1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590590 inlägg · 6217 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04

1637613 · » Till forumet

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2014-11-04
kennas: nej jag tycker inte att det är för hård kritik. Jag ser inte att skottet styrs via någon skridsko... Det är en hård handledare som skall räddas . Slut!
Han hade en pissig dag på jobbet men jag tycker inte att han känns taggad att lira. Jag har självklart fel men det är min känsla iaf! Försvaret var svagt på tre av målen så om han varit godkänd igår så hade vi sett en sd och kanske lite straffar med... Sett över säsongen har försvaret vida överträffat målvaktsspelet...

Lungan: du har antagligen rätt och det understryker bara hans svaga inställning! Att vara given etta under våran förenings situation innebär inte att man ska söla på jobbet tvärt om! Du måste vara på tå jämt för det finns ingen annan som städar upp efter dig!

Ang att Norjas svagheter skulle ha hittats till i år så säger jag att det är ganska lätt... Kom fri med honom eller skjut ett rappt skott bredvid hans kropp eller lägg in ett höstlöv o slå in den påföljande returen som kommer säkert som amen i kyrkan.
Kommentera

lungan: Där har du också två poänger. Jag tror ändå att det som driver en målvakt i matchsituation är mer att vinna matcher än att hålla en potentiellt konkurrerande andremålvakt i båset. Och om man inte hinner reagera på en styrning kan det enligt min tro på målvaktspsykens funktionalitet hänga samman en liten aning mer med att man är lite sliten och öm eller är mentalt trött av att hålla koncentrationen uppe match efter match än att man står och myser och hänger på klubban för att man är garanterad speltid ändå. De flesta spelar ju sina ettor 75-80 % av matcherna. Dels för att hålla backupen igång, dels för att ge ettan en paus. Vad ligger Norja på? 98 % speltid?
Kommentera

söder över: Är man given 1:a så försvinner konkurrensen. Norjas sämre spel tror jag dels beror på mindre konkurrens den sista fokuseringen finns inte.

Utöver detta är Norja även studerad bättre i år av motståndarna och de vet hans brister.
Kommentera

söder över:Har precis tittat på höjdpunkter från matchen,tycker att norja får väl hård kritik,var är försvarsarbetet? Och 2-0 målet tar på Nilssons skrisko innan den går i mål.
Kommentera

söder över: såg nu att de hade Lantz med som back IP till Norja. Det kanske förklarar varför man inte bytte ut honom efter den sämst inledningen av en match sedan Jesus gick på jorden...

Jag håller med bobrov eller vem som skrev att just Norja är den kanske enda besvikelsen än så länge i Timrå IK.
Jag tycker man får ut bra hockey ur dom flesta i laget utöver just Norja som var riktigt bra ifjol.

Molinder är ett sorgebarn tittsomtätt men han bidrar med bra tekningar och uppoffrande apel iaf... Han blir lätt nervös med pucken nu när han möter forecheckande motståndare som back... Meeen den produkt man får ur Molinder känns helt ok iaf!
Kommentera

El Maco: nej.

Ingen cred här inte...

Ställ in ohre efter 5e eller 6e målet...

Han får fan plocka fram vinnarmentaliteten lixom våra övriga budget hjältar tvingats göra! Han såg loj och oinspirerad ut!
Det kan han få göra på nån eller några träningar om han vill men helvete heller under en match i den här aptighta serien!

Sjukt besviken!

Gillar iaf att se hur vi faktiskt har 3,5 kedjor som kan om och om igen hota serieledarna i anfallen! Krigare och vinnarskallar!
Kommentera

bobrov: Ge Norja cred för att han spelar match efter match utan backup. Han kanske inte är matchvinnare varje omgång och var tvålig ikväll men han har varit väldigt stabil under vår streak trotd att han står match efter match. Måste vara jobbigt för både kropp och knopp. Tack Norja!
Kommentera

bobrov: Vad jag förstått så var Jocke Lundström på gång tills Leksand hörde av sig...
Kommentera

jå1: Norja är väl den största och i mitt tycke den enda besvikelsen så här långt i serien katastrof i så gått som de flesta matcher jag sett, hoppas dom får tag i nån ny keper.
Kommentera

Bragd-Birger: Kul och se JP dock, han är riktigt bra nu. Även Molinder leverar poäng.
Kommentera

Aldrig kul att få stryk, men som sagt...bättre nu än sen. Taggtråd under uppehållet, sen kör vi!
Kommentera

Äh, alla lag åker på diverse snytingar i tid och otid. Ta bara Malmös två raka torskar nu på sistone t ex. Vi har haft ett bra "flow" i flera matcher nu, men i kväll tog det alltså stopp. Skönt med ett uppehåll. Vi kommer la igen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Om vi kan vinna 3:e perioden så skulle det kännas hyggligt ändå inför uppehållet.

