Johan J: Ja dom kallade in honom,dom hade en del skador.men det tycker man ju är konstigt det är väl bättre att lufta några fler junisar,ibland förstår man inte hur ledningen i frölunda tänker.
"Men att Anton Lander (4+1) och Magnus Pääjärvi (2+3) är etta och tvåa i poängligan i turneringen efter gruppspelens tre matcher ger sköna vibbar inför framtiden. Båda är ett år yngre än de flesta i turneringen. För Pääjärvis del är det till och med debut i 90-landslaget. Han har nyligen flyttat upp till Timrå och han och Lander har alla möjligheter att skapa en ännu bättre kemi tillsammans och bara bli bättre och bättre under säsongen.
Det är ju inte ofta man får se två av landets bästa spelare i en årskull spela i samma lag."
Tvåtallar: Ja mobbning är det värsta som finns.Vilja och talang javisst,men tonåringar är känsliga.Men vad jag menar med onödiga importer är i första gand a-lagen,jag tycker det är för många b-importer och det tror jag kan hämma en del bra spelare,faan det är ingen ide att jag kämpar dom tar ju ändå in nån utifrån tjeckien tex.dock är timråik bra på att ge ungdomar chansen,men det finns 11 andra lag i elitserien.Men som sagt det är vad jag tycker och det står jag för andra kanske tycker anorlunda och det är helt ok.
Maggan: Jo det är klart som faan att man måste kämpa,hela livet är ju kamp,och den börjar redan från start med en simtävling,sen är det bara kamp,dagis,skola,jobb ja allting.
fighter: Om de är Mobbingen inom idrotten du är inne på så förstår jag... De är bland de värsta som finns Men annars är de som jag ser de framförallt två saker som ska till om de ska bli en bra hockey spelare Enorm vilja och talang
fighter: Om man ger upp för att konkuransen blir för stor. Då har man inte psyket för att spela i de stora ligorna senare. Så då blir det ju bara ett naturligt bortfall.
Vill man komma någonstans då får man kämpa också. Går ju inte att glida på en räkmacka genom livet och hoppas att allt presenteras på silverfat.
Tvåtallar: Ja det är en svår balansgång detta,jag förstår vad du menar.Men det kan finnas talanger som ger upp när konkuransen blir för stor,ska jag välja hockey eller fotboll tex.Konkurans är bra många gånger,men det får inte bli för mycket,förstår du hur jag menar eller tycker? detta är bara mina tankar lite.
fighter: Om man tittar på NHL där man oxå har många importer och även på juniorsidan. Har jag fått uppfattningen att man måste jobba för at få en plats. Och är man tillräckligt bra då får man spela. Och så är de väl här oxå hoppas jag allt annat för ju inte hockeyn framåt. Sen skiljer de sig ju ofta vad ledare, föräldrar, och supportrar tycker. Men man måste väl lita på ledrana som klubbarna valt
Swordster: Jag förstår lite hans oro,men några importer ska man nog ha och då menar jag riktigt bra spelare som kan lyfta andra spelare.Men jag är emot det som många lag gör idag,att man tar många halvtaskiga spelare som ofta är sämre än många juniorer det gillar inte jag.Nej en begränsning av importer skulle vara önskvärt om man kan få det rättvist men det blir nog svårt,storstadslagen får ju fördel då. ähh det vetefaan hur man ska lösa detta.
GävleLasse: Man har självklart beslutat att införe en tvångskvot med spelare med tuffa hockeynamn som associerar till klubbnamnet i juniorlagen. Fast där var väl i sådana fall SSK:s sloven Blaz Gregorc snäppet vassare.
JimmyH: Jag tycker lite likadant. Sen är det säkert bara bra att en spelare som är duktig kommer in och sporrar alla andra att bli lika bra. Det blir lite mer kamp om platserna!
GävleLasse: Lär ju knappast vara så att den där slovenen hindrar en kommande storspelare i Timrås juniorlag att växa fram heller, och därför så hotas inte direkt svensk hockeys framtid särskilt mkt av det heller. Men det är klart det blir mindre istid för några av dom svenska spelarna i juniorlaget, men det är ju i såna fall för att dom är för dåliga, och på den här nivån så ska man vara bra för att få spela, oavsett ursprung
Jensen_12: Men jag tycker att det är att ta det ett steg för långt. Att lag i ES har många importer är en sak. Men juniorhockeyn borde prioriteras för svenska spelare. Det är viktigt för svensk hockeys framtid.
Jensen_12: Med tanke på att Oscar Johansson blev uttagen J20-landslaget så kan jag tänka mig att Rok kanske får prova på A-lags spel emot SaiPa och i Leksand.
Ambroo: Japp, med reservation för att de kan ha gjort assist idag också.
Med tanke på att den här turneringen håller högre klass än U18-VM sätt till de som deltar och att dessa Timråspelare är ett år yngre än de övriga så är det här riktigt stort!
TIKbiff: Eeehhh...nej de där grabbarna är inte att leka med. Det räcker till att jag kallade Jesper Jäger för jävla fitta i ett öltält på Supercupe/Jämtland Hockey Cup i Brunflo för några år sedan bland en hord utav Lövensupportrar och i en diskussion med "Motala-Roffe".
Det bara blixtrade i ögonen på honom. Jag var övertygad om det var kört när han började veva högernäven mot mig. Men tack vare tre av hans kollegor som bröt ned på golvet undkom jag utan några som helst blessyrer.
Det hjälpte föga att jag försökte kontramed, amen kalla Huss för jävla fitta du då? Det har du full rätt i världen att göra.
Men det var inte läge att förhandla där och då. Han skulle bara ge mig en präktig käftsmäll i retur som tack liksom.
JimmyH: Jo du. Det var grymma matcher med enorma känslor mot Löven. Och för att inte tala om alla tunga hemresor....... Många ångestfyllda minnen dök upp igår.
Dream Team: Själv var jag inte ur mitt Löven-problem förrän efter vi skickade ner dem i kvalserien i Elitserien säsongen efter då vi slog dem i två raka matcher i slutskedet av grundserien, 1-0 och 5-2 tror jag att det blev och de matcherna gjorde att Lövens hopp om att undvika kval var lika med noll.
I och för sig så minns jag också kvalserien 2002 då vi bortaslog Löven i Umeå för första gången sedan oktober 1995, fast samtidigt så var Löven inte de gamla Löven då, de var aldrig ens nära att utgöra ett hot om de två elitserieplatserna.
Åh, så underbart det är med landslagsuppehåll. Att vakna upp utan att ha somnat besviken, att inte gå runt på dagarna utan behov att förbereda sig för att inte brusa upp under kvällen.
Aldrig har ett landslagsuppehåll kommit så lägligt för mig.