JimmyH & Abron: Om man vänder på frågan. Vilka lag skulle helst vilja möta Timrå i ett slutspel? Tror nog att Timrå är det värsta laget man skulle kunna stöta på i slutspelet just nu. Timrås form är väldigt svår att läsa (gick FBK för fullt i onsdags, kommer TIKs alla skador att vara en positiv faktor pga utvilade spelare osv osv).
Hade jag varit (usch) fan av Modo, LHC eller BIF så hade jag förbannat min otur över att behöva möta Timrå i slutspelets kvartsfinal. Omvänt kan jag säga att jag (som Timrå supporter) helst vill slippa galna Luleå och (som Timrå) formmässigt svårlästa Frölunda. FBK och HV71 kan ju inte komma på fråga ändå.
Jag tror också att Timrå kommer bli bättre ju längre slutspelet går (enter Styf och Hahl). Om vi sedan är så pass bra att vi kan gå hela vägen? Ja, det avgör kanske Johan Backlund.
The Palm: Jo med statistik kan man bevisa mycket, men jag tror dom passar Timrå lite sämre just nu, än just BIF/MoDO. Men å andra sidan måste man kanske möta dom lite senare i alla fall, men då kan säkert TIk vara lite slagkraftigare...
Bara att gilla läget, vi är många snillen som spekulerar å inget blir som man trott. Hade säkert tyckt att ett påstående i september om at VF skulle hamna i kvalserien skulle vara rent idiotiskt tänkande, men nu är de ,,,nästan där.
timrå_ik: Kan inte förlika mig med mig själv, vad som är bäst. Kan kanske vara bättre att Brynäs tar 4,e platsen, då bara med tanke på att LHC kan bli Timrås kvartsmotstånadare vilket jag inte tycker känns så bra.
Men jag tror på en kanon match ikväll, nere på baksidan av Svedala. Önskar inte VF i kvalserien, men man förtjänar den placering man erhållit.
Kerstin_k: i morrn vinner vi och säkrar en 4:e placering. Det är ju en jäkla braggd av timrå om dom skulle sluta 4:a, Alla tippa bort dom när dom fick skaderna det var kört för dom malmö var mycket bättre, men nu jävlar har dom vakna och i morrn blir det en sköööön tre poängare, och en sköööön 4:e plats FORZA TIMRÅ ::::................:::::
Snoop: Lär väl bara finnas att hoppas att någon releasegrupp är snäll nog att rippa den och lägga ut den på nätet. Annars är du nog hänvisad till reprisen. Återstår att se vad som händer.
Sebastian Erixon spelar i första backpar med Sanny Lindström och får som 17-åring göra elitseriedebut, stort!
Annars så hade jag fel angående Mika Niskanen som ännu inte är tillbaka och Björn Svensson har ett frågetecken för sin medverkan och missar han matchen så lyckas vi med bedriften att inte ha en enda spelare i truppen som spelat säsongens alla omgångar.
Om man vänder på frågan. Vilka lag skulle helst vilja möta Timrå i ett slutspel? Tror nog att Timrå är det värsta laget man skulle kunna stöta på i slutspelet just nu.
Timrås form är väldigt svår att läsa (gick FBK för fullt i onsdags, kommer TIKs alla skador att vara en positiv faktor pga utvilade spelare osv osv).
Hade jag varit (usch) fan av Modo, LHC eller BIF så hade jag förbannat min otur över att behöva möta Timrå i slutspelets kvartsfinal.
Omvänt kan jag säga att jag (som Timrå supporter) helst vill slippa galna Luleå och (som Timrå) formmässigt svårlästa Frölunda. FBK och HV71 kan ju inte komma på fråga ändå.
Jag tror också att Timrå kommer bli bättre ju längre slutspelet går (enter Styf och Hahl). Om vi sedan är så pass bra att vi kan gå hela vägen? Ja, det avgör kanske Johan Backlund.
Slutspelsnerverna är på topp!