Olle: Jag fattar inte varför man inte har en kamera i jämnhöjd med ribban, då skulle dessa situationer bli lättare att kolla. Och nu blev det en till utvisning.
DenRöda: Även om Erixons utvisning såg svag ut så är han där med klubban. Varför ska han ens vara med klubban i knävecket på motståndaren? Hockeyspelare är ganska skickliga på att falla enkelt numera så det där får Erixon ta på sig.
SMÅLAND: Vi får se hur mycket alla bp har slitit på oss. Jag tror att vi har bra grundfysik och klarar det. Dahlen och Pettersson mfl lär vara utvilade iaf.
Bam Bam Bautin: När Brendan Shinimin lirade i Växjö kan jag ta gift på att ni hatade honom för just hans filmningar. Det är samma spelare idag, men bara för att han bytt tröja så är beteendet helt plötsligt ok?
Skit i filmingarna nu. Det kommer att granskas i efterhand isåfall. Men jävlar så lack jag blev över Erixons klubba som knappt ens rör frölundaspelaren.
Kommer ihåg förra säsongen då såg vi oftast utspelade ut mot Frölunda, inte alls samma känsla denna match. Känns snarare som det är en relativt jämn match. Ännu tidigt att ropa hej, men har en bra känsla
Sputnik: Jag menar bara att kritiserar man andra som filmar/förstärker så ska man också kritisera detta. Visst förstärker Shinni en hel del, absolut! Men många andra gör det också men kommer undan med det.
Som sittande precis i höjd med målet så kan även jag erkänna att klubban inte var hög. Gränsfall men reagerade inte på att något skulle varit fel och även repriserna såg lugna ut.
Inte långt ifrån dock. Det osar oro runt huvudet på mig från nervösa Göteborgare. Forza Timrå
russkiy medved blyat: Vi spelar bra och när vi väl fick spela 5 mot 5 tycker jag vi har haft initiativet. Får vi pp blir vi farliga det visade vi den korta tiden vi hade pp med mål av Eronen och nära mål och lekstuga för Dahlen. Hoppas vi slipper fler utvisningar och får pp. Är mycket nöjd med spelet hittills, det finns en stor uppsida om vi inte får sitta i utvisningsbåset. Vi ser starka och laddade ut. Tror vi vinner om vi undviker att sitta i utvisningsbåset som sagt. Kom igen nu!
Kerstin_k: hyfsad skillnad mot Oskars ifjol. I 5-5 var vi klart bättre. Tänker inte gnälla på domarna, men utvisningarna satte oss i skiten. Lite övertändning på Hartmann där.
Hoppas på bättre fokus i andra, och något PP istället. #54 kommer ha lekstuga i den spelformen även i SHL.
Blir tufft att få med sig poäng, men håller man spelet uppe så här och reducerar antalet utvisningar är jag nöjd.
Wilhelmsson: Vi släpper det där. Hoppas vi får med oss nåt PP framöver. Det visade sig att våran spets är farliga deluxe när de fick en liten stunds PP. Vill inte lägga all fokus på domarn heller. Det har vi redan folk på Hockeysnack som gör, nämner inga namn(JFK)
Kerstin_k: 1-1 borta mot Frölunda får man va nöjd med men på tok för många utvisningar av oss. Går inte att vinna matcher när man sitter så här mycket i utvisningsbåset.
Lätt att vara sur över domarinsatsen men 1-1 borta efter första perioden mot Frölunda där halva perioden spelades i BP är bra resultat.
Att det skulle se bra ut när firma Dahlén m.m. fick vända och vrida i offensiv zon var väl ganska väntat, men än så länge har ju defensiven hållit ihop bra också.
Wilhelmsson: Nejmen du tycker också att Shinimin spelar rent också, vad du ser och vad du tycker har ingen betydelse så iväg med dig nu till din grotta, vi har redan ett troll i vår bok. Orkar inte med ett nytt troll med 11 fingrar
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·