Lulekickan: Om nu detta skall vara ett ämne att debattera bör man se till vilka kostnader som tas ut vid vilken tidpunk, och inte klumpa ihop vilket har gjorts. Dessutom är faktiskt Linköping ett av de få lagen som överhuvudtaget gått ut med siffror, och kanske det enda som talar sanning om man får tro de analytiker som räknat på omsättningar vad gäller spelare. För att skapa ett bra lag på sikt söker man speciella spelartyper som ska matcha de andra spelarna i laget, och då kan det bli dyrt för de pusselbitarna. Timrå verkar ha lyckats med det, och med en förmodad mycket lägre budget - men glöm inte en vääääääldigt viktig sak i det hela... Linköping är enligt alla insatta den ekonomiskt bäst skötta klubben. Klubben har byggts upp av oerhört kompetent folk, och det ska väl rosas anser jag. Men det viktigaste - KANSKE är det faktiskt så att till och med de miljoner för Mertzig som även jag tycker är ett överpris, lönar sig då marknadsvärdet och intresset av klubben höjs i och med toppnamn. SPONSORER gillar när stora namn kommer, det betyder att klubben kommer, och de gillar till och med snacket som aldrig tycks ebba ut - publicetet är bra i alla former. Det finns mer än bara klubba och puck i hockey nu för tiden, och gisses - inte fan skulle ni klaga om Timrå hade haft råd att köpa Thomas Johansson? Eller om Luleå kunde investerat i två av de mest lovande ungdomarna i sverige i form av Tim & Holmquist från Hammarby?
Aspekt två i frågan att köpa spelare, som grundar sig i en väl uppbyggd ekonomi, är att det lockar fantastiskt mycket nya ungdomar till hockeyn i området. Det är roligare att se kända namn än att år efter år få se Bautin slåss i brist på hockeykunnande, även om han nu lämnade Luleå, Linköping har lockat fantastiskt mycket nya ungdomar detta år mycket tack vare elitsatsningar - och av ALLA KRONOR som sponsorerna lägger på spelar inköp till elitlaget, går samtidigt enorma summor till ungdomsverksamheten. Kan vara trevligt med mer hockey och mindre heroin om man ska hårddra det. Utöver detta kommer Linköping nu satsa stort på Damhockey, och ett brinnande intresse finns faktiskt där med i och med framgångar och förväntningar att härleda till elitlaget.
Samtidigt kan jag tycka det är en aning mysigt att alla utanför östergötland tycks hata att en ny klubb håller på att etablera ett nytt topplag. Det blir så mycket skönare när cluben vinner. Tackar för ordet.
Dream Team: Att spela grishockey på bortaplan är inget LHC behöver skämas för. Jag antar att tik`s vinst borta mot FBK inte kom pga skönspel utan hårt fysiskt jobb. Jag tror faktiskt att LHC med sin tyngd kommer att plocka många poäng på bortaplan i vinter. Med jag håller med att det inte är så intressant att titta på. Älska TIMRÅ
Ribbskott: "Det kostar men ska rimligtvis slås ut över dessa 4 år." Ja, det har du rätt i, spelarna vill nog ha lön varenda år av de år de har kontrakt. En sån som Mertzig kostar er med andra ord 4 x 2 miljoner, och ändå är han inte ens LHC:s bäst betalde spelare...
Rätt dålig match av Timrå idag måste jag säga. Men det e klart, de e inte lätt att spela hockey när man blir hakad å fasthållen i 59 minuter av 60 ....Men jag tyckte det var många sega ben hos våra röd/vita grabbar idag, inget tryck i skridskoåkningen. Å stillastående.... Men samtidigt är det starkt att ta två pinnar när vi inte gör nån toppenmatch!
