 2009-09-26
Vad gäller Moe förresten så känns han mycket stabilare i närkamperna.

Ofta han kan hålla undan och ta sig ur situationerna tack vare styrka/balans nu jämfört med tidigare. Eller ser jag i syne?
Kommentera

RTS: Tycker lite som du att just "Sebbe" har haft en positiv utveckling. Däremot så tycker jag inte att just "Sebbe" o Moe passar att spela i lag som första backpar. Båda har i grunden en offensiv inriktning. Inte vet jag, men "Challe" kanske har en tanke bakom att just placera dessa bredvid varann. De gånger jag sett dom spela i samma backpar så har det gått käpprätt.
Kommentera

"Erixon har varit riktigt dålig både på försäsongen samt de inledande matcherna i ES.
Han håller helt enkelt inte måttet. Han drar på sig en massa onödiga utvisningar eftersom han inte hänger med."

SpritTaco:  Har du verkligen sett några matcher i år?.

Den spelare som utvecklats absolut mest sedan Juletid är just Sebbe..... Tycker han har varit väldigt bra (Topp 3) av backarna de inledande matcherna.

Kommentera

Per HApps:

Tråkigt att läsa allt gnäll om sebbe å axelsson...

Båda två är riktigt bra ju! axelsson var tydligt 2-3 snäpp vassare än vanligt mot Frölunda ju! Det tyder väl på vinnar skalle? Han ville verkligen näta mot brorsan!

erixon gör ett jätte bra jobb med spelar ett tuffare spel än i fjol han har blivit rejälare! generelt tycker jag det verkar nervöst bland alla timrås backar när dom hamnar under press i egen zon.

Nog me gnäll! Björn Svensson, när gjorde han en dålig match senast? Jäv*a härlig doldis som kämpar härligt på plan!

Anton Landers framspelning till ett av axelssons fri lägen mot frölunda var jätte trevligt att se, slänga sig med huvudet före för att bli först på puck å få fram den till axie var ju godis! vilken vilja!

Gabbe Karlsson är väl tänkt som ersättare till Johan Andersson? Jag tycker han är lika bra bakåt än så länge men han är BÄTTRE framåt och dessutom vassare tekare!

Har någon fångat upp fler guld klimpar?
Jag ser så jävl*a mycket potential i årets timrå ik
Hoppas bara att målskyttet kan lossna ordentligt!
En storseger tack! ;)
Kommentera

dr-nix: ja var ett ledband som det sas av till en vis del så det är klart att det tar en tid att bygga upp styrkan o tron på att det håller för bli sig själv fullt ut på rinken direkt ... en viss omedveten rädsla för att få nya smällar skulle ju påverka vem som hellst i hans situation men om läkning fortgår så kommer Timo nog också igång framöver ...

Sympatiske Timo i form när han är som allra klurigast på isen o snurrar o vrider o vänder bort motståndarna på små ytor är en fröjd att skåda ...
Kommentera

haggen: man måste ge Pärssinen tid, snubben har just blivit opererad för drygt en månad sen. Kanske man ska ha lite överseende med att karln inte kliver in direkt och briljerar.
Kommentera

Rooster23:

Pärssinen såg inte ut att trivas på hockeyplanen igår.
Oroväckande lite istid, saknas bara tempo i kroppen eller är det någon skada som han inte fått ordning på?

I övrigt såg timrå stabilt ut och inte omöjligt med tre pinnar imorgon, kör vidare med Lindbäck i målet bara.
Kommentera

actionleif: Jag tror Pärssinen är seg för att han får lira i fjärdelinan. Sätt han med Meunier och Anger så blir det en annan inställning.
Kommentera

SpritTaco: Anser du att det är en "enorm spritkonsumtion" om man dricker kanske 5 öl varannan helg?
Kommentera

Rooster23: När han väl kommit in i tempot så kommer han säkerligen lira mer.. Just nu är han väldigt seg.
Kommentera

Såg att Pärssinen bara hade knappt fyra minuters istid i senaste matchen. Vi måste ha honom i en av toppformationerna...
Kommentera

Blizzard:

Fyra stycken i fjärde kvartalet då, det lär blir deras fall i år.....
Kommentera

Nybbe: Min uppfattning av personen bakom det nicket är att han varje helg går emellan Oscars och Svenssons varje fredag och lördag kväll/natt och har ett litet block där han skriver ner vilka som dricker hur mycket och vad samt vilka dom går hem med
Kommentera

SpritTaco: detta du skriver om sprit !!!!!!!!!!!!!!!!!! är det sant eller bara skit snack..skriver man så måste man ha mycket på benen,,,,eller j...vligt dåligt skrivet!!!!!
Kommentera

Blizzard:

Aj då, ingen i 4,e kvartalet då, rätt vanligt inom idrotten över lag, kanske?
Kommentera

