Hahl Bundy: Hahl spelade halva tredje vad jag kunde se, sen gick Erik Andersson in i ett par byten och jag såg ej Hahl på slutet alls, det var ju iofs inte så många byten. Jag hoppas det var en försiktighetsåtgärd eller taktik från Challes sida, man kan bara hoppas. Vilken match de våra gör, vilken match!
Herminator: Finns det inga specialskydd för handleder när man haft skador där måntro? el. begränsas rörligheten för mycket..annars borde ju hahl ha nåt skydd där...
actionleif: Då måste kommentatorn snackat goja för jag uppfattade det som att vi mönstrade alla dessa 3 herrar + Hahl så jag tänkte att nu går Challe för vinst, så blev det också. Hoppas kungen bara var försiktig.
Hahl Bundy: Hahl fick ju ett handledsrapp mot Bruass också. Kanske detta tog på samma ställe och rågade måttet... Eller råttade måget som Ledin skulle ha sagt.
Vilka pajas journalister vi har här i stan. Lagets största sjärna kliver av i slutet av andra perioden och det skrivs inte ett ord om det i tidningarna. Snacka om dålig journalistik.
Hurrö Henning på ST som brukar hänga här. Forska lite om detta är du bussig.
Godmorgon alla timrålovers.har precis vaknat upp efter en god natts sömn,oj det blev några pilsner igår,men det är ok jag hade tagit ledigt från jobbet idag.vi var 9vänner som tillsammans åkte in till scandinavium för att se hockey igår 7pers håller på fröl,1 på hv-71,1 på TIMRÅIK dvs jag själv,det var mycket snack innan om hur mycket fröl,skulle förnedra tik,dom som inte var med ringde eller skickade sms till min nalle.på jobbet flinade alla timrå har inte en chans här nere,jag svarar bara att jag är nöjd om timrå gör en bra match,hjärnan sa att det blir jävligt svårt att ta poäng härnere,men magkänslan var ändå 2-2, vidare sa jag att jag fantiserar att timrå ska vinna med 2-3,gissa hur glad jag blev när jonte avgjorde,alla som varit på scandinavium vet vilket tryck det är där,speciellt när fröl gör mål det är inget skoj,men igår fick jag verkligen jubla högt,det var en härlig seger helt rättvist,synd att jag tog ledigt idag hade varit skönt att gå där på jobbet idag.men på måndag ska jag nog ha en timrå t-tröja på mig,EN HELT JÄVLA UNDERBAR SEGER!!!! TIMRÅIK VAR JÄVLIGT BRA!! FORTSÄTT SÅ GUBBAR!!
Skarin: Ju längre det går innan vi hör något ju jobbigare blir det för nerverna, men hade skadan varit allvarlig borde vi nu hört något nu. Typ expressen"TIMRÅS STORA AVBRÄCK" eller AB "TIMRÅ SLAGITS I SPILLROR". Vi får bara vänta, hör vi inget innan kl 10:00 så är det nog ingen större fara. Vi håller tummarna.
Logiskt annars om han är skadad, Jonte är ju tillbaka och snart ansluter Tenkrat. Har hört om en uppgörelse mellan TIK och övriga lag i ES á la den alpina reformen på 80-talet. Ni som är gamla nog minns kanske att Stenis var så överlägsen att reglerna för den totala världscupen gjordes om så att han inte skulle vinna varje år.
På liknande vis lär TIK ha lovat att aldrig spela med fullt manskap i den svenska elitserien. Denna uppgörelse trädde i kraft efter inledningen av förra säsongen och vi kommer ju ihåg hur det såg ut då. I år, med ett ÄNNU starkare lag törs man knappt tänka hur det skulle se ut om ett helt ordinarie TIK mötte t.ex ett dito Modo....uj uj, slakt är väl förnamnet...
Matchen slut, vi vann även reprisen skönt! 3-2 målet var nästan lika skönt nu. Skrek och skrattade lite för mig själv :-)
Nu ger jag upp det här för idag. Jag förbereder mig för det värsta när jag slår upp tidningen imorrgon bitti. Halh svårt handledskadad och måste gipsas. Har vi tur så är han tillbaka lagom till slutspelet.
Däremot är det imponerat av Colorado Rockies insats i basebollen senaste veckorna. Tror det är 21 segrar på 22 matcher eller något annat lika sjukt. Först gör de ett tokrace och når slutspel i sista matchen, sen krossar de allt. Nu klara för World Series, troligen mot Cleveland. Tar de titeln är det makalöst. Min favvo är hopplösa förloraren Kazui Matsui som Mets skeppade dit. Jag är stolt (nåja) av en Matsuitröja i vackert Metsorange. Bär den i WS för Rockies.
Röda Tallen: Kopplingen är självklar, förstår inte att klubbdirren inte inser det, de där jämrans jänkarna och deras förtryck av indianer. Vilket forum är då bättre för att föra ut USA-kritiskt budskap än de svenska indianernas hemsida? Eller nåt...
Fast världspolitik i all ära, jag är just nu helt egoistiskt intresserad av mikroperspektivet, d v s statusen på Hahl... Men no news - good news?
JimmyH: Min allvarligast invändning mot bloggen är när du påstår att barnprogrammen på 70-talet var trygga. Folk klagar på storpotäten, jag säger bara Broster, Broster.
Röda Tallen: Ju tystare det är ju större chans är det att det bara var en försiktighetsåtgärd. Tiden talar för oss.
Men tystnaden är samtidigt en tortyr.
Vi lever i ett IT-samhälle men ingen kan få fram något om varför världens nästbästa center (efter Zäta) inte spelade tredje perioden borta mot Frölunda.
Röda Tallen: Nej, hur fan kan jag missa det :O Men jag la märke till en annan sak, challe matchade lite konstigt om jag inte såg fel. "FinnFemman" var inte inne jättemycket, med alla finnar alltså, dom matchades med lite olika spelare, men jonte och regin fick spela idag iallafall. Och Backlund, vilken match han gör!
JimmyH: Jada, jada, jada, bara du släpper igenom mina fantastiskt djupsinniga kommentarer till dina bloggar. Känner att jag lyfter hela läsupplevelsen för alla besökare.
JimmyH: Ja det tycker jag, det blir ju en del genom åren ;)
Nej men det vore ju för tråkigt om vi fick utnyttja samtliga spelare någon gång nu när dessutom Tenkrat kommer. Det är ju lika bra att fortsätta med att ha minst en nyckelspelare borta per match året och livet ut.
RocknRolf2: Ja nog fan är det märkligt att inte någon skrivit om varför Hahl klev av. Att inte kommentatoren nämner det är ju inte så konstigt eftersom han ändå inte ser någonting.
söder över: Jag tänker att det här blir min sista kommentar i frågan (mest för att det inte riktigt leder nånstans). Jag vet inte om det är medvetet eller omedvetet man försöker missförstå och när argumenten börjar närma sig "ah men dom ... | #Läs mer ·