1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589669 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05

« · 1212196 Till forumet

Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
Efter 2 poäng borta mot Färjestad kanske vi kan hoppas på poäng också mot Indianerna? Det vore inte helt fel.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2009-12-05
John K: Så nu ska vi inte orda mer om kvällens match utan se framåt?
Kommentera

T T:

Oj, hade vi redan sugit färdigt på kvällens karamell ?!
Kommentera

T T: Yes, men det blir i så fall ditt val min gode TT.
Kommentera

John K: Det är bra att du tar tag i matchtrådandet men du kanske inte behöver vara fullt så het på gröten. Visa lite bollkänsla.
Kommentera

Nästa omgång lördag och match mot Frölunda borta.

Linköping - Skellefteå
Frölunda - Timrå             
Södertälje - Brynäs            
Rögle - HV71              
Modo - Färjestad         
Luleå - Djurgården

Som vi ser av tabellen nedan endast fem poäng upp till Djurgården och Frölunda på sjätte respektive sjunde plats.

1 HV71     26 14  4  8  3  99- 69  49

2 Färjesta 27 14  5  8  1  63- 64  48
3 Linköpin 27 14  4  9  1  84- 59  47
4 Skelleft 27 13  6  8  0  66- 67  45
5 Luleå    27 11  5 11  2  74- 75  40
6 Djurgård 27 11  5 11  0  71- 66  38
7 Frölunda 27 11  5 11  0  70- 75  38
8 Brynäs   27  6 12  9  4  62- 60  34
9 Timrå    27  8  8 11  1  68- 78  33
10 Rögle    27  9  5 13  1  65- 78  33
11 Modo     27  5 11 11  5  68- 73  31
12 Södertäl 26  7  6 13  2  62- 88  29

Självklart kan inte Timrå sluta titta nedåt i tabellen men bör fortsätta på den utstakade vägen. Laget visar gryende form och vänder 0-2-underläge till seger 3-2 efter förlängning i Karlstad. Vi har tagit poäng i två bortamatcher i rad och nu väntar Frölunda på bortaplan i vad jag betecknar som en sexpoängmatch. Vem hade vågat gissa det för ett par veckor sedan?

Skadeläget ljusnar för var dag. Hoppas Sonnenberg hunnit bli frisk från febern och kan medverka. Jag tror Timrå överraskar och upprepar bedrifterna från Jönköping och Karlstad. Timrå är ett lag på uppgång!

Läste att Frölunda värvat igen men det tror jag inte blir matchavgörande. Osäker när han blir spelklar för klubben. (Synd att R.Hahl är skadad och inte kan bli förnedrad igen. Nubben däremot får grina sin vana trogen).

I vanlig ordning får vi hoppas att de övriga matcherna går vår väg.

Kommentera

Jag tolkar era kommentarer som att det var ett rättvist resultat.
Vilka var bäst i TIK för dagen?
Kommentera

Laken: kolla på matcherna ist för att hålla på hoppa fram och tillbaka i ditt supportrande!

Kolla reprisen så vet du vilka som var bäst :)
Kommentera

Laken: Svårt att plocka ut någon spelare som var ljusår bättre än alla andra. Det var en laginsats för och främst. Ingen spelare föll ur ramen direkt. Meunier insatser på senare tid glädjer mig, det är en begåvad spelare.
Kommentera

Laken:

Piros, ju längre matchen led, han var lite seg i början dock.
Lander bra i defensiven
MPS pigg idag, kom inte riktigt till framför mål dock...

edit: sär skrivning... :-P

Redigerad kommentar

Kommentera

T T: Ok, det skall jag ta fasta på för framtida trådstarter.
Kommentera

Sonnie - Corso - Piros

Hynning - G. Karlsson - Pärssinen

Måns - Lander - Pääjärvi

Axie - Starkov - Svensson

Med Anger utanför laget kan det väl dock bli svårare att sälja honom kanske.

Kommentera

Skarin: Kanske nått av top 6 i Allsvenskan kan vara desperata nog? Han är nära absoluta nollpunkten. Hur kan det vara möjligt att vara så beige...
Kommentera

lincoln: Föresten - det tristaste är att jag faktiskt inte kan se vad Anger skulle kunna tänkas vara bra på. Han är väl typ en Lineker spelare som ska brunka in puckar. Men teknik, speluppfattning, skridskoåkning, skott...allt verkar ju fattas

Redigerad kommentar

Kommentera

lincoln: Starkov är ju en stjärna jämfört mot Anger :P
Kommentera

Skarin: Hade det inte varit för att Lander och MPS försvinner en tid så hade man kunnat ställa Anger utanför truppen och klarat sig hyffsat ändå. Men nu är det ju så att vi måste ha in ersättare för våra 91:or. Jag gläds med grabbarna men tycker det är jättetråkigt att de försvinner, allrahelst i en tid då deras femma ser ut att ha riktigt skoj därute.

