1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590913 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2007-03-02

« · 845152 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Skräp också. Med denna totalt harmlösa offensiv kan vi glömma semifinal, särskilt nu när 5:e platsen rök så plötsligt. Snöpligt slut på en splittrad säsong.

Tror inte ett skit på semi faktiskt... vilket iofs kan vara lovande
Kommentera

Huge: Jag hoppas att Modo har så mycket hår på bröstet att de tar oss. Har de å andra sidan mer hjärna än testosteron tar du er. Snacka om att ni är första pris i det här slutspelet. Nog för att Timråformen suger svårt men Brynäs post-Boorkförlängningen skulle torska mot Kovland i en SM-kvart.
Kommentera

Taurus: Häng ut han på blocket.. På köpes sidan,
Kommentera

DJ Hemp: Ja men då förstår vi varandra.
Kommentera

El Maco: "Brynäs spelar sin fjortonde match utan seger på full tid och går in i slutspelet som seriens på papperet formsvagaste lag."

Ja, det är ju just det som är det fina i kråksången: att matcherna inte avgörs på papperet.
Så vi får väl se vilka som är så korkade att dom väljer oss.... :-)
Kommentera

EON:
Såg du inte matchen? För i så fall missande du jordens hakning av Kokko under 10-15 meter. Hade Persson missat den, hade jag trott att han var blind.
Kommentera

Ambroo:

Jag är fullt medveten om att vi drog på oss utvisningar på löpande band under kvällens match. Dessutom var Kallios filmning - eller hur fan det nu var - i slutet av andra "perren" rent patetisk. Ännu mer patetiskt var domaringripandet som gav utvisning och spel 3 mot 5 som följd och därmed var matchen förlorad...

Men jag avser Timrås effektivitet i offensiven totalt sett. Vi måste fan lyckas näta mer än en gång per match för att överleva kvarten. Tack för det uppnådda målet Timrå IK, men jag vill se en ännu längre säsong!

Edit: "då spelar det ingen roll om VI skjuter 14 eller 38 skott på mål..."
Kommentera

Ambroo:

Nä, det var det klart sämsta domarinsats jag någonsin sett!!!! Man börjar fundera om det är nåt skumt.
Kommentera

Sören Persson fick två poäng ikväll... Assist vid båda rölunda målen!
Kommentera

Kom igen nu alla neggos, börja negga!!!
Vi är i slutspel. Det var det banderollen sa i sässongstarten.
Nystart, nyslipade skridskor, nya takter! Och försök er på att komma med nå'tt nytt; era repriserande neggobögar!
Kommentera

Huge: Om jag vore med i fångarna på fortet och kom upp till fader Forah och fick svara på en gåta med chans på en nyckel och frågan var som följer:

"Brynäs spelar sin fjortonde match utan seger på full tid och går in i slutspelet som seriens på papperet formsvagaste lag. Är Huge helnöjd?"

Alternativen: Ja eller nej.

Jag skulle ta "Ja" och tror inte att någon lagkamrat skulle behöva simma.
Kommentera

Kerstin_k: Sören Persson kan omöjligt få döma i ett slutspel för då har fomarkåren problem. Räcker det som förklaring?
Kommentera

Sune: Tror inte vi tagit fler poäng ikväll om vi bänkat Strålman...skottstatistiken säger ju en del.
Kommentera

El Maco: Det är fanimej vuxenpoäng. Visste inte ens att dom tagit upp tillverkningen av Trabant.
Stiligt erbjudande, jag är såväl hedrad som lockad. Finnes goda möjligheter att jag tar dig på orden.

Den trevliga tanken till trots: Modo! Om Lückner väljer oss i morgon ska jag nästan, nästan tycka att han är en man.
Kommentera

Ambroo: Jag såg inte matchen men efter att ha bevittnat statistiken efteråt klunkar en envis fråga omkring i min skalle - gick domaren på något?

