-Gurra-: Var väl och ta i!! Kenta har gjort ett kanonjobb hos er. men ingen är evig. Tycker själv att det vore dags för TIK att få in någon nu lunga i båset. Därmed inte sagt att Kenta har gjort ett dåligt jobb,,,tvärt om skulle jag vilja säga.
Helg Ernest: Verkar vara en sida för negativa, jag tror på TIK. Fattar inte varför ni är så för****** negativa här...... TIK tar den sista slutspelsplatsen.
Nä nu får vi titta nedåt som jag gjort nästan hela säsongen, såg på Leksand på tv och dom kommer säkert att närma sig stecket, Målvakten Backlund ser ruggit stabil ut, och där har dom lyckas bra att hitta en förstemålvakt, hoppas nu TIK hittat en supermålvakt för det behövs om man ska ta poäng av DIF SSK m fl. Timrå har nyckelmatch igen mot DIF och det blir hur viktigt som helst. TIK Måste väl ändå ha gjort en riktigt bra match mot frölunda, Det enda som är säkert är väl att Kenta sitter säkert som huvud coach.
jag lovar dig att laget visste om att vi var där..
Nästa gång då jävlar ska vi dominera hallen.. För lyckas vi samla ihop alla som väljer att sätta sig på bättre platser än sektion M så ska vi visa Frölunda publiken vad en riktig klack är för något..
Minns slutpelet 03 då supporterklubben kom med en buss
Danne_l: Ni gjorde en klart bättre insats i Timrå än vad vi gjorde i Göteborg ikväll. Dock får du ju tänka på att det i dessa båda fall var 7 000 personer mindre i E.ON Arena vid 2-5-matchen än vad det var i Scandinavium ikväll. En inte helt obetydande faktor, kanske. Vi hördes väl några gånger med ikväll. Åtminstone hos de som satt i närheten av vår sektion. Om ni inte hörde bort till er på andra sidan arenan är väl kanske inte nån skräll.
Men du, jag menar inte att ni ska in och dominera hallen:) Men man kan ju iaf markera för laget och arenan att man är där. Vi var fyra man i Timrå, tror knappast att vi vann klackmatchen men vi hördes några gånger. Famförallt laget hörde att vi var där.
Jag tillhör inte dom som buar, och jag förstår mig inte på dom som gör det. Men dom är i en sån oerhörd minoritet att jag inte ens orkar bry mig. Därför undrar jag bara varför det alltid ska ältas just detta efter att Timrå vart här och förlorat.
Danne_l: Nej, vi gjorde inte ens en insats, så jävligt är det. Vi hördes nog vid målen, skulle jag tro. Ja, då resten av publikum väl tystnar just då. I övrigt är väl klackkulturen bland oss tikare här nere pinsamt dålig. Eller vi har nog fått rätt fostran, skulle jag nog tro, men vi kan nog inte med att förvalta arvet, eller nåt. Dock har Tomas i stora delar rätt vad gäller publiken i Scandinavium. Visst är det bra att man håller igång, eller försöker hålla igång, i vilket fall. Men när ovationer blandas med rena burop undrar man lite hur det är ställt med kraven hos publiken.
Äh, då har du inte besökt Scandinavium särskilt mycket. Buandet och gnällandet på domarn finns i alla hallar, så även i Scandinavium.
Jag hörde nån enstaka stackare tjoa, inte mer än så. Och då sitter jag ändå ganska nära. Har i och för sig haft problem med en vaxpropp det senaste. Kanske det som spökar.
Du är alltid snabb att klaga på publiken i Scandinavium. Men vad sysslar ni själva med då? Hur många var ni, 10-15 pers? Men inte en enda gång hörde man ett taktfast "Timrå IK" för att stötta sitt lag. Märkte laget ens att ni var på plats?
Nyss hemkommen ifrån matchen och kan konstatera att Svoboda är en målvakt vi kommer ha en stor nytta av..
Ingen av målen kan lastas på honom..
Nu är det bara ett hårt jobb som gäller att få honom att förstå hur Timrå spelar...Det fanns några missförstånd mellan han och backarna..
Efter Frölundas obligatoriska rivstart så höll Timrå spelet väl upp men i dagsläget vinner vi inga matcher mot ett bättre lag för dagen..
Den lilla turen i olika situationen som hoppslag och dyligt vann Frölunda alla gånger..
Domaren höll tyvärr en nivå som varierade betänkligt och förhoppningsvis kände han det själv efter matchen att denna inte var hans bästa i karriären..