Angers kontrakt är säkert ett problem för Linkan. Att det kommer en spelare till när Lander och MPS försvinner är jag rätt övertygad om. Däremot tror jag att Linkan gärna sett att ytterligare en spelare förstärker laget. Men Angers kontrakt måste sannolikt lösas för att det ska finnas ekonomi för nya spelare. Sedan är det frågan om det blir så mycket svårare att "sälja" Anger om han spelar och gör det dåligt eller om han får sitta på bänken och kika på de andra.

Vi får sätta tilliten att något lag scoutar på eliteprospect annars blir det nog tufft.
Kommentera

Bissett, kan inte Ni ta han?...Ni har ju haft'an förr...o då var han väl rätt hygglig...??
Kommentera

Ut med Anger, in med P.Nylander! ;-)
Kommentera

Ska vi inte kolla med Micke Lindh under JVM, ;-P
borde kunna göra en del som 4:e center och i PP??
han borde väl va gratis i princip...
Kommentera

250kg kärlek: Så är det. Men det ska vara att någon allsvensk toppklubb kanske nappar då.

Det här med Anger, MPS och Lander kan visa sig få en enorm betydelse kring fortsättningen. Jag är mycket orolig.
Kommentera

Laken: Ja, Nylander får vi nog för en kopp kaffe och en muffin.
Kommentera

Skarin: Känns det inte som djävligt typiskt Leksand att värva Anger?
Kommentera

Laken: Anger har snart läst färdigt första terminen på Mitthögskolan och förhoppningsvis vill han bort efter jul.
Kommentera

Pätr: Jag tänkte exakt samma tanke idag! ;-)
Anger = typisk Leksands värvning!
Kommentera

Skarin: Leksand brukar ju vara bra på att kasta pengar i sjön. Dom kanske är intresserade.
Kommentera

Johan J:

Mittuniversitetet heter det numera!!!!!1 Vad är det nu Anger pluggar för något???!1 Management någonting eller?!?!?!1

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Kvällens tre stjärnor?

K.Starkov
N.Anger
J.Samuelsson

Kommentera

Pätr: Sluta sukta efter Peter Nylander. Har ni helt glömt bort vilket gnäll det var på honom här sida upp och ner under slutet av förra sejouren?

Ska det värvas så ska det vara en spelare med kvalitet som tillför något. Piros var bra Linkan, värva någon ännu bättre nästa gång om du nu blir 110%-igt säker.

Kommentera

Johan J: Näe ;-)

Huss
Nygårds
Challe
Kommentera

Jäklar vad en sån här match måste göra underverk för självförtroendet! Nu ska väl bortaspöket vara väck en gång för alla.

Ett spöke kvar: Skitlagsspöket!

Kan det ryka mot SSK hemma tro!
Kommentera

lincoln: Vi slog SSK med 3-1 förra gången hemma, så varför inte?
Kommentera

Herminator: Piros blir man inte riktigt klok på. Det var som två helt skilda spelare i första och terdje. Som att han växte enormt av målet.

Men helt klart är han skicklig på att hålla i pucken. Väldigt sällan meningslösa dumps i zon. Han har också spetskompetens på genombrotten. Dock inte direkt nån speedkula.

Tror också på att lira honom med Corso. Det var ju godis när Challe toppade så i sista.

Kan tänka mig både med Hynning och Sonny. Det säger jag mest för att Sonny kan gasa igång vilken kedja som helst, medan Hynning kanske kan sänka en kedja med Pärssinen och Gabbe...
Annars skulle Corso, Piros och Sonny bli en av de bästa första femmorna i ES

Redigerad kommentar

Kommentera

Herminator: Jag tillhörde inte dem som gnällde. Jag vet för övrigt inte om det är någon spelare jag vill ha i Timrå, Samtidigt så skulle det knappast ha någon negativ effekt att byta honom mot Anger. Presterar han inte; fine - läget oförändrat, lönen lägre. Presterar han har vi gjort en vinst. Så ser jag det.
Kommentera

Pätr: Alltså, Peter var allt annat än populär då på slutet, och han presterade därefter. Han har ju inte blivit yngre sedan dess precis. Det finns andra som skulle passa bättre.
Kommentera

lincoln: Piros var väl egentligen inte direkt dålig i början, men han växte ju enormt senare i matchen i och med mer istid och Corso vid sin sida. Piros har kvaliteter som vi saknar. Dessutom tycker jag han visar att han kan styra ett pp betydligt bättre än Hynning.
Kommentera

Herminator: Där är vi helt överens. Jag tror inte heller att han är bästa lösningen, absolut inte.
Kommentera

Herminator: Han skulle passa fint ;-)
Kommentera

Skulle vara kul om publiken kunde hitta tillbaka till Eon också, så att det blir lite pengar i kassan. Där sitter man ju i glashus förståss, men tufft när man bor i Stockholm.

Men tänk att spöa VF i helgen, sedan inför en fullsatt arena krossa SSK med 7-0 och visa hela Sverige att The Big Red Machine är tillbaka - och utmanar om guldet!!