Abron: modo är dock värre

Roman Malek (G) 32 1977-09-25 (Sep)

Nicklas Svedberg (G) 20 1989-09-04 (Sep)

Hannu Pikkarainen (D) 25 1983-10-13 (Okt)

Josh Green (LW/C) 31 1977-11-16 (Nov)

Magnus Häggström (RW) 22 1986-11-04 (Nov)

Andreas Salomonsson (LW) 35 1973-12-19 (Dec)

Mats Zuccarello Aasen (RW) 22 1987-09-01 (Sep)
Kommentera

Abron: Jag är riktigt nöjd med försvarsspelet må jag säga. Jag blir sällan nervös när Timrå vänder hemåt eller spelar pucken runt i egen zon. Ifjol höll jag på att få en hjärtattack var femte minut ungefär. Sedan tycker jag att det är löjligt att haka upp på sig Skogs självmål faktiskt. Visst gör han en sparkrörelse, men det är nog mest i ett desperat försök att inte få pucken på sig. Det hade kunnat vara vem som helst som gjort det där självmålet och han kan ju knappast gå upp i rök. Jag satt faktiskt och berömde Skogs i sekvensen när Timrå hade anfall och innan Frölundas spelvändning kom och det ödesdigra 1-1-målet.

Men jag håller med någon föregående talare om att det kanske vore läge att låna ut Axelsson i några matcher till Sundsvall i gengäld mot att vi får låna Bröms i några matcher. Och sedan kan ju Jeppe Samuelsson få bli utlånad till Hudiksvall. Tror att det bara skulle gynna honom faktiskt.
Kommentera

Abron:

Petr Caslava (D) 30 1979-09-03

Sebastian Erixon (D) 20 1989-09-12

Elias Granath (D) 24 1985-09-06
Kommentera

Lagkapten:

Nja nr 1 är kanske att ta I, han är dock bara 20 bast och har en del pinnar kvar på stegen innan han är klar. Det märkliga med Sebbe att han är född sent på året, det är inte så vanligt bland hockey spelare. I Timrå tror jag ingen är född på sista kvartalet, finns kanske statestik på detta?
Kommentera

JimmyH: ska mycket till om tik förlänger med honom.finns fortfarande intressanta spelare som tik har koll på
Kommentera

Abron: håller med dig.tycker sebbe är nr 1 i tik ruskigt modern back det är bara förlänga nu.
Kommentera

actionleif:

Björn.

Var tvunget att kolla på Swehockey och det var 2 igår ingen mot Gevalia burkarna...
Kommentera

Abron: Han åkte nog ut 2-3 gånger igår, men ena där var totalt felaktig iallafall..
Kommentera

SpritTaco:

Skvaller lyssnar jag absolut inte på och dte är inget som jag anser skall ventileras här heller.

De matcher jag haft nöjet att se laget in live så anser jag att Sebbe har utvecklats på ett positivt sätt. Hoppas han håller en jämnare nivå i år, vilket kanske var lite si å så förra året.

Onödiga utvisningar? Är det 2 stycken på lika mång amatcher, två minutare dessutom?
Kommentera

actionleif:

Både och, vilket är helt klart befogat.
Kommentera

SpritTaco: Tycker du verkligen att han varit dålig inledningsvis eller är det så att du i vanlig ordning stör dig på utelivet och tar chansen att klanka ner på honom?
Kommentera

Abron:
Erixon har varit riktigt dålig både på försäsongen samt de inledande matcherna i ES.
Han håller helt enkelt inte måttet. Han drar på sig en massa onödiga utvisningar eftersom han inte hänger med.

Han skulle må bra av en vit helg...men då får väl puben Svenssons ekonomiska bekymmer..
Kommentera

Abron:

33 har inte varit stabil det har du rätt i, MEN #3 har inte alls varit bra heller (bara offensivt) I egenzon har han varit yr och slarvig väger även väldigt lätt i närkamperna!
Kommentera

SpritTaco:

Sebatian Erixson, DÅLIG!

Du har nog fel på ögonen, du ser dubbelt, du menar 33?

Sebbe har varit stabil och jag tycker han är klar med bland fyra backar, att han sedan icke skall spela med Moe är en annan historia.

Axelsson i S-vall? Märkligt och oförstående utfall.
Kommentera

Per HApps:
Håller med dig om Axelsson...han är ju helt ofarlig i dagsläget. Ge honom lite självförtroende genom att låta honom lira med Ssvall..

