1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590478 inlägg · 6217 ämnen

HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-12-17

« · 1716012 Till forumet

HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-12-17
Precis som nämnts: Elias Pettersson åker ej med till Norrköping pga elitcamp med J18-landslaget i Norrtälje (han är 186 cm numera såg jag på Swehockey förresten). Med det i åtanke: nu kommer torsken. Den måste komma nu. Eller hur?

Vi gör en återblick till förra säsongen, tycker jag. Vi hade stark form där, några veckor under hösten. Trepoängare hemma mot såväl Malmö som Karlskrona. Poängen rullade in hyfsat frekvent. Publiksiffrorna hade börjat stiga efter en knackig inledning fylld av uddamålstorskar och ineffektivitet. Mot AIK hemma i slutet av oktober hade vi över 3600 pers i hallen, publik som kom enbart för att produkten blivit lite mer intressant. Sedan kommer matchen före landslagsuppehållet i november, Hästen borta: 6-3 i röva. Efter fem minuter i andra hade Hästen gått upp till 5-0. Sedan gick vi till landslagsuppehåll och efter det skrapade vi ihop ytterst få poäng kommande femton matcher fram tills att det vände med tre raka trepoängare direkt efter nyår.

Vi har fått vara uppe och känna lite på toppen nu. Jag känner att det får räcka. Det är nu det går åt helvete. Vill någon se början på undergången så sänds den på CMore Sport från 18.55, således ingen sändning med studio.
Kommentera

Sv: HC Vita Hästen - Timrå IK 2015-12-17
Knylan: död och förintelse och missväxt. Och mer död.
Kommentera

Knylan: Mattsson Boyce Molinder Mattias Nilsson med didrik som ersättare... Resten kan vi skicka till vilket jävla camp som helst.. 3 säkra pinnar i himpa...

Hästen spelarna kommer att ha fokus på julborden när pucken släpps!
Kommentera

söder över: Nästan så ja. Nä men imorrn måste vi fortsätta att få utdelning, det är kul att vi haft flera producerande enheter också. Men jag är övertygad om att Elias kommer saknas mer än vad man vill tro att en sjuttonåring egentligen ska kunna saknas, så vass är killen. Jag är nöjd med kryss.

Lite synd är det att han inte är med imorgon, ur ett större perspektiv än att han saknas i vårt lag. Nu är de förvisso landskamp samtidigt som vår match, men jag kan tänka mig att vi kommer ha en lite större TV-publik än vad vi hade haft om det varit full omgång. Det har snackats lite för lite om Elias Pettersson från riksmedia, vilket förmodligen beror på att våra matcher bara visats som webbsändning under ett stort antal omgångar nu.
Kommentera

Fan! I morse var det vanlig torsdagsfotboll. Seg tradition sedan 1977. (Jag kom med i gänget runt 1989 och är rockie med andra ord. Nästan alltid iklädd min allt mer slitna TIK-shirt.
I morse vann vi stort. Och det brukar betyda kassaskåpssäker TIK-seger. När dessutom motståndarnas elakaste jävla mördare vrålade:

- Grattis din jävel! Men i kväll får ni dyngstryk av Hästen!!!

Mitt svar:

- Nej.
Kommentera

Knylan: Ja jag tror också vi ska nöja oss med kryss men man kan ju alltid hoppas... Jävligt trist att man inte får se Elias på TV ikväll.
Kommentera

Knylan: eftersom att han har en äcklig förmåga att alltid få med sig pucken utöver att han kan hålla den ganska länge, slå de omöjliga passningarna och täcka skott i samma läge som han bröt en passning.

Han är jävligt mycket viktigare för helheten än vad man vill tro... 17 år och ser ut som han drunknar i matchtröjan...

Men kan vi få igång ett enkelt och konsekvent anfallsspel med snabba avslut al'a Boyce så klarar vi en match och jag tror att det faktum att det är en bortamatch kan vara positivt.

Inte lika viktigt med det konstruktiva.

Det blir tre poäng ikväll!

Timrå IK är ett top 5 lag helt enkelt...
Kommentera

En glad hälsning ifrån utlandet. Ikväll kör vi över Vild Hästarna och sen kör jag Timrålåten på Karaoken inatt med de ryska o tyska damerna inatt...
Kör hårt Timrå Boys o rid inatt!!!
Kommentera

Många har en bra känsla o tror på 3p. Jag är inte lika övertygad... tror på ett bottennapp. Vissa verkar glömma den timråitiska förmågan att misslyckas vid viktiga lägen att gå ikapp alt. dra ifrån kringliggande lag.
Allt tyder på förlust mao...
Kommentera

Hahl Bundy: klart det går åt helvete. Men jag ska beställa hem matchen ändå jag. Får tyvärr inte till logistiken så jag kan åka till Peking även om det hade varit kul
Kommentera

Hahl Bundy: Just faktumet att en nervikning major i aftonen är så självklart timråitisk är det som paradoxalt nog talar emot. Vi förväntar oss inget annat än en fet käftsmäll. Frågan är om hockeygudarna tycker att det är lika kul att spöa på då?

