Redigerad kommentar
Sam Hallam, huvudtränare i Bofors. Född 1979. Frispråkig. Kan det vara något? Jag har bannat värmlandsfolk här innan, men karln är ju stockholmare i grunden. Det har ju funkat här förr.
Oavsett om han är lämplig eller inte för TIK (jag har egentligen noll koll på honom) så är det på något dylikt jag vill se klubben satsa på. Det ska inte finnas en tillstymmelse till mättnad hos den tränare som ska leda Timrå IK.
bobrov:
Hur svårt kan det vara att jobba som sportchef? :)
Ärende: Toppspelare 2011/12
Tjena!
Jag behöver två toppbackar inför nästa år, en spelande back som kan sköta ett powerplay och en back som är allround som kan bära mycket istid och är en bra passningsspelare!
Behöver en toppcenter som leder första alternativt andraline och som kan producera i elitserien.
Tre stycken ytterforwards som ska spela i dom första två femmorna, det som alla behöver är bra skridskoåkning och också kan stå för en del av produktionen i vårt lag. Kryddat med en vass målis som kan spika igen viktiga matcher.
Jag hoppas att du har några spelare som passar in hos oss nästa år.
Jag vill gärna göra klart så fort som möjligt på dessa platser så hör gärna av er till mig.
Med Vänlig Hälsning
Linkan
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Troligen jobbar han på Siemens eftersom hans mailadress är dit.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Walla:
Du nämner "Förnyelse och förändring kan nog vara på sin plats i nuläget"
Vilket i grunden kan vara bra, men risken då är att man hamnar i ett "Egyptiskt fritt fall" och då är det jobbigare att komma tillbaka till ruta ett igen.
Mina förslag är för att man skall slippa denna övergång via isflaket "kaos".
Johansson kliver av allt att döma av. Där vill jag se Nubben som sedan tidigare har ett starkt Timråhjärta och har en bra relation till Norrporten
Christer Ericson, vad han har gjort för TIK har jag ingen aning om. Hans tracrecord inom organisationen lyser med sin frånvaro.
Timrå IK's sk skadeotur under Thords ledning är så omfattande att man kan inte bokföra det som otur , inte hela tiden i alla fall.
Linkan som sportchef var väl Timrå 3: eller 4:e val. Och handen på hjärtat Walla, han har inte haft många rätt.
Gällande Perra så kan jag inte ens tänka mig att han vill vara kvar.
Och fem nya poster är inte optimalt, och då föreslår jag tre med riktiga Timråhjärtan.
Janne Söderström. Den som inte håller med där. Kom med ett bättre förslag själv, om du kan.
Nubben som klubbdirektör, han har gått den hårda VF skolan och borde vara flygfärdig.
Anställ Roffe Kempe på heltid och A-laget kommer att vara den mest vältränade i serien nästa säsong. För jag tror inte att han kommer att godkänna att några tränar hemma på egen hand.
Sist, ta ett snack med Tomas Svedberg igen. Låt han gå parallellt med Nestor Norrbom innan han går i pension.
Bara för att jag inte anser att TJ eller Linkan ligger bakom varenda felskär eller baklängesmål, eller för att jag får klara 1984-vibbar av den här 'Nubben är tillbaka och allt är som det ska'- prylen?
Men jag kan returnera en boll med din logik. Om du inte vill köpa tebaks Sanny är du nöjd med Timrås backspel den här säsongen!!1?