Frölunda borta. Magkänslan och en gissning dragen rakt ur röven säger att vi nästintill bör ha plusstatistik på Frolic, i GBG? Åtminstone från 00/01 och framåt. Med reservation för att jag låter vinsterna där nere i semin 2003 ta orimligt mycket plats i minnesbanken.
Knylan: Sedan åren du nämnde så har jag en känsla av att vi har plusstatistik i just Scandinavium. Däremot är känslan att vi har rejält med minusstatistik i Frölundaborg som de också spelar i under vissa perioder.
Tom Topp: Senast vi var uppe var det två jämna matcher i Scandinavium med en seger vardera och vi vann sista perioden i båda. Gäller alltså att vara laddade och fokuserade direkt från start.
Andersson: Ofta och ofta. Det är bara när Timrå spelar, verkar det. Det ska bli spännande i kväll. Kan vi hålla i det tajta spelet eller är vi tillbaka på rutan ett utan publikstöd? Ska bli spännande att se Hartmann. Jag känner nästan att det var bra att han inte var med senast i den kokande arenan, det hade blivit matchstraff direkt. :-)
Andersson: ja, hyfsat irro när man t ex vill skriva av sig allt känslobubbel efter slutsignalen sist.
Blir tufft ikväll, va? Hoppas man kan hålla upp defensiven framförallt. Poäng vore en mysig bonus.
Intressant att se Lodin med Hanzl/Rattie. Också intressant att se hur Liljewall/Hartmann funkar med Olofsson istället för Lodin. Bra läge för honom att övertyga ikväll, tyckte han såg småhet ut i torsdags.
Woody: Effektiviteten i laget är fortsatt riktigt bra. Tidigt att dra för stora växlar såklart, men en väldig kontrast från senast vi var uppe och vände i SHL.