Ehhh...vafan fick jag den sista bisatsen ifrån...hybris!!

Gonatt! Seger = Skööön sömn
Kommentera

lincoln: På vilket sätt skulle Hynning sänka en kedja med Pärssinen-Gabbe-Hynning?
Jag har fortfarande svårt att se det "dåliga" i Hynning mer än att han kan vara dålig i hemjobbet samt att han kanske missar lite för mycket chanser. Å andra sidan tycker jag ändå att han gjort det jag förväntade av honom. Han gör skapligt många poäng och har så gjort under sin tid i Timrå (bortsett hans skadesäsong 07/08, dock med ett bra facit i slutspelet).

Han är fortfarande en bra passningspelare som vågar hålla i puck och har en bra speluppfattning. Det är väl också det som Hynning kom hit för, spelsinnet och en skaplig poänggörare. Jag ser inte riktigt varför han skulle sänka en kedja med honom, Timo och Gabbe.
Kommentera

250kg kärlek: Timo och Fredrik Hynning spelar bra ihop - det har de gjort förr - basta!1 - så det tror inte jag heller vi behöver oroa oss för...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

250kg kärlek: Jag tror t.o.m att Hynning skulle spela bättre med Pärra och Gabbe, även om han skulle göra mindre med poäng. Men det gäller ju att Pärra får upp farten också så klart. Jag hoppas att det är möjligt.
Kommentera

Herminator: Vilka gnällde på honom och var han verkligen så dålig? Jag vill minnas att många tyckte det var synd att han lämnade. En gnuggare som gör 10 mål och som kommer till jobbet varje dag med ett härligt driv behövs i alla lag.
Kommentera

Ambroo: Så vill jag också minnas det hela.
Kommentera

Skarin: Kan inte annat än instämma. Med Sonnie tillbaka så måste Anger vara 13:e man! Det bästa vore o få bort han o får vi inte in nån ny så får vi köra ev med nån junior, kan just nu inte bli sämre än med Anger.
Sen måste man berömma Piros. Han har verkligen fått en nytändning gentemot i Finland. Otroligt bra att hålla i pucken. Bra värvning!
Väntar mig fortfarande mera av M Karlsson. Det borde finnas mer att ta ut av honom.
Nu tar vi VF på lördag o Tälje på måndag då är vi verkligen med i racet!
Kommentera

Skarin: ok jag ger mig! Då är det bestämt. Håller med om att hynning spelat bra med timo. Men det vill till att gabbe sköter hem jobbet. Cool.., Hynning till andra och vi får en fantastisk förstå lina!
Kommentera

250kg kärlek: Jag är inte heller helt missnöjd med Hynning. Annat än hans frapperande förmåga att missa målchanser. Samt hans benägnehet att ligga med pucken i PP. Kan tänka mig att han fick lite ribba av Frenchys halvminutare med efterföljande fummel.

Piros har dock dimensioner som jag tycker Hynning saknar. Kamelen är nästan mer Pärssinen än Timo själv för tillfället. Skön förmåga att hålla pucken, och schysst blick. Tror att det finns ännu mer att ta av dessutom.
Jämför man honom valutamässigt med en sån som Anger, så...ja. Se och lär, helt enkelt. Så här ser det ut när man 'tar chansen'.

Med Sonnie tebaks tror jag stenhårt på en rejäl utmaning för the Assholes.
Nu får ni något att bita i. Kör vi ända in i kaklet har vi en megachans på seger.
Kommentera

lincoln: Det där med hemjobbet gäller inte minst Piros-Corso-Sonnie också =)
Kommentera

Bragd-Birger: Nu håller jag med dig igen. Typ.

Nu har jag väl skrivit 100 inlägg ikväll. Nu får det nog räcka. Tror jag.

Kommentera

Skarin/Ambro: Då minns ni inte riktigt  stämningen på HS-TIK och hur den var då.

Däremot ansluter jag mig till Bragd-Birgers sista inlägg, fullt ut. All in, krossa the Assholes på lördag, låt svikarn stå sitt kast.

Förbannat god segerwhisky min 16-åriga Glennfiddich, 2 poäng - en ny känsla.

Go natt!

Kommentera

Bara jag som gillar Laurent Meunier skarpt? Karln har ett jäkla driv nu för tiden om man jämnför med tidigare.. Han måste blivit bättre tränad.. Plus så har han inget problem att grisa till det rejält framför motståndar kassen heller
Kommentera

jens_88:

Du är inte ensam om att uppskatta Laurent "La Grenouille" Meunier. Jag röstade till och med på honom som bästa forward här tidigare i höst, när "alla andra" tyckte att han sög balle. Visst, jag må vara frankofil, men nog fan besitter mannen goda kvaliteter?! En skön kontinental spelstil och ett tillika färgstarkt inslag i årets Timrå IK. Jag skulle inte tveka att rösta på fransosen en gång till...
Kommentera

« · 1212196