1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590958 inlägg · 6217 ämnen

Handväska & läppstift fattas Wikegår

« · 149047 Till forumet

Sv: Handväska & läppstift fattas Wikegår
ernie eagle: Coachar man på exakt samma sätt i match efter match mot ett lag som lärt sig stå emot systemet och försvarar sig med att "det vänder snart" medans man står och dumler, då tappar man en hel del respekt i supporterleden kan jag tala om. Du kommer säkert att bli varse.

Är det fortfarande mig du vänder dig till när du med kraftuttryck i ryggen uppmanar till att gå till Globen och titta? I så fall får jag be dig att lugna ner dig lite grann. Jag går på matcherna.
Kommentera

ernie eagle: Mkt bra inlägg, Sjöstedt! Klockrent...
Kommentera

Gone: Finns ytterst lite ni DIFare kan anklaga "Lill-Kenta" för angående förra säsongen. Han krämade ur vad han kunde med det material han förfogade över den gångna säsongen. Men felet med er stockholmare är att ni så jävla bortskämda med framgång att ni kan ett misslyckande med fattning. Misslyckande och misslyckande förresten. Ni gick ju till kvartsfinal och förlorade mot ett mer taggat och hungrigt VF - fullt rättvist i mina ögon! Hur du ser på saken kan jag ana mig till och det får stå för dig. Men jag anser inte att SM-guld år ut och år in är rimligt. Visst ska man man sikta mot toppen men det är få förunnat att nå hela vägen fram och hockeyn är så pass utbredd i det här landet och det finns lag bortom Stockholms kommungränser som kan spela ishockey också. Och förra säsongen var det inget snack om var guldet skulle hamna, det fanns bara ett lag i mina ögon - Färjestad! Dom var "outstanding" - därmed basta. Sen tappade ni väl också 7-8 st spelare inför förra säsongen. Ni lyckades rätt bra med värvningarna när ni tog SM-Guld. Att tro att ni ska samma tur med värvningarna två år i rad är att begära lite väl mycket. Det är svårt att hitta en ersättare till "Tellan", det är svårt att hitta en ersättare till Orszagh, det är svårt att hitta en ny "Salle" - ja det är mycket som är svårt när sådana profiler försvinner.

Var nöjd med det ni har och gå istället för i h-e och titta på matcherna i Globen. Stötta laget i erat hjärta. Men inte ens det bemödar ni er med. Serielunken är för trist och tråkig. Se där ytterligare ett bevis på hur jäkla kräsna ni är. Skulle aldrig falla mig in att vara otrogen mot Timrå IK på hemmaplan. Okej jag missade en match ifjol men mer var det inte detta resultatet till trots. Jag led med mina systrar och bröder på Södra Stå. Jag led med mina polare ute på isen. Jag led med föreningen. Jag led en helvetes massa kval. Men jag svek inte. Belöningen för detta blev ett nytt säkrat ES-kontrakt!

ÄLSKA TIK - I MED SOM MOTGÅNG!
Kommentera

ernie eagle: Jag har ju dragits med mannen en hel mardrömssäsong så det är klart jag vet hur han beter sig. Tur att någon i hans familj fick en dos motivation.
Kommentera

Gone: Japp - du kan din sak hör jag! Påläst var ordet ;)
Kommentera

ernie eagle: lillkent satt väl ner hela matchen som vanligt?
Kommentera

Handväska & läppstift fattas Wikegår
Hur kan en idrottsledare på denna nivå få representera mesta mästarna Djurgården med ett sådant uppträdande som han hade ikväll - SKANDAL! Det är så patetiskt, naivt, vidrigt, klumpigt, idiotiskt och dumt - att man blir illamående bara man ser eländet. Bedrövligt att Lahti inte agerade och visade "nollan" på läktaren efter upprepade gester och verbala påhopp från båset. Inte heller Robert Nordmark skötte sig. Helt oacceptabelt i mina ögon. Hade "Lill-Kenta" farit upp i båset och levt om såsom Wikegård gjorde åtskilliga gånger är jag övertygade om Lahti hade tagit i med hårdhandskarna. Hur man sen kan sitta på presskonferensen och försvara sitt egna lags handlingar ute på isen och framställa Timrå i dålig dager är ju häpnadsväckande. - "Christian Sjögren har ingenting på en is att göra, han bara filmar" - skrattretande. - "Timrå åkte runt och sökte utvisningar mest hela tiden, sånt sysslar inte vi med i Djurgården" - skrattretande. Bättre var det då när Lahti kontrade - "Sådana dära barnsligheter kan du syssla med i TV-soffan hemma i vardagsrummet" - angående Wikegårds finger. Snacka om att vara blåögd. Tur att det finns vakna ledare som ser nyktert på saker och ting. Såsom "Lill-Kenta" - lugnet personifierad.
Kommentera

« · 149047