1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596016 inlägg · 6216 ämnen

Håkan Åhlund

Sv: Håkan Åhlund
swen: Det är säkert så. Men jag har fortfarande så svårt att se att Åhlund som nästan ingen visste av skulle bli den som med "rutin" skulle lyckas vända laget. Åhlund är säkert duktig, jag tror också att han höjer sig över snittet, men anser inte att han har något i Timrå att göra om det handlar om rutin. Då hade Tjobba eller till och med ( dammvarning ) Jocke Nilsson gjort detta på ett mycket och billigare sätt. Dessutom med ett hjärta som tillhör Timrå Ik.

Bara Hålla med Skarre om att Åhlund, är och kommer att bli en grymm tillgång i laget då han är inspelad, Ge kritik visst men sätt er in i vad är Hockey, är f-n inte bara hoppa in och allt funkar, du har ex atal kuggar till som du ska veta vart dom är och det går inte läsa sig till på planet till arenan, utan tränas in, Åhlund är stark och tung, och säker och bättre kommer han bli,,,,,,då han kommit in i laget och fått tempo,,,,,,

Alla skriker VÄRVA NYTT,,,,,personlige så undrar jag varför, den trupp vi har är mer än bra, Ser personligen att massa Värvningar förstör mer än gör nytta, Tänk på HV 71 ifjol, tillbringade Halva försässongen med att spela in spelare i laget och kunde inte sätta konsentration på ett eget spel, Det kan vi, och Tabbell laget var lika för HV ifjol som vi har, och vi har visat ett eget spel,,,,Så bara Gasa och vräka in pucken,,,,och sluta deppa som supporter,,,

250 kg: Har för mig att Peo (och Nubben?) sade i intervjuer, att det kanske försvann lite väl mycket rutin inför årets upplaga, så svaret blir - rutin.

Skarin och Linkan: Jag tycker som er att man måste få i sig lite av elitserietempo och lite "få tid på sig att acklimatisera sig", men jag ser det nog att Åhlund var en panikvärvning som vi supportrar får ta på oss. Om Peo fått jobba i ro, ja då hade det sannolikt inte blivit en Åhlund i Timrå.

Varför man värvade honom är en fråga jag funderar på rätt ofta! Vad var tanken i och med denna spelares entré i Timråtröja?
Jag finner inte logiken.

Skarin och Linkan: Bra att ni plockar fram positiva egenskaper hos Åhlund. Matchtempo kan han skaffa sig. Vad tidigare lags supportrar skriver i frågan är närmast ointressant. Däremot måste det ligga något bakom AB:s betyg, tre plus.

Skarin: Jag har tidigare skrivit om Åhlund och tycker som du att det är pinsamt att läsa alla "hockeyexperters" inlägg om bla. ovan nämnde, han kommer mer och mer och har reda visat att han är en smart spelare som vågar göra det där lilla extra samt hålla i pucken, ge han några matcher till bara så han får mer matchtempo i kroppen..........skall man säga ngt negativt så är det väl avsaknad av tempo/ork och att han är lite väl nonchalant ibland !!!!

King & santos: Alla är inte mästare på skridskorna. Åhlund har andra kvaliteter, sådana som ni tydligen inte märker...men som jag, Peo Larsson, "Nubben", Molin, Aftonbladet, ST, Dagbladet m.m ser.

The King :
Precis också tänker han titta vilken fin skridsko åkning jag har.

Han glassar bara runt på isen ju....

Skarin:

Hur vore det om Åhlund visade lite j*vlar anamma också istället för att dribbla framför eget mål då får man ju hjärtat i halsgropen.

Ironi förstår du väl....

jag törs fan inte skriva vad jag tycker om Håkan ute på isen för då raderas bara inlägget..

Det är pinsamt att läsa all kritik som Håkan Åhlund får. Han gör mycket nytta ute på isen. Det enda som man kan klaga ordentligt på är att han sällan vinner någon tekning.
Annars är han suverän i mittzon, bra defensivt och dessutom en väldigt smart spelare med mycket rutin.
En helt klart lyckad värvning!

Skall vara glider med

The KIng:
Du är rolig du Åhlund en kämpavarg!! och Z bara gider med va?

Håkan Åhlund
Ja alla timrå supportrar vad har ni att säga om Håhan då, visst är han en fantastisk kämparvarg?

« · 32607