1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595574 inlägg · 6217 ämnen

HA Slutspelsserien 2020

Sv:HA Slutspelsserien 2020
Olli Hahl: haha... låta modoloider tolka situationer där Timrå Ik spelare finns närvarande känns inte som någonting man ska försöka bevittna...
Resultatet blir inte bra...

Det blir mest upphackat skitsnack...

Lite som när deras spelare försöker hacka upp motståndare med skridskon...

Andersson: fast avstängning gäller tidsperiod...
Sedan räknas det om i matcher som någon form av hockeypopulism...

bar mofftak: De är inte mer i SHL än nått annat lag som har chansen. Sannolikheten att de spelar kvar i SHL skulle dock vara högre än för andra lag.

{3405}: Hahahaha!!! Har han en kvalförbannelse över sig den där Weigel? 🤔
Minnet bra men kort? AIK hamnade 1:a förra året men åkte tillslut ut mot 4:e placerade Leksand...

{3405}: Oj, glömde bilden.
Uppladdat:

500x0-9b5c829e-b756-4a94-bae6-084ddf77b8c9.png

Sputnik: Det tycker inte denna pajas...

mr_brasco: Det är också en enkel och bra lösning. IKO / Leksand lär väl inte vara så nöjda dock.

bar mofftak: Äh lotta resten av alla matcher, så gör man ju alltid annars i alla olika sporter där matcher inte går att genomföra.

bar mofftak: Sanny är en klok man!

KulltorpsOlli: vad har Kenttä sagt som gör dig så upprörd...🤔🤔

Mitt förslag är att slutspelet/kvalen pausas över sommaren.
De spelas klart innan nästa säsong börjar i augusti.

De lag som går upp till SHL får rätt att förhandla med spelare som redan är signade med andra klubbar och kan köpa över spelare. En liknande process som en expansion draft.

Det blir så klart rätt jobbigt för de kvalande lagen att första bygga ett lag för att kvala och sedan få ihop ett lag för SHL efter det.

KulltorpsOlli: Jag hittar inget om Force Majeure i tävlingsbestämmelserna?

Jimmy Hamrins förslag i Timråpodden är nog det mest vettiga och rättvisa.

Han tycker att säsongen förhoppningsvis ska kunnas spela klart på något vis, även om det kanske blir mitt i sommaren och då får man fixa med kontrakt och dispenser mm. Spelare får ställa upp helt enkelt precis som vi supportrar ställt upp.

Om inte ovanstående går så flyttas Oskarshamn och Leksand ner till Allsvenskan då dessa lag inte har kvalificerat sig för spel i SHL och i detta nu tillhör HA. Då har dessa lag ändå en stor chans att kvalificera sig till SHL nästa år då det finns fler platser att slåss om.

Efter lite påläsning, så är läget en Force majör(felstavat). Vilket innebär att inget lag går upp eller ner. Det finns regler runt sånt.
Självklart enligt mig. Även om alla påverkas olika.

söder över: Och morötterna i Modoboken som inte tyckte att det var nån ful tackling.... cyklopögon!

söder över: Fast 6 matcher blir det ju ändå .... oavsett vilka datum dom spelas

Hmm.... vad komiskt det vore om man återupptar slutserien lagom till att Eklinds avstängning avslutas...

Ge Guldet till Luleå , dom vann ju serien . Oskars o Leksand var sist ......

Jensen_12: Då borde det vara rimligare och rättvisare att HA utökas med 2 lag. IKO och Leksand.

Bamse: oavsett har ingen bevisat sig bättre än ett SHL lag, och jag har svårt att se SHL utöka med 2 platser med så kort varsel.

OlliJanne: LIF, IKO, IFB och Modo i alla fall. Annars får ni slänga in Västerås, BIK, SSK, Vvik och Hästen också. Vvik har ju plusstatistik på oss också till och med, så dom ska ju raka spåret upp.

{3405}: :)

Lite humor i allt
Uppladdat:

500x0-1ba89d1c-e526-48a6-bf08-2ead1b1e9c86.png

Olli Nomadinen : Det går att köra anordnade matcher. SHL har redan kört en säsong med serie. Linköping blev mästare i ESHL som det kallas. Nästan bara finnar i laget typ. 😋
Jag ställer mig till förfogande om att ställa upp för vårt lag 🤓

OlliJanne: Jag tycker EA Sports ska klämma ur sig ett nytt spel med diverse kvalserier och slutspel så kan detta avgöras framför en dator, i hemmet

127 670 kr insamlat!

Frebog: jag slänger in en kurvboll här och föreslår följande:
1 lägg ner resten av säsongen
2 ta fram en tombola och släng i ett gäng lotter där det står LIF, IKO, IFB, Modo och Timrå (eftersom vi leder kvalserien).
3 dra fram 2 lag som går upp

patetiskt

KulltorpsOlli: Desperata pga att de satsat lite väl hårt med ekonomin?

Avslutar man serien är det väl rimligast att det delas ut rejäla bonuspoäng baserat på nuvarande poäng och tabellläge till nästa säsong? Leksand och IK borde kanske fördela delar av sin SHL-fallskärm till alla lag i serien?

Därefter fortsätter man lira och alla har chansen, men några har fördelar baserat på den här säsongens slut?

Att fundera på att plocka upp och ner lag känns rätt märkligt.

Men det finns väl ytterligare 5000 varianter att diskutera runt;)

Tänk att det kunde gå så här bara för att någon bestämde sig för att koka soppa på en jävla fladdermus!

KulltorpsOlli: Om Leksand & IKO tycker att Löven & Modo förtjänar att gå upp så tycker dom faktiskt att dom själva bör åka ur också. Exakt samma scenario.

