Timrå Isstadion: Jo så är det, men spelarna ska hittas som du säger, sedan tycker jag vi redan är kort på forwardssidan som det är, hade gärna sett både en back och forward redan innan detta. Men vi får hålla tummarna att det inte är någon alltför stor skada
Sputnik: om Eronen slutar med sina jävla bandysvängar i egen zon som slutar med att en ensam checkare får fast pucken, så...visst. Men målet är ju Jontes. Helvete så snyggt han lurar ner hela boxen innan han lägger upp passet.
Mysig perre annars. Alltid trevligt när motståndarna gör ett tidigt målvaktsbyte. Wedin dock ett riktigt orosmoln. Må han inte åka på en tremånaders igen.
Ser fram emot fortsatt gnugg. Det k a n bli en uddamålsförlust om vi har tur.
Timrå Isstadion: Det är inte mycket man får ut på försäkringen dom första 3 månaderna dessvärre.. Nu hoppas vi att det inte är så illa med Wedda först och främst..
Fan såna där skjut-skymm-mål har man ju inte varit bortskämd med den här säsongen, riktigt kul att se. Eronen har ju förmågan att lägga den där över benskyddet vid sidan om kroppen på målisen.
Zäta75: Mycket märklig period. Nånstans mitt i så spelar vi rätt bra! Sen är det total clownhockey (från båda lag). Alvarez visar varför det aldrig är fel att ta skott.
Synd på Wedin. Såg inte farligt ut nånstans, syns knappt att det är kontakt med knät men det verkar ha tagit illa. 1-3 borta mot Frölunda med det här spelet, det vore synd att klaga.
Ahpl: Försvarsspelet över hela banan blandar och ger. Tycker ofta vår tredjegubbe hamnar på mellis och Frölunda får övertaget numerärt. Har också drällt med pucken offensivt som gjort att Frölunda kan vända på Timrå. Dessutom har Timrå varit slarvig i spelet med puck i egen zon.
Per Svensson ska exempelvis inte få mer än 0.4 sekunder på sig att bestämma vad han ska göra med pucken.
Men va fan. Timrå leder och vi går in i den tuffa andra perioden. Hade kunnat vara värre!
kattan: Är det inte perfekt läge nu då att spela igång Hartmann på Wedins plats? Kommer ju aldrig hända något offensivt med Pääjärvi och Andersson. Vi vet ju att han har det i sig.
Otto1: Ok. Tack för info. Förutsatte att SHL hade minst lika bra försäkringar som AS. Var har du fått ditt ständiga von oben-tonläge från, förresten? Fadersmjölken eller utbildning? Skulle behöva samma kurs...
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!