andyo: Det stämmer, exakt 220 ståplatser ovanför gången där ismaskinen åker in typ. Totalt är det 1020 tror jag...800 för hemma 220 för borta. Annars är det ju bara för bortasupportrar att köpa biljetter på sittplatsen under ståplatserna..det har nämligen(konstigt nog) byggt sittplats framför de båda klackarna...
Dream Team: Haha jo du har rätt, man vill ju inte bråka med brynäsfans, vem vet vad som kan hända då!? ;) Min poäng är att det (om det nu stämmer) är väldigt osmart, orutinerat och rent ut sagt lite korkat av Brynäs att minska den läktaren då man är det lag som ligger geografiskt bäst till för att få mycket tillresta supportrar från bortalaget.
Äta upp & äta upp. Vårt enda undantag är i särklass Modo som jag tror lätt kunnat få hit några bussar till om det fanns plats.
Från Brynäs kommer det högst 1 buss, DIF-klacken består av 90% lokala kändisar, Luleå har ca 10 fanatiska anhängare som brukar åka ner, sen om det är en lördagsmatch kanske en busslast från Karlstad kommer också.
Fanzin: Hahahaha om det är så kommer Brynäs inte bara ha den sämsta hemmaklacken, utan det kommer också vara bland de sämsta bortaklackerna som kommer få vara där - lika med sämst stämning i hela elitserien. Vilka jävla idioter som minskar sådär, borde ju snarast öka eftersom brynäs är ett av de lag som borde få in bra mkt pengar på bortasupportrar (Timrå, modo, DIF, Mora och kanske även SAIK iår).
Ska väl inte säga allt för mkt heller, vi har ju inte så särskilt överdrivet bra bortastå heller, men hit kommer det ju inte heller så mkt folk, förutom mot MoDo.
ståpäls: Ja det känns som att allt kommer på en gång nu. I fjol var det väl inte så här mycket lördagsmatcher på bortaplan inom någolunda avstånd? I alla fall inte så här tidigt på säsongen.
Brynäs har krympt bortastå från 450 till 220 i nya läkerolasken, sug på den!
Hassan: Det är mycket nu! Tre bortaresor innan dess plus hemmamatcherna. Men det är klart att det blir en Gävleresa också, det är ju lördagsmatch dessutom. Men en sak i taget.
Har bara en stilla undran om det blir nån resa till Läkerol-asken den 21/10? Vi är tre TIK:are från "Dalafalangen" som tänkte dra dit.... Skulle va schysst om det blev som när vi var i Dalaburken ifjol. Då menar jag lördagsmatchen, minus resultaten i matchen då. Men Lotvonen är ju på våran sida iår.