Timrågogogo: Om du ska bråka med modoiter så bråka inte med Rytter el Tarasov. Det har dom 2 iaf inte förtjänat… tvärtom. Det finns andra du kan tjafsa med i såna fall.
Rytter: du och Tarasov måste nog skeda inatt så många av mina inlägg som blivit raderade i er bok. Men jag är stor ikväll så lycka till i HA men gå inte upp i SHL bara för där finns bara plats för storpojkarn.
Timrågogogo: Nu när man lugnat ner sig lite kan jag konstatera att Ante satt försvarsspelet, jäkligt stabilt jämfört med ifjol. Glädjande att se att Legget har även defensiva egenskaper, jäkligt bra idag som hela laget. EPs mål var riktigt bra, han blir viktig med sådan träffsäkerhet. Förresten vem är Rattie som det surrats om?
Andersson: i den här bilden finns allt som skiljer Timrå 20/21 och Timrå 21/22. En ledare står upp för sina lagkamrater och en sån har vi saknat. Tror fan Friberg lipade på vägen ut till båset igen. Det går inte längre att hugga på Timrås målvakter och flina. Lander visar att det blir konsekvenser. Det är så vackert.
Vi vet sedan tidigare att JJ kan storspela så det är ingen överraskning. Han är en bra Målvakt som behöver bra backar framför sig. Ikväll var det lätta skott på honom men flera av skotten var faktiskt svåra vilket han gjorde förbaskat bra i dessa.
En överraskning annars denna match var Stenqvist. Ruskigt bra och passar perfekt bredvid Strömberg som också gjorde en sjuk match. Alla grabbar gjorde fan en bra match idag helt enkelt!!
roger_sundsvall: Vill verkligen inte sabba stämningen men vad håller Skellefteå på med?? Å andra sidan så tittar vi inte på bottenregioneni SHL längre! 🥳
Hahl Bundy 2.0: Hockeyfeber i Timrå! Vi visar direkt att vi blir att räkna med i år. Vinner vi över Frölunda borta kan vi vinna mot alla lag! Jag har knappt återhämtat mig från matchen än. Så glad nu :) Skål kära timråiter!
Modano: Emil P 2 mål i premiären. Dahlen 1 assiat och snyggt staffmål. Johansson storspelar och alla spelar uppoffrande. Kqn inte kräva så mycket mer. Otroligt bra premiär. 3p på det här hemma så förlänger vi vinstsviten ytterligare och det ser riktigt bra ut. Alla till NHC!
thorwald: Kan man må så här bra som Timråit? Känns ovanligt eller ha har jag fastnat i Linkans solarium? Näe, de måste vara en dröm. Nu går jag ut och skottar Corsors uppfart och håller käften resten av kvällen
Känns extremt viktigt att en spelare som Emil får börja med 2 poäng, känns som han skulle kunna få det tufft och bli "osynlig" om det börjat knackigt med att det inte lossnar i början, grymt viktigt. Känns nästan som en viktigare seger än om vi ägt skotten med 31-17 och vunnit med 5-1, det här bygger karaktär i en match i motgång som vi ändå vinner.
Bragd-Birger: Firma Dahlen-Pettersson, precis som i gamla tider med Elias :-) Ingen av dom syns jättemycket under större delen av matchen men sedan pang, pang, pang. Skönt att veta att vi har sådan kvalitet framåt i år och att motståndarna inte får slappna av för då smäller det.
- Jäkligt kul för JayJay att starta säsongen på det här viset. - Tror att Landers ledarskap gör att vi inte faller ihop under all press/BP. - P.S. En gång sheriff ALLTID sheriff - Vill lyfta Alvarez och Erixon som båda gör mycket nytta och tar bra beslut (trots deras sega skridkoåkning) - Bra kämpat rakt över i hela laget. Bör ge lugn och tillit framgent.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!