1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

589722 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2007-03-02

« · 843599 Till forumet

Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Arslena i Modo går ju inte att lita på, så vi sätter tilliten till er!

Forza TIK!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
KUL att matchen går på teven:))
Kommentera

Ann: Är det bestämt nu ?
Kommentera

Skickar en länk om det oxå så alla blir nöjda o glada...
Kommentera

Sebastian Erixon spelar i första backpar med Sanny Lindström och får som 17-åring göra elitseriedebut, stort!

Annars så hade jag fel angående Mika Niskanen som ännu inte är tillbaka och Björn Svensson har ett frågetecken för sin medverkan och missar han matchen så lyckas vi med bedriften att inte ha en enda spelare i truppen som spelat säsongens alla omgångar.
Kommentera

JimmyH: Ett fullsatt, desperat Scandinavium och Canal+sändning. Hoppas att grabben har bra nerver.
Kommentera

JimmyH: Skoj också att se att Ryno får vara med och dribbla lite,
Kommentera

Ambroo: visst är matchen den vanliga tiden ? det är ju vardag?
Kommentera

timrå_ik: Jo.
Kommentera

Nån som har en inspelningsbar DVD och kan spela in Frölunda - Timrå imorn?
Kommentera

Snoop: Brukar inte de flesta matcherna gå i repris?
Kommentera

LingaN: Jo visst, men jag vill ha den på dvd skiva sen efteråt.
Kommentera

Snoop: Lär väl bara finnas att hoppas att någon releasegrupp är snäll nog att rippa den och lägga ut den på nätet. Annars är du nog hänvisad till reprisen. Återstår att se vad som händer.
Kommentera

Kerstin_k: i morrn vinner vi och säkrar en 4:e placering. Det är ju en jäkla braggd av timrå om dom skulle sluta 4:a, Alla tippa bort dom när dom fick skaderna det var kört för dom malmö var mycket bättre, men nu jävlar har dom vakna och i morrn blir det en sköööön tre poängare, och en sköööön 4:e plats FORZA TIMRÅ ::::................:::::
Kommentera

timrå_ik:
Kan inte förlika mig med mig själv, vad som är bäst. Kan kanske vara bättre att Brynäs tar 4,e platsen, då bara med tanke på att LHC kan bli Timrås kvartsmotstånadare vilket jag inte tycker känns så bra.

Men jag tror på en kanon match ikväll, nere på baksidan av Svedala. Önskar inte VF i kvalserien, men man förtjänar den placering man erhållit.

Det blir vinst......
Kommentera

Abron: Linköping borde väl vara drömmotståndare?
Vi har ju suverän slutspelsstatistik på dem!
Kommentera

The Palm:
Jo med statistik kan man bevisa mycket, men jag tror dom passar Timrå lite sämre just nu, än just BIF/MoDO.
Men å andra sidan måste man kanske möta dom lite senare i alla fall, men då kan säkert TIk vara lite slagkraftigare...

Bara att gilla läget, vi är många snillen som spekulerar å inget blir som man trott. Hade säkert tyckt att ett påstående i september om at VF skulle hamna i kvalserien skulle vara rent idiotiskt tänkande, men nu är de ,,,nästan där.
Kommentera

timrå_ik: läs svaret på din fråga i denna tråd... du har redan frågat det en gång och fått svar
Kommentera

Abron: håller med. bättre att bli 5:a än 4:a.
Kommentera

redline: Hur kan det vara bättre att bli 5.a?
Kommentera

JimmyH: Är inte en 5a det högsta betygen man kan få? Eller javisst ja numera är det väl mvg.
Kommentera

JimmyH & Abron:
Om man vänder på frågan. Vilka lag skulle helst vilja möta Timrå i ett slutspel? Tror nog att Timrå är det värsta laget man skulle kunna stöta på i slutspelet just nu.
Timrås form är väldigt svår att läsa (gick FBK för fullt i onsdags, kommer TIKs alla skador att vara en positiv faktor pga utvilade spelare osv osv).

Hade jag varit (usch) fan av Modo, LHC eller BIF så hade jag förbannat min otur över att behöva möta Timrå i slutspelets kvartsfinal.
Omvänt kan jag säga att jag (som Timrå supporter) helst vill slippa galna Luleå och (som Timrå) formmässigt svårlästa Frölunda. FBK och HV71 kan ju inte komma på fråga ändå.

Jag tror också att Timrå kommer bli bättre ju längre slutspelet går (enter Styf och Hahl). Om vi sedan är så pass bra att vi kan gå hela vägen? Ja, det avgör kanske Johan Backlund.

Slutspelsnerverna är på topp!
Kommentera

The Palm: Nästan oavsett motstånd i kvartsfinalen känns fördel av hemmaplan som en vinstlott som man ska hålla hårt om. Lek med tanken att vi kommer femma. Då blir det förmodligen MoDo eller Brynäs, eller Linköping, för den delen, i kvarten. I det läget är det vi som får stånga oss blodiga på bortais i en ev. sjunde match. Hur kul känns det?
Kommentera

Dream Team: Precis. Jag är extremt FÖR en fjärde plats.
Tror också att det är kedjorna 3 och 4:a som kommer vara framträdande ikväll.
Exempelvis Wennerberg och Nilsson bör väl lägga ner hela sin själ i att visa att man duger inför slutspelet.
Spännande att vi testar en ny junis ikväll också (med speltid dvs). Kanske en ny Motin?
Kommentera

The Palm: Vi kommer med 90% säkerhet få Linköping i kvartsfinal. Det enda som kan hindra det är att Brynäs slår Luleå borta samtidigt som vi förlorar ikväll. Då får vi nog MoDo.
Kommentera

JimmyH: två tuffa motståndare, ärligt talat tror jag nog inte att jag vill möta MoDo i kvarten. Men samtidigt så tror jag inte att Linköping kommer bli en lätt motståndare i slutspelet heller....
Kommentera

dr-nix:

"Det finns inga lätta motståndare på den här nivån".