Fast nu vete sjåen...

Redigerad kommentar

Kommentera

Men vad fan sysslar Norja med?
Kommentera

Fasiken, nu ger jag upp den här matchen
Kommentera

Kom ihåg att denna säsong egentligen inte är Timrås säsong.
Kommentera

söder över: Han har ju dock redan gjort ett, men klart han ska kunna få in fyra på en match
Kommentera

Diddeli: nr 10 har det i sig kanske?
Kommentera

stoff: knappast, men visst...chansen finns...
Kommentera

stoff: tre i sista ska inte vara omöjligt
Kommentera

EArk:kom igen nu! nu plockar vi 1 poäng med oss hem MINST! hästen börjar darra nu!
Kommentera

5-2 johan persson
Kommentera

Jag saknar en tung och småful spelare som har förmågan att motstötarna att tappa fokus!
Kommentera

5-1 John Westin
Kommentera

söder över: Nu vänder vi!!
Kommentera

Fan ta er era jävla timråspelarjävlar! När den här matchen är slut åker min Timrå tröja ner på Pelle Hallin! Han kan ta med den å lägga den där han tycker hör hemma!
Kommentera

5-0 nu. Jesper Samuelsson igen.
Kommentera

erathoo: Där kom 5:an...
Kommentera

Verkligheten verkar komma ikapp..
Kommentera

erathoo: inviduellt slarv på högsta nivå.
Kommentera

söder över: Enligt lex Bragd-Birger så slipper vi nu 5 raka torsk efter uppehållet. En tröst en kväll som sådan.
Kommentera

söder över:  japp, full fart i andra var det ja......men inte på oss förståss

4 i baken på 10 skott nu...

Redigerad kommentar

Kommentera

erathoo: till norjas försvar tycker jag att det I FÖRSVARSPELET saknas aggressivitet, koncentration och engagemang! Men för faan! Han bidrar juh knappast med någon av det ovanstående själv!
Nä ut i andra och dela ut några rediga smällar och vakna upp!

Den här trenden med gnällig publik som skriker våldtäkt så fort en hemma spelar trillar eller utsätts för minsta jävla kontakt är juh jättetrist! Innebandy publik!

Framåt ser det skapligt ut men man behöver skärpa till avsluten lite! För mycket hamnar utanför och tom ur zonen efter sargstudsar!
Kommentera

Vilka jävla pissmål dom gör egentligen, 3 mål på 7 skott vad fan är det för fel på dem. 

Med lite röta och en vaken Norja kanske man kan få in ett par puckar i andra? inte värst långt borta ändå att vi ska få in en.

Redigerad kommentar

Kommentera

söder över: ja suck, 7 skott mot sig och 3 insläppta....inge vidare statistik direkt.
Kommentera

jaha nä men då går jag hem igen då...

Timrå ik sitter kvar i bussen kanske...

Hockey suger!

Finns det någon som kan överta norjas jobb?
Kommentera

Tur man inte köpte hem matchen , då det är game over redan
Kommentera

Laken: Känns inte direkt som att det speglar matchbilden, 5 mot 5 är Timrå bättre. In o vänd skiten i 2a nu.
Kommentera

Ganska väntat att det skulle komma en reaktion idag. Jag hade det på känn. Håll siffrorna nere denna match så är det uppehåll snart och vi får tillbaka några backar till omstarten.

Kommentera

jå1: Forsberg behövde ingen mick för att man skulle höra den utskällningen
Kommentera

jå1: va i h-e.....grrrrr
Kommentera

jå1: o 3-0.
Kommentera

erathoo: Timrå släppte in ett i PP nu med..
Kommentera

Bah, VH har ett av ligans bästa PP, det märks.... :-(
Kommentera

Rip Kirby: sr sänder från matcherna, inte exklusivt Timrås match men bättre än inget om du inte vill betala för matchen på hockeyallsvenskan.
Kommentera

Hälge: Har någon haft ödmjukheten att fixa en radiosändning 'old style'? Själv brukar jag zappa (säger man så även om webbsidor?) mellan snacket här och uberöverlägsna stats.swehockey.se.
Kommentera

Laken: Det är aldrig för sent att ge upp!
Kommentera

Oavsett resultat ikväll så är jag förbannat stolt över vad detta lag åstadkommit så här långt! Vi supportrar har gått igenom ett riktigt stålbad och besvikelserna har radats upp på kö. Vi är inte igenom de ekonomiska bekymren än men LAGET har fått mig att åter börja se ljuset i tunneln!

Off topic: Hur ser det ut på backsidan ikväll, 4 ordinarie?

Kommentera

1637613 · »