Synd att tappa 4:e platsen. Men vi har ju bara positiva erfarenheter av LHC i tidigare slutspel. Nu är det gasen i botten och plattan i mattan. Tjoho! Kör så det ryker!
Kommentera

Per HApps: Att åka vattenskidor i drygt tio meter duger han iaf till...
Kommentera

DJ Hemp: Det är ju lätt att prestera offensivt när man spelar halva matchen med en man mindre...
Kommentera

Som sagt, skyll dom två målen på Kokko, tränar han inte skridskoåkning?
Kommentera

El Maco: "Hepp! Men det räckte inte fram. Gissar i och för sig att det var mer Luleås franska nerver än Brynäs ståldito som definierade tredje perioden."

Jag är helnöjd trots förlusten, eftersom spelet nu börjar funka igen.
Fan, vi såg ju ut som ett Timrå i form, om man ser till slitet på banan.
Endast försynen räddade ju lulingarna från ett poängtapp eller förlust.
Lycka till i slutspelet och härligt att Djurgården missade...
Kommentera

Sune: Såg du nån repris från ifjol??
Kommentera

EON: På vilket sätt var han kass, förutom det du beskrev??
Kommentera

Sune:
Har jag inte sagt åt dig att sluta köpa röka på Sergels Torg?
Kommentera

I nästan två perioder satt jag och gladdes över vårt uppoffrande försvarsspel och "Backes" fantastiska målvaktsspel. När sedan allting raserades på 13 sekunder i slutet av andra "perren" fokuserade man givetvis mer på hur jävla kassa vi är offensivt. "Nyllets" kryssrökare hjälpte föga. Fan, vi överlever inte en kvart på snittet en balja per match och detta oavsett motstånd! Jävligt tungt att torska fjärdeplatsen med 42 sekunders marginal, men det känns nästan som att det kvittar. Vi nätar en gång under en match och då spelar det ingen roll om skjuter 14 eller 38 skott på mål...
Kommentera

RTS: Men jag säger inte han var dålig men osynlig
Kommentera

Bänka Nilsson resten av säsongen! Han åker omkring som en tupp i hönsgården...Tuff kille!
Kommentera

Per HApps:

Typ Johan Andersson och Anton Strålman...
Kommentera

Sune: Kan bara tänka på en som var osynlig. Pärsinen
Kommentera

Sune:
Vilka då? Berätta!
Kommentera

Sune: Utveckla gärna...
Kommentera

Sune: Svedberg och...?
Kommentera

Ambroo:

Det är pinsamt som två av Timrås spelare agerade ikväll....hade det inte varit en slutspelsmatch nästa match så borde de varit bänkade! Förjävligt rent ut sagt!
Kommentera

Jean1: trodde han var kanadensare?
Kommentera

Att det ska vara svårt för radiorösterna att hålla reda på vem Moe är!
Nu har jag mailat LG och läxat upp honom för att påstår att han är en norsk produkt! En expertkommentator ska väl veta bättre! Särskilt som han propagerar för juniorer i elitserien!
Kommentera

Bragd-Birger: Precis. Peta till LHC och de faller som ett öschötskt korthus.

Goddamnit, mot Klöbben har vi allt att vinna. Tar vi första matchen börjar hela Linköping att darra med underläppen. Får de igång ett stim blir de å andra sidan jävligt jobbiga.

Själv hämtade jag ut mitt livs första fabriksnya bil igår (Vuxebnpoäng!) Kör gärna in den på sträckan Sthlm-lkpg tor några gånger. Skaru mä Birger?
Kommentera

RTS: det har de inte heller.
Kommentera

RTS: Nä, det tror jag inte Har-ald vågar. Men jag skulle verkligen önska det. Lika hemskt att ryka mot dom, lika underbart skulle det vara att slå ut dom. Den matchserien skulle ha alla möjligheter att bli en klassiker av stora mått.

