TIK-Lund: Jo är man back då har man som uppgift att se till att låsa klubborna för motståndarna så de inte har ngn möjlighet att nå pucken. Istället för stirrar han puck så ögonen håller på att ramla ur. Måste lära sig att vrida på skallen och ta bort för ev returer.
Affe_TIK: haha ja jag tänkte på det också. Ne man blir frustrerad att han får spela så mycket. Jag menar han var knappt bra i allsvenskan, möjligtvis i kvalet men inte mer.
Tonymontana: Vad Hardegård gör på första målet är fan en gåta. Vet inte riktigt varför han helt sonika går från att stå i vänsterbackspotition till att glida ut i slottet bland tre andra timråspelare och lämnar stolpen som målet blev till på.
roger_sundsvall: Det måste vara på Freddans order att man varenda j-la bortamatch ska spela defensivt och försvara sig. Sen när man ligger under så är det full fart framåt. Prova med det från start nån gång.Man blir gråhårig av backarna i laget, fullständig odugliga de flesta. Nått måste göras omgående!
jå1: Bra period tycker jag. Vi jobbar och sliter, skapar lägen för mål men vi har för dåliga målskyttar just nu. Drugges misstag blev dyrbart vid 0-1. Tycker även att 0-2 var billigt då vi hade markering men gjorde inte fulla jobbet. Positivt att vi sliter och skapar, Jansson ser riktigt pigg ut. Kul!
Hakningen på Törnqvist må vara en utav dom mest solklara den här säsongen. Han gör det bra som inte ser den trots att han står 1 meter ifrån situationen. Samma på interferensen på Boyce framför deras mål.
TIK-Lund: nä, men han får ograverad speltid & med tanke att han gick -3 förra matchen enl7gt SHL så borde andra få samma chanser att växa in i kostymen.
jå1: ingen som ser var Hardegård håller hus, nu har han ju varit inne på 2:a målet med??? Synd att ni direkt sågar en kille med stukat självförtroende.
Deppigt när man vid 1-0 hör någon (kan vara Drugge) skrika ”byt Jansson!” som i att han ska släppa sin spelare, något som inte händer och vips har dom en spelare ren på första stolpen.
Stod mitt i zonen & markerade vem? 2 andra lagkompisar???