Sen måste vi splittra på Moe och Erixon...de är ju seriens sämsta backpar.
Håller andan varje gång de är på isen...ruskigt dåliga spelare.
De kan börja med att lägga ned deras enorma spritkonsumtion och de sena nätterna på uteställena Oscar och Svenssons.
Kommentera

Nybbe: Så länge Starkov är bättre än Viktor Huss och company så blir han kvar. Vi kan ju inte kicka honom när vi bara har 12 forwards på kontrakt utöver honom.
Kommentera

Nybbe: Nu är det bara 2 matcher , han hade väl hela oktober också ? Men , OM han inte blir kvar ( hoppas han visar kvalité snart ) så vill jag att Timrå värvar en spelartyp liknande Gath i Rögle / Bastiansen i FBK dvs stor stark , skymma framför mål , slå in returer , 'grisa' lite när spelet låser sig osv.

Men som sagt : det ultimata vore om det lossnade för Starkov , för var ska man hitta en ledig forward någonstans ?
Kommentera

Per HApps: undrar om Kirill blir kvar ,ingen lysande inledning av honom ,jag tvivlar , man ser inte det stora i honom....
Kommentera

Anonymous:

Raden under säger väll allt?

" Djurgården har spelat bra, men har bara en poäng"

Men Ros hade svårt med rören han med.......
Kommentera

Ros är hockeyvärldens allra egna Anna Anka; varför ska det vara så svårt att bara ignorera skiten?

Det finns en bra hockeybloggare på Aftonbladet och han heter Nils-Petter Dufva och bloggar om KHL.
Kommentera

Brukar inte hacka på Ros men detta var väl åndå lite kvällstidningsöverdrift.
"Timrå har fått sämsta tänkbara start." det har vi väl inte då, två förluster vore sämsta tänkara, men det är det ju inte då.
Kommentera

Pätr: Det var Omark, sa att han såg ut som en Marshmallow
Kommentera

Ambroo: Kallade inte Wikegård Harju (eller var det Omark?) fet i början av förra säsongen, sedan gick det som det gick. Förhoppningsvis blir det samma visa med Moe.
Kommentera

Känns som att de är väldigt viktigt med en vinst imorron.
Kommentera

Anonymous:

I och för sig, men får man de lägena tycker jag nog att det bör bli nått mål.

JO Skogs är nog ett snäpp bättre i år, kanske inte trivdes förra säsongen så han bidrager förhoppnings vis till ett stabilare försvar.
Kommentera

Ska vi gissa på att Henrik Karlssons axel är 100% redan till vårat möte med FBk imorn :)
Kommentera

Abron: Förstår inte heller hur man kan klaga på Axelssons målsinne nu, han har ju inte haft något tifigare heller. När han fick nytt kontrakt så var det knappast för att han var tilltänkt som målproducent. Hundspelare gick han ju som ifjol.

Sen Skogs låg ju bakom flera offensiva anfall, Skogs var en av de bättre igår.

Sen Hynning, han är inte lika målfarlig som Pyrret och Lello, men det är dem han ska ersätta. Känns som om man lagt lite väl stort ansvar på vissa. Anger måste man få igång annars så var det en rätt onödig värvning.
Kommentera

Per HApps:

Jag förstår inte att du bara lyfter upp Skoogs och Antons misstag, det fanns flera spelare i Timrå som borde ha haft en bättre utdelning på sina möjligheter. Anger, Hyning, Lander ja det finns flera som var lite loja i slottet. Detta är enkelt för mig att säga just nu då jag suttit på morgonen och tittat på matchen igen.

Timrå hade faktiskt väldigt mycket bra linjer i sitt spel, försvaret är kompakt och svår forcherat. Men det där siste i avsluten är kass, kanske går det för fort eller så tänker spelarna för mycket.

Vi vann i vart fall skotten, å han Holmqvist var rätt hyfsad, eller så gjorde Timrå honom bra?
Kommentera

Ambroo:
Två saker:

1 Är det någon som är förvånad att det är Skogs som gör självmål?

2. Anton Axelsson, kan ingen säga åt honom att man INTE skall sikta på målvakternas navel. Lös han från kontraktet eller låt han få upp målskärpan i Bobcats ett antal matcher.

Kommentera

Ambroo:
Kan bara hålla med Ambroo och jag skulle vilja att ni drar igen käften
Kommentera

Dallas och några till: Snacka skit! Moe har tränat hårdare i sommar än någonsin. Gnälla kan man göra om det är befogat, annars kan man hålla käft.
Kommentera

Det få gärna bli lite poäng nästa omgång annars börjar vi tappa för mycket. Det blir snorhårt i serien i år och vi behöver inte någon förluststreak såhär i börjam.

Kommentera

Andersson: Lander el Pärra bord nog få spela nu med Meunier o Anger starkov tappar väldigt fort stinget när det blir lite fysiskt o vid sargspel käns det som...
Kommentera

HElt ok match av TIK, sen känns det lite surt att 2 av frölundas mål ändå inte borde ha blivit, iallafall inte just då.....sen känns det lite lite med 2 mål på 2 matcher.....häng dit dom för sjutton!
Kommentera

Långben: Moe behöver ingen kudde. Han har dubbelhaka och är inte seriös.
Kommentera

1179885 · »