70 Rodrigues: Ni får nog hålla er till gathockeycuper ni, medan vi lite yngre kan göra både och, spelar ni hockey som är så gamla så kanske ni bryter fötterna vid anklarna, och det vore ju synd =)
70 Rodrigues: Va fan, ska man bli petad nu helt plötsligt??? Jag trodde ni behövde en TUNG center jag, 103 känns ju inte som om det skulle räcka långt...:-)
30: Låter spännande. Flipp-kurs är nog det jag saknar mest. Lika bra att börja träna direkt. Förra året så toksprang jag 300 meter innan jag brakade in i grannens staket... (som trodde jag tränade på charader. Ånglok var han inne på.) Men brynäsare lär man köra över otränat. Lika säkert som att Nokianägare riskerar att söka spänning på annat håll.
Smokey: Att du skulle kunna fylla ut planket med 196 cm o 103 kg 70 Rodrigues är lika troligt som om Timrå skulle vinna SM-GULD detta århundrde :-)) Du får nöja dig med 65 Selander...
70 Rodrigues: Nu måste vi fixa en sådanhär supportermatch. Jag har två brynäsfanatiker som trakaserar mig dagligen här i Bergslagens getto.
Jag har en våt dröm där jag sätter dom i planket i deras eget tempel. Dom har skriskor! Vi brukar mötas med rimfrost i näsan på uterinken som gud glömde här i djupaste Bergslagen. Det är matcher som får alla tiders TIK-Brynäsmatcher att framstå som flickscoutträffar. Kan säkert fylla på planket med 70 Rodriques och 65 Selander (som om möjligt ser ännu mer orörlig ut...) också.
Som tack för att Janne Kock fixade en signerad brynäströja till en polare som drabbades av livets alla helvetes motgångar (förutom att han är brynäsare) så ska jag inte linda nävarna med kall folie om det blir match;-)
Smokey & mike: Hahaha, vi har en perfekt mix - se och bäva:
SOLSKENSLIRARNA: Sylf, Forrden och 70 Rodrigues - otroliga artister som är som bäst när det är vackert väder.
NEDRE MITTSVERIGE-LIRARNA: Roger, 66 Berglund och Prosten. De har varit ute i blåsväder så ofta att de inte ger upp i första taget.
FJÄLLJÄGARNA: 65 Selander och westerlind - Det här är grabbar som växt upp under stenhårda matcher med stelfruset snor och avdomnade fingrar. Krigare som ätit, levt och andats gathockey i temperaturer som inte ni timråraggare hört om ens på XYZ-kvarten. För dem är -30 C något att längta efter - som en solig junidag i Jämtland/Härjedalen.
Det här är tveklöst hockeyns hopp - artisterna som har gett samba-hockeyn ett ansikte.
Ford Prefect: Allvarligt vad skall vi med Rodrigues till, han är ju för f-n idrotts invalid, gör han till saftblandare något annat duger han inte till ;-)
mike: Har Brynäs ens så många supportrar att man får ihop till ett gathockeylag? Jag är skeptiskt efter det jag hört om stämningen av de som var på plats senast i Gavlerinken då Brynäs mötte Timrå...
westerlind: Risken finns väl att vi underskattar era supporterförmågor denna säsong. Men tills nästa så bör vi kunna ge er en rejäl naggad tennisboll på underläppen. Förövrigt så har du rätt i det mesta som du beskriver. Om man skjuter left eller right spelar ingen som helst roll.
Jag sk-ter i om det blir kallt - nu ska vi förtrolla Sverige även i gathockey. När jag tänker närmare på saken så gör vårt spelarmaterial at vi istället får hoppas på Timråeffekten - ni spelar så uselt så att vi blir bra.
Det viktigaste är inte att spela vackert - det är att skjuta hårt.
westerlind: Pax för att vara Sanny Lindström - du får vara Ove Molin.
Annars så verkar ju hela uppläget bli en aning kallt. Kanske dags att leta fram lovvikavantarna och det gamla plastbladet igen. För hugade spekulanter så finns även det gamla nostalgiplastbladet att köpa loss för en billig pennig hos Jofa;
"Jofa Streetblad artikelnummer: 053 40 10 pris i butik: ca 49:-
Om din sporthandlare av någon anledning inte har det hemma så kan det beställas från Jofa Malung 0280-44400."
Auktoriteter som mike, NuMo, Smokey, Rodrigues, Selander med flera påpekar ständigt vikten av att vi borde mötas i gathockey, supporterhockey eller öltält. Tyvärr verkar det svårt att arrangera: Antagligen är det svårt att samla människor från alla sveriges hörn, dessutom på en tidpunkt när alla är lediga. Därför har jag nu en ny idé - varför inte kombinera gathockey och supporterhockey?
[fet]Supportermöte i gathockey[/fet] När t ex Brynäs har hemmamatch på lördag så möter vi gästande lags supportrar i en gathockeymatch utanför Gavlerinken.
Tid: Några timmar före, säg kl 12:00
Regler: Samma som i gathockey. Ishockeyklubba och tennisboll är det enda man behöver, därför blir det lätt att ta med sig utrustningen. Eftersom säkert fler än Smokey och jag har sina största kvaliteter vid sidan om skridskoåkningen blir det därför viktigare att vara skicklig på att dribbla och skjuta stenhårt än att åka skridskor som Gunde Svan. Selander får dessutom lättare att göra crosschecking om han slipper vingla omkring och hålla sig i sargkanten.
Om det ska vara en eller flera gånger per säsong får vi se - vi börjar med en match.
PS. Naturligt is ska gathockey spelas i turnering på sommaren, så att man kan sitt i solen och avnjuta både matcher och dryck.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.