Publiken i Scandinavium... Ja..Vad ska man säga om dessa..
Frölunda leder med 2- 1 och spelar mindre bra i ett powerplay då är det några idioter bredvid oss som börjar att kalla oss Timråiter på läktaren en del öknamn..
Men efter jag frågade om alla dessa mindre värde pissnissar om dom alla hette Glenn och rensade fisk hela dagarna höll dom käften..
Och givitvis så kom busvisslingarna som ett brev på posten mot sitt eget lag när Timrå stuntals var bättre än Frölunda..
Tyvärr så var Frölunda det bättre laget denna gång..
Men mitt stöd för TIMRÅ IK är ännu större (om det nu går) än tidigare...
tjobba: Ja - man får vara glad för det lilla...men... ....så här i backspegelen:
Fan vad det var skönt med juluppehållet så att man slapp gå och lägga sig på så här dåligt humör. Jag har fan imig inte råd med Whiskeyn för att bedöva smärtan :=))
lincoln: Tre pinnar är ett måste helt klart. Ett måste är också att Svoboda i stort sett spikar. Vi gör 2, 3 mål högst. Annars var det skoj att Sloan fick en poäng med sig, samt att Wennerberg gjorde sitt första(?) mål för säsongen.
tjobba: Om man ska se nått pragmatiskt positivt i det hela är det just att matcher som de mot DIF och SSK nu är sådana man måste vinna - Det går inte att förklara bort en torsk - Då är vi helt enkelt där vi ska vara.
Lite som med Giffarna. Varendaste viktig match blevtorsk...
Plattmatcher mot bottenkonkurrenter och hedersamma förluster mot topplag funkar inte. Vill minnas att jag såg SSK, DIF och Leksand vinna och ta poäng oväntat för sisådär en 15 minuter sedan.... Det skall gå att slå även VF.
Näe, detta måste man ta i egna händer. Gå ut oh spöa lagen som Mora, SSK och DIF. Det finns inget annat sätt. Man kan inte förlora sig kvar i Elitserien - Bara vinna sig kvar...
Kom igen nu - Nu är det dags att spotta i nävarna och inse att vi snart backat in oss själva det där hörnet man bara hatar att vara instängd i. Väl där finns det bara ett sätt att komma ur - och det är framåt. Vi måste börja vinna. Vi måste börja göra mål - Vi måste börja kriga hem lite poäng nu...
Annars kan detta gå riktigt, riktigt, RIKTIGT ILLA.
KOM IGEN NU TIMRÅ!! VI GER ALDRIG UPP. 3 PINNAR MOT DIF NU!!!
Var ju skit att både Södertälje och Djurgården tog tre poäng vardera. Snacka om nyckelmatch på torsdag... förlust och vi är 6 pinnar efter. Vinst är ett måste!
Hälge: Egentligen ska det bara vara segrar, kan tänka mig att ta ännu en hedersam förlust borta mot Luleå där vi väl aldrig vinner känns det som. Av de 19 omgångar som återstår är väl åtminstone 14 "enkla" matcher. Vi bör nog ta åtminstone 10 segrar på dessa 19, i år kan det tom räcka till slutspel.
Per HApps: jo fan å! med tanke på att vi är usla mot bottenkonkurrenterna så måste vi väl iaf ta nån poäng mot topplagen? Nu går det åt ju helvete mot allt.
Chief: Det här var en bra match att starta med. Inget att förlora och bra för Svoboda att få möta ett bra lag direkt.
Det är i de närmaste 7-8 omgångarna som det kommer att hända en del och för våran del, så kommer vi bl.a att möta SSK två ggr, DIF två ggr, BIF och MoDo.
Per HApps: Varför inte, kaske kunnat utnyttjat att VF underskattat eller nåt, men Timrå i år gör aldrig mer än max två mål per match om ens det. Får hoppas att Svoboda blir en vägg, så Timrå kan vinna matcher med 1-0, mer är inte att hoppas på tyvärr.
Frölunda vinner med 3-2, Timrå står upp bra periodvis men vad hjälper det? Och alla andra resultat går oss också emot. Förutom Brynäs då, de verkar ha en riktigt, riktigt dålig dag på jobbet.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Var väl och ta i!!
Kenta har gjort ett kanonjobb hos er. men ingen är evig.
Tycker själv att det vore dags för TIK att få in någon nu lunga i båset.
Därmed inte sagt att Kenta har gjort ett dåligt jobb,,,tvärt om skulle jag vilja säga.