1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590624 inlägg · 6217 ämnen

Gävleresa 21/10

771861 · » Till forumet

Sv: Gävleresa 21/10
LingaN: That sounds good :)

Brynäsklacken borde ju i och med nya arenan ha blivit lite bättre. Fler sjunger, men det är långt ifrån bra.

Skarin: Intressant upplägg, hoppas dom sjunger i morgon!
Kommentera

LingaN: ska du med till gävle imorgon?
Kommentera

LingaN: Jag är så less på HS+ så det fan inte är sant. Inläggen ser helt knasiga ut varje gång... Suck.
Kommentera

Fanzin: Dessa ramsor hoppas jag framförs:
"Finns bara ett lag i Sverige" - Nu stämmer den också.
"Brynäs IF är bara Micke Lind" - Alltid lika bra.
"Ska ni gå hem nu?" - En klassiker när hemmalaget torskar.
"Hela Hallen" - Hånfullt efter ett Timråmål.
"Brynäs är ett hockeybockeylag" - Om den passar in det vill säga.

Sedan skulle jag även vilja se Skarin framföra någon ny!

Kommentera

Inte dags för några nya ramsor då? Ingen Timråversion av Italienska Nonmollaremai-ramsan som är snarlik You are not alone med Michael Jacksson? :)
Kommentera

LingaN: Är stolt över att jag slukade micken och körde skönsång där. Det gav resultat till slut :) Får se vad vi kan hitta på i morgon. "I morgon" är för övrigt en mycket bra låt av just Di Leva.
Kommentera

Skarin: Pulver jesus.
Kommentera

LingaN: Ja du ser där ;) Kan inte göra annat än att hålla med honom. Ett fint sällskap är ett måste. Det räcker inte med flaskan, det behövs riktiga vänner också ;) Folk med samma mål, visioner, drömmar, hopp, humor och tuffhet. Hihi.

Bo Bly: Hjalmar Branting?
Kommentera

Skarin: Nu är väl i alla fall roligt sällskap med på denna resa?

Du kanske skulle kunna fundera ut någon bra ramsa och "inviga" den i morgon. Som du gjorde i en av bussarna till Globen '05 och sjungde "Tjalalalala Åh Rött & Vitt".
Kommentera

Skarin: Vet du vad dom kallar Di Leva för i Gävle?
Kommentera

Skarin: Citerar Jimmy från en reskrönika:

Att vara bussvärd innebär att ha ansvar. Att ha ansvar är tråkigt. Jag och Olle hade jättetråkigt på vägen ner. För att ha roligt på resor numer behövs roligt sällskap, en känsla av total ansvarslöshet och alkoholförtäring, varför det är så kan man ju egentligen undra men vi saknar något i vår själ som gör att vi inte fixar detta på annat sätt.
Kommentera

LingaN: Det går alltid att spela med ;)

Nej, du kan vara lugn. Jimmy är en mini-legend. Han klarar det mesta.

Men jag kräver att han tar tag i micken och underhåller lite. "Vet ni vad vi har? Vi har det mysigt". Då vinner vi.
Kommentera

Skarin: Ska han vara bussvärd!? Då går det väl inte att ha roligt? :P
Kommentera

73Sjöbba: Chansen finns, men den är inte stor enligt mig. Jimmy "Hasselbank Hasselbackspotatis" Hamrin ska vara bussvärd imorgon vilket gör att oddsen minskar. Men......jag ska kämpa för att han gör det......trots allt ;)
Kommentera

73Sjöbba: Vill du se han eller? Brukar väl alltid finnas risk för det. :)
Kommentera

Skarin: Finns det någon risk/chans att Jimmy sliter av sig tröja imorgon? =)
Kommentera

Ambroo: Har du icke kryat på dig än mannen? Mkt synd. Ska bli kul att komma i kontakt med Di Leva Arena.
Kommentera

actionleif: Det är inte bara jag utan även Regin som vilar imorgon... Kolla Kenta snackar.
Kommentera

Laken: Jag håller med!

TACK TILL ALLA SOM GÖR RESORNA MÖJLIGA! Toppen att ni fixade det Björn!!!

Kommentera

Vill bara passa på att HYLLA och TACKA supporterklubben och de reseansvariga för ett LYSANDE ARBETE! Det var länge sedan det var ett sådant drag kring supporterklubbens resor och Timrås bortamatcher!