En sak till: Halvardsson - varför är karln så rädd att gå in med KROPPEN för???? Som det var idag så var han ett enkelt rundningsmärke....
mike66: Haha.. ja roligare kille får man leta efter. Innan du spyr ut "köpelag" kanske du skulle uppskatta att ta en titt och konstatera att Timrå HAR FLER NYFÖRVÄRV än vad Linköping har denna säsong. Höga summor? Tja Linköping har köpt svenska spelare, och kontrakterat de bästa på 4 år. Det kostar men ska rimligtvis slås ut över dessa 4 år. Det är rent av patetiskt som pressen har målat upp det hela, och när nu pressen själva har insett det trodde jag i min enfald att även någon som du som åtminståne verkar följa hockey en smula istället kunde koncentrera ditt förståsigpåande till att vara ruskigt glad att Timrå klarar 2 poäng där matchen handlade om 2 riktigt bra målvakter. Alla rapporteringar från matchen berättar om att Timrå var något bättre, tack vare fler utvisningar under de två första perioderna, men Linköping ägde den sista. Linköpings backar får stort beröm, och ni får nog vänja er vid att Hockey är en fysisk sport. Sett till hela matchen var Timrå värda de 2 poängen, men att snacka om utklassning, och... ja jag vet inte vad... när ni lyckas kvittera med 13 sekunder kvar? Var glad o inte så förbannat bitter!
mike66: Själv gick omkring med fickradion vid örat hela tiden och jag bara väntade på att Timrå skulle näta...men så näta LHC då blev jag nervös....tiden gick o så gjorde frälsaren Micke Lind 1-1 13 sekunder kvar......då sprang jag runt i hela huset så jag väckte mina barn....sen när Hallin gjorde segerstraffen då sprang jag ut på balkongen och jag väckte nog upp halva Virserum med att skrika "SEGERN ÄR VÄR" men va fa.. VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!!!!!!!!!!
Nä vi stod kvar och jobbade upp ett enormt tryck i hallen inför näst sista tekningen under ordinarie matchtid nere i köpezonen. Kapanen hade lämnat Kassen redan flera sekunder tidigare. Man stod och gnagde på nagelbanden eftersom detta var allt som fanns kvar i nagelväg medans den jobbiga timeouten aldrig ville ta slut.
Vi skrämde nog Lind så att puckj-ln hoppa rätt upp i tredje maskan från höger. Fy faan vilket liv i ladan det var asså;) Var längesedan man såg en sådan enorm glädje vart än man kikade åt för håll, faan jag får ståpäls nu när jag sitter och skriver om det...
Så är man hemkommen efter en mycket tråkig hockeymatch i underhållningshänseende dårå. Synd att inte domaren vågade ta ut fler köpespelare med tanke på vad dom sysslade med ikväll. Men det ska dock tilläggas att Timrås PP var under all kritik denna kväll annars så hade man kunnat punkterat detta köpelag enkelt i de två första perrarna då man var totalt överlägsna.
Var längesedan man såg nått så uselt i hockeyväg det som LHC visade upp ikväll. Dom ville verkligen inte spela hockey och det insåg man ganska snabbt. Man är förbannad än på detta hockeylag och tycker ännu mer illa om dom efter vad dom visade upp i hockeykunnande denna kväll. Timrå trummade på men blev hela tiden fasthållna eller hakade, samma visa hela matchen igenom och Ryhed for bara omkring och lallade mest hela matchen och såg mellan fingrarna. Domarj-l...
Det absolut härligaste inträffade dock mycket rättvist när Timrå äntligen fick hål på köttalaget med endast 13 sek kvar att spela av matchen. Och att segern gick dit den skulle det råder inga som helst tvivel om.
Bra drag i klacken som skanderade i ett mest hela matchen, imponerande. Roligt att dom som började att gå hem vände och kom tillbaka in igen;) Vi ger aldrig upp....
Aspekt två i frågan att köpa spelare, som grundar sig i en väl uppbyggd ekonomi, är att det lockar fantastiskt mycket nya ungdomar till hockeyn i området. Det är roligare att se kända namn än att år efter år få se Bautin slåss i brist på hockeykunnande, även om han nu lämnade Luleå, Linköping har lockat fantastiskt mycket nya ungdomar detta år mycket tack vare elitsatsningar - och av ALLA KRONOR som sponsorerna lägger på spelar inköp till elitlaget, går samtidigt enorma summor till ungdomsverksamheten. Kan vara trevligt med mer hockey och mindre heroin om man ska hårddra det. Utöver detta kommer Linköping nu satsa stort på Damhockey, och ett brinnande intresse finns faktiskt där med i och med framgångar och förväntningar att härleda till elitlaget.
Samtidigt kan jag tycka det är en aning mysigt att alla utanför östergötland tycks hata att en ny klubb håller på att etablera ett nytt topplag. Det blir så mycket skönare när cluben vinner.
Tackar för ordet.