Men inte är Timrå chanslösa mot LHC. Dom har gått bra på slutet, visst. Men dom har också spelat som strykrädda småpojkar den större delen av säsongen. Självförtroende-boosten är förmodligen blott en, två förluster stark. Sen börjar det bli loser-vibbar igen.

Så: blir det LHC är det som alltid första matchen som är nyckeln. Går Timrå på hörntänderna och vinner direkt hemma är det slagläge med pluspoäng Timrå i match 2. Vinst där, och resten av matchserien glider i rätt riktning utan några större bekymmer. Piece of kakel.
Kommentera

RTS: Bra tänkt...
Kommentera

El Maco: Du menar väl stake.
Kommentera

Ambroo: Tackar laget och högre makter att vi tog så mycket poäng i Början annars hade det blivit kval.
Kommentera

RTS: Klart de inte gör. Mesmodo som till och med går ut med att de gärna lägger sig mot Mora. Hade modo som förening haft take (vilket de inte har) hade de valt Timrå bara för att det är rocknroll att ta Timrå. Hade det varit det omvända och vi kunnat välja hade jag tältat utanför Timråkansliet och krävt Mododerby. Modioterna tar vaniljbrynäs för att klara kvarten och åka i semin istället. Vad trist. Tänk er en länsuppgörelse i kvarten. Vare sig TIK eller Modo tar guld - men du skulle ha en Vinnare och en Förlorare efter det. Det räknas det också.
Kommentera

Ambroo: 24 sek kvar ska det vara...
Kommentera

El Maco: LHC gjorde 3-2 med 42 sek kvar, det känns förjävligt!

Glädjande nog så fick vi se ett genombrott ikväll. Sebastian Erixon spelade enkelt, men ändå smart och kontrollerat och tänk om han gjord mål på sin Strimma-ride...hua! Hur som helst så överglänste han Kokko med hästlängder och även Sanny får ställa sig i skuggan där...
Kommentera

El Maco: Mora till slutspel! Vilken jäkla vändning de har gjort!

Surluleå är ändå kanonmat i slutspelet, de tror inte på sig själva och det är helt ointressant att de är i slutspel. Synd på Djurgården tycker jag så antidif jag normalt är. Det var ju riktigt drag här för ett par veckor!

DIF i slutspel med 10000 på läktaren i huvudstaden hade varit så mycket mer relevant även om de åkt ut direkt än va Lule med 5100 som också åker ut direkt är. Mora är Buster vilket förlåter att de åker ut direkt med 4800.
Kommentera

Bragd-Birger: Tror du verkligen pingsvännerna från norr väljer oss, inte en chans i helvete.
Kommentera

Huge: Det hade ju vi också...
Kommentera

Då blir det respass i kvarten då, inte en chans vi slår ut clöben, SAatans helvete.
Kommentera

El Maco: Vågar man gissa att matrialarna får använda klorin när han tvättar lulefilsingarna? Men det blev blott på håret när.

Så, femma. Det innebär således att det kan bli en riktig höjdarkvart mot Framstjärten. Om dom har cojones nog att välja oss framför Brynäs, vill säga. Det har dom naturligtvis inte, därför LHC. Svårt, men vem har sagt att livet är en enkel dans på rosor.
Kommentera

Huge: Hepp! Men det räckte inte fram. Gissar i och för sig att det var mer Luleås franska nerver än Brynäs ståldito som definierade tredje perioden.

Sådärja, där dödade LHC sin match. Lets go DIF-kravall i Cloetta.
Kommentera

El Maco: Och det med ungefär halva laget borta och två juniorbackar därbak.
Pass upp. Boork har tryckt på slutspelsknappen.... :-)
Kommentera

Bragd-Birger: Jag har inte kollat på lulä som var klara med 4-0 inför tredje. Shit, där är det dramatik vill jag lova. Brynäsarna återuppstod från de döda, har gjort tre mål till 4-3 och missat en straff efter det.
Kommentera

« · 845152 · »