Bra jobbat alla inblandade!
Kommentera

Redax 2: Jag är fattig student och donerade 100:- :=)
Kommentera

Bissett19: Tråkigt både för laget och för spelarna själva,, hoppas de snart kan spela igen.
Kommentera

Bissett19: aha ok..
Kommentera

Uddan: Stämmer.Men eventuellt kan han spela imorrn.
Kommentera

Bissett19: Angell är väl skadad åxå?
Kommentera

40 anmälda och buss nummer två är nu bokad!!
Kommentera

Red Rocker: Lind o Cassel är skadade.Linds ljumskar krånglar som vanligt o Cassel har en knäskada o är borta ett par veckor till.
Kommentera

iggy: Apropå Lind är inte han skadad?? Någon som vet vad??
Kommentera

Redax 2: Jaså ni fick ihop en mini iaf? Roligt att det blir mer folk
Kommentera

actionleif: Tror nog att de flesta i TIK08:as minibuss (utom möjligen Chief som är fattig student...) kan donera en tjuga för att få lite sällskap...
Kommentera

iggy, tycho mfl : guld värt! ska du åka med iggy ?
Kommentera

actionleif: Jag slänger in en 50 lapp också... Klart vi ska åka med så många vi kan utan förlust. Kommer pengar ikväll!
Kommentera

actionleif: 20 kr insatt på SK Pg NU ! kör hårt var snäll med Micke Lind, Casselstål ;-)
Kommentera

iggy: Man blir rörd till tårar av att se hur alla tikare ställer upp för varandra!!

att vi tar ut en tia kan kännas fjantigt men slår man ut det på antalet resenärer så blir det en ganska stor skillnad, från kännbar förlust till mindre kännbar förlust..
Kommentera

actionleif mfl mfl: jag sänder här ett kärleksbrev till resefixarna och alla som åker med förståss. EN tikare går aldrig ensam !!
Kärlek, respekt och ett j**la passionerat kåkkespel på planen -
ÅRETS MELODI !!! bidrar med 20 kr till vartå..? snabbmessa ett kontonr
Kommentera

Dalan: Och jag kan skänka TVÅ tior, trots att jag inte ska med..
Kommentera

Jen: Betalar gärna en tia extra.
Kommentera

actionleif:

Tycker att alla kan betala en 10 extra. Skulle det bli fullt kan 10:an ses som en sponsor-peng till supporterklubben!
Kommentera

Tar upp frågan igen då den kanske försvann i eftermatchsnacket..

Det saknas 9 st för att vi inte ska gå back på buss nr 2 på resan imorrn, så skynda med er anmälan!

Vi måste lämna besked till Ceris idag på förmiddagen..

Alternativet är då att alla inkl. buss nr 1 betalar en tia extra så kan vi åka två bussar ändå.

Lämna gärna synpunkter i min privata GB
Kommentera

actionleif: Betalade nyss med medlemskap i SK(jag vet sent, bättre nu än aldrig) slängde in en hundring extra om det kan vara en hjälp på vägen. Klart det ska rulla ner två bussar till Gävle nu när det går så bra för laget.

Forza Timrå!
Kommentera

actionleif: SVAR JA!!!!!! mina goda vänner Danne Bodell, Åke Söderqvist & Robin Aspman som också är anmälda är för!
Kommentera

31 anmälda nyanmälda .. 40 krävs för att vi ska åka två bussar.

Alternativet är att alla anmälda inkl. buss nr 1 betalar 10 kr mer /skalle så kan vi åka även om vi inte blir 40+ i den andra bussen.

Vad säger ni som är anmälda om det?
Kommentera

Va kul det ska bli att träffa er då! Alla kan väl ha skyltar med sina nicknames på så man vet vem som är vem :)

Sist jag åkte på en supporterresa var oxå ner till Gavlevinken :)
Det var säsongen 2004/2005 "Tidernas säsong", å då åkte Timrå på stryk av Brynäs.. Det var oxå en lördag och det skanderades
"Brynäs åker ur i år, Brynäs åker ur i år" i pub-tältet :)

Så in i he-vete kul resa! Så jag hoppas det blir minst lika kul på lördag :)

Älska Timrå IK!!
Kommentera

actionleif: Ja för fan anmäl er för fan! För annars får inte jag åka med eftersom jag är på andra busslistan! :/ Hoppas speakern påminner publiken några extra gånger ikväll!

Men 25 pers borde det väl iaf kunna gå att fixa? Vi har bara förlorat en match, leder serien, laget spelar fullkomligt lysande, det är en lördag, en ny arena och inte allt för lång resa! Vad mer kan man begära?!
Kommentera

Kom igen och anmäl er. De säljer biljetter som aldrig förr här i Gävle och med lite flyt blir det fullsatt(8300). Igår hade det sålts lika många biljetter som det var publik på Brynäs-Skellefteå i tisdags och det om inte annat talar ju för att Brynäsjävlarna fyller arenan. Dessutom är det lördagsmatch och serieledarna på besök. Det är inte varje dag Brynäs och Timrå är en toppmatch. Lite derbykaraktär finns det trots allt.
Kommentera

Janken: Misstänker de va! :)
Kommentera

actionleif:
Det fixar sig i kväll skaru se!
Kommentera

15 anmälda till den andra bussen!
Alltså behöver vi bara 25 pers till för att vi ska ro iland en andrabuss..

kom igen och anmäl er!!
Kommentera

actionleif: Jag och 3 till kommer anmäla oss så småningom.
Kommentera

Gävleresa 21/10
En buss är tvärfull och vi har några i kö så kom igen och anmäl er så vi fyller två bussar!
Ca 40 till krävs för att vi ska bli två bussar som åker!

Som vanligt så är det Roger ni ska prata med om ni har några frågor eller vill anmäla er, han nås på 0703607971
Kommentera

771861 · »