Frebog: Fattar ej ens varför Widebro, Lövens Vd och nubben ens uttalar sig. Så vitt jag vet är ingen av dom experter på corona viruset. Stäng ned säsongen och sedan är det bara fortsätta som vanligt. Alla andra ligor har ju gjort så. Hur man en vrider och vänder på detta finns det ingen rättvisa hur man en gör.

För mig så skiter jag fullständigt i sporten i dessa tider utan jag hoppas min familj vänner mm får vara friska då man känner mycket folk inom riskzonerna. Där ligger min prio nu att folk ens orkar lägga energi på sport är helt sjukt egentligen. Det här är så mycket viktigare en sport.

Frebog: Jag tycker sportcheferna i Modo, Löven och Leksand gör bort sig fullständigt.

Skulle vara spännande att veta hur folk kommer fram till att just två lag ska upp. Widebro i Modo ser inget annat alternativ. Då är det ju lika logiskt att bara Björklöven ska upp

roger_sundsvall: haha ja men vad ska han säga när han skedat med foppatoffeln sedan länge.

roger_sundsvall: Modofantast, pratar i eget syfte. För dåligt!!! Har folk tappat vettet helt?

Olli Hahl: modos åkeriägare är så nervös nu att de ska få harva vidare i HA, tror det har med att göra att kistan är nog inte rågad med pengar trots allt som de vill göra sken av.

bar mofftak: De har ingen SHL plats i nuläget men de har heller inte förlorat den om man kan säga så. Återigen - kom med ett mer rättvist förslag.

wennerholm
sikket röv HÅL

bar mofftak: Kom också på det efter att jag skrivit mitt förra inlägg. Det strular ju till min tes om att HA bara får stå där med kepsen i näven. I och med det äger väl HA beslutet, i alla fall vilka två HA-lag som ska spela i SHL? Men SHL själva lär ju aldrig gå med på någon utökad liga. För det kan ju inte HA besluta om.

Nåväl; en pissig situation som bara har förlorare.

Heisenberg: Leksand och IKO har förlorat SHL och blivit skickade till Hockeyallsvenskans Direktkval till SHL.

Man ser det ganska tydligt på stats.swehockey.se. Direktkval till SHL ligger under Hockeyallsvenskan. Alltså har de ingen SHL plats just nu.

Rytter: Jag håller med dig, i det mesta.

Men! Jag tänker också så här; spelar det ens någon roll hur mycket Löven, Modo, Nubben och Hockeyallsvenskan gapar och skriker? Är det inte SHL som dikterar villkoren?

Tänker att SHL-lagen skiter väl fullständigt i om Björklöven missar sin chans - synd för dom, liksom! SHL, som liga, rullar ju vidare nästa år och pamparna där lär ju knappast ligga sömnlös över Modo och Timrås bekymmer och lär ju knappast applådera hockeyallsvenskans förslag om ekonomisk kompensation. Lagen i SHL gör ju sina egna minusresultat i år, på grund av samma orsak som ställer in säsongen.

Svenska ishockeyförbundet..? Nja, jag tror inte att vi kan räkna med speciellt mycket hjälp därifrån heller. Tror inte dom går emot SHL. Blir liksom lite för lätt att bara säga; "jaja, nu blev det så här - inget vi rår på". Typ.

Och vad har HA för alternativ? Tjura ihop och gå ut med att vi inte tänker leka mer med dom? Det skiter väl dom i och värvar våra bästa spelare ändå? Vägra att flytta upp något lag nästa säsong? Nja... Vad HA än gör för att protestera ger det ju ingen effekt. SHL vill ju helst inte ha någon rörelse mellan serierna. Så HA kommer nog snällt att få stå där med kepsen i näven, tacka och bocka för att man minsann får en chans att gå upp nästa säsong.

Näe, jag tror att det här går upp i rök. Det här blir spöksäsongen som bara kommer att bli ihågkommen för att bli inställd. Alla våra bästa spelare försvinner till nästa säsong och vi får hålla tummarna att den ekonomiska smällen inte blir allt för stor. Även om jag helst ser att Timrå går upp före Löven och Modo, önskar jag inte att det här ska bli en allt för stor katastrof (ekonomiskt då) för något lag. Men nog kommer HA se likadan ut då som nu. Trots alla orättvisor det innebär.

Skiter ärligt talat lite i det också. Känns som en högre prioritet att få ordning på det här förbannade viruset.

Propagandus: Jag vet det. Men vi (och andra) har fortfarande inte vunnit något för det. Har du ett mer rättvist förslag? Jag framför inte min åsikt med glädje precis, försöker bara vara objektiv.

Heisenberg: vi har över en hel säsong spelat till oss en jävligt fördelaktig 3e plats och suttit oss rejält i förarsätet i.o.m första matchen? Det är inte som om vi bara spelat en omgång och inte vunnit något alls

Eftersom ingen har vunnit eller förlorat något ännu, så är väl det mest rättvisa att inget lag flyttas upp och inget lag flyttas ned. Tråkigt givetvis, men det är mest rättvist enligt mig.

Tycker det hela är så sorgligt. Bästa tiden på året blir helt förstörd. Men hälsan först!

Olli Hahl: nubben säger något som jag med extremt många inte tänker på. I dagsläget är IKO och Leksand under allsvenskans vingar. Varför skulle dom få klara sig kvar? Mer logiskt att ingen går upp men IKO och LIF åker ur.

Nisse på Mon or: fan så glad jag är att det inte kom något mjäkigt och överdrivet diplomatiskt, tack nubbs

Tikkare: håller med, men nu är det ju 6 lag i slutspelsserien. Räknar man + och - måste ju hela slutspelsserien med...håller med Nubben i ST...tänkte just när ska TIK uttala sig...

Olli Hahl: Han driver fan en spelbutik. Säger nubben att det är så, då är det så.

« · 2047304 · »