"Ska man ta guld så måste man kunna slå alla lag."

Det här är också klyschornas tid. Forza Kenta!
Kommentera

JimmyH: jo men det finns olika nivåer på motståndarna.
Kommentera

dr-nix:
Det mest irriterande är ju ändå att vi inte ens ikväll efter slutsignal vet vilket lag vi får möta, okay att vi ser tabellplacering m.m, men vi vet ändå inte hur motståndarlagen resonerar angående val av kvartsfinalmotståndare
Kommentera

JimmyH: Är helt med på din melodi där, Ska man vinna SM-Guld måste man kunna vinna över alla lag. Jag tror personligen att en hemma match extra kommer vara det som är avgörande, så vi ska banne mig ha fjärde platsen dock tror jag både Timrå Brynäs och Linköping förlorar idag. Frölunda, Luleå och Djurgården har mycket mer att spela för vilket gör att Frölunda missa slutspel ändå och Timrå behåller 4:de platsen.
Kommentera

Oj oj oj. En sån jädra match ikväll. Utflyttad Tirmåbo bosatt i Göteborg. Att få se Tirmå spela bort Frölunda från slutspel skulle man ju ha kunnat ge sin förstfödda för att se. Och vad händer då man har chansen? Vinterkräk-jädra-sjukan!!!! Funderade ett tag på att tejpa igen alla kroppsöppningar och pallra mig till Scandinavium. Men får sitta hemma med min avslagna Cola och sörpla yoghurt. Så jädra orättvist livet kan vara.

Nåja nu får de vinna ikväll. Som lärare kommer jag sen ha på mig Timråmössan tills den möglar bort eller ivf tills nästa säsong startar.
Kommentera

magan174: Och domherrar blev-->
HD Robert Lahti, Västerås
LM Conny Ekenberg, Ängelholm
LM Joakim Karlsson, Axvall
Kommentera

magan174: Tejpa! Tejpa!
Kommentera

magan174: Vet inte hur ert sportlov ligger där nere men om du planerar komma upp något då så kanske jag kan hala fram en sittplats åt dig :)
Kommentera

magan174: Kör i dig en stor tallrik bruna bönor å fläsk,osså minst en liter mycket avslagen cola!Sen åker du lungt å fint ut till matchen å smyger ner dig mitt i frölunda-klacken å hejar som bara faan på Röd å Vit hockey-dynamite..ps:inge tejp....:)
Kommentera

19. SVENSSON, Bjِrn 17. ANDERSSON, Johan 26. WENNERBERG, Mattias
4th Line 18. RYNO, Johan 14. LAINE, Mikko

--------------------------------------------------------------------------------

24. NILSSON, Magnus 12. CARLSSON, Robert 16. HALLIN, Per
3rd Line 8. LINDSTRضM, Sanny 50. ERIXON, Sebastian

--------------------------------------------------------------------------------

71. HEDSTRضM, Jonathan 13. REGIN, Peter 11. NYLANDER, Peter
2nd Line 9. KOSKINEN, Kalle 2. MOE, Eric

10. SUNDH, Oscar 79. WARG, Fredrik 27. PؤRSSINEN, Timo
1st Line 30. KOKKO, Petri 6. STRإLMAN, Anton

Goalkeepers 35. ASPLUND, Johan
31. BACKLUND, Johan
Kommentera

T T: Bergenheim skadad.
Kommentera

Rooster23: Satan vad de pressar. Ny utvisning för TIK.
Kommentera

Svettigt värre. Det här blir en nyttig genomkörare inför slutspelet.
Kommentera

JD:
Är så in i he,,, nervös då jag sitter på X2000 fr S-holm - Timrå.
Sänd gärna ut info....
Kommentera

Abron: VF pressar, Backlund agerar mur (än så länge)
Kommentera

dr-nix:
Tack,,,,
Försöker få kontakt på P4, men svårt...
Kommentera

dr-nix:
Tack,,,,
Försöker få kontakt på P4, men svårt...
Kommentera

Den här backkrisen påminner om året när TIK gick på 4-5 backar stora delar av slutspelet. Det året Nemecek spelade.
Kommentera

Abron: För mig fungerar det alltid i Explorer men inte alltid i Mozilla.
Kommentera

Rooster23:
Okki...
Men det verkar vara en dj,,, massa PC igång ikväll, så det är segt så in i he...
Men med HockeySnack verkar det funka ok....
Kommentera

Rooster23:
Okki...
Men det verkar vara en dj,,, massa PC igång ikväll, så det är segt så in i he...
Men med HockeySnack verkar det funka ok....
Kommentera

har inte hållit koll på honom men Erixon har iaf fått speltid.
Kommentera

Abron: 0-0 efter första. VF öppnade i ett vansinnigt tempo vilket bl.a ledde fram till spel 5-3 i över 1,5 minut. Backlund har varit enorm och räddat ett friläge. Vi stack upp med nån enstaka halvchans ibland.
Kommentera

Sören Persson kan packa ihop sina grejer och dela trunk med Kallio. Karln pallar inte trycket och allra helst inte efter det att Bergenheim blev skadad. De två sista tvåorna var helt otroliga!
Kommentera

Lite off-topic men de kör ju samma musik varje webradiomatch. När man hör inledningsriffen av All Along the Watchtower med Jimi Hendrix får man ju ståpäls. Den spelas med rätta varje match.
Kommentera

« · 843599