Nä, ser framemot matchen. Går det så går det, om inte går det att leva med. Förutsatt att man inte åker runt och lallar oengagerat, men det skulle förvåna. Mycket som fortfarande bör förbättras i spelet, vinsterna till trots, men: inställningen hör inte dit. Den har varit oklanderlig under en längre tid.

Ingen EP ett avbräck . Dock intressant att se hur man klarar sig utan honom.

Så, fuck it Timrå. Töm tankarna! Smiska hest!
Kommentera

Vita Hästen värvar Robert Lantosi från Västerås. Lantosi finns inte med i truppen mot Timrå.
Kommentera

Två nyförvärv som finns med på isen för motståndarna är Johan Adolfsson (lån från Örebro) och John Dahlström (lån från Frölunda).

Nyckeln för Timrå som jag ser det dock är att komma in tätt på duktiga Axel Brage i Vita Hästens kasse.
Kommentera

Så det blir alltså Molinder som tar Elias plats, kan bli roligt med tanke på den form han är i
Kommentera

Känns inte Jeremy Boyce som Kent Manderville?
Kommentera

HC Vita Hästen - Timrå IK 0-0
Kommentera

Ush.. Sedan Harald tränade Modo så tycker jag alltid han bringat Timrå otur.. Räcker med att han sitter i kommentatorsbåset för att det ska skita sig, hoppas min tes inte stämmer.
Kommentera

Men sådärja, Daniel Öhrn, 0-1!!!
Kommentera

HC Vita Hästen - Timrå IK 0-1
Kommentera

Hur f*n kan man döpa ett lag till "Vita Hästen"? Varför inte bara norrköping? Tänk om vi döpte om Timrå till "Röda örnarna" Ush vad det hade varit obekvämt pinsamt att skrika sig hes på det namnet. Inte fan kan förlusten komma mot det gänget?..
Kommentera

HC Vita Hästen - Timrå IK 1-1
Kommentera

Rip Kirby: Ser rätt bra ut. Kan laget fortsätta så här så är jag lugn oavsett om det blir vinst eller förlust
Kommentera

Klart godkänd period! Bra utdelning på hård forechecking - fortsätt så. Ogge/Hallin/Lill-Charles riktigt bra.
Inte riktigt klickat för Molinderlajnen än. EP saknad så här långt.

Dags för en brun andraperre enligt timrålogiken. Förhoppningsvis är vi med ändå inför tredje.

Det k a n gå!
Kommentera

Heisenberg: Har för mig att Vita Hästen är en sammanslagning mellan IFK Norrköping och Sleipner. Där har vi kopplingen till en häst.
Kommentera

Johan J: Jaha, men då är allt glasklart...
Kommentera

Johan J: Ändå konstigt att inte vilja sätta orten "på kartan" men det kanske bara är jag som tycker det är märkligt. Nu fokus på matchen!
Kommentera

Inte alltid bra att få ribba...faan!
Kommentera

Kan någon mig berätta vad det står?
Wifit uruselt här i Afrika!
Kommentera

SMÅLAND: 1-1 05:21 in i andra, Timrå bättre.
Kommentera

SMÅLAND: 1-1 tror jag, själv är jag i nya Zeeland
Kommentera

Heisenberg: innan de hette vita hästen så hette de IFK/IFS en period. Så det blev bättre... IFK var de vita och IF Sleipner en häst.
Kommentera

erathoo: 2-1 till valacken
Kommentera

HC Vita Hästen - Timrå IK 2-1
Kommentera

{erathoo o kristoffer:
Tack för upplysningen...
Varken telefon eller internet fungerar här i Egypten..
Det ända som fungera här är.
Forza Timrå boys!
Kommentera

Heisenberg:

Att man alltjämt väljer att ha detta förjävliga klubbnamn övergår även mitt förstånd, men det är väl inte alldeles otänkbart att man byter vid ett eventuellt avancemang. Norrköpings HC?
Kommentera

Minns inte när vi var i underläge senast.. hoppas vi hanterar det bra nu!
Kommentera

Man kan ju varförihellskotta fotbollslaget kallas Peking?
Ciccolina o hästen är det ända jag känner till o varför har vi det så jävla svårt mot hästar eegentligen fattar inte jag?
Kommentera

SMÅLAND: Hästar måste styras av riddare.. dags att visa att vi är just det!
Kommentera

Harald blir nöjdare och nöjdare ju mer häst de är i timrås zon
Kommentera

Fullständigt uselt just nu.
Kommentera

Hahl Bundy: Hade EP varit med hade vi ledat nu känns det som..
Kommentera

Har hästarna tatt över nu?
Kommentera

erathoo:
Tatt?
Ja dä få vi int hopp!
Vi måst poängen med oss flyget heim.
Låt oss tomten komma tidigt i tomtemor i år och med poäng till Timrå.
Kommentera

Skum period. Timrå faktiskt bra med första 10, med flera fetlägen. Tyvärr blev hesten bättre och bättre, för att sedan tokdominera andra halvan.
Blir lite naivt i Timrå. Dags att sluta tokpressa med forwards och backa hem med försvararna. Eoner av is för hestarna att galoppera på.

Som förväntat en brun andraperre, således. Men såsom förhoppat är vi fortfarande med. Lite mer kyla i tredje, så...kan det gå. Men svårt blire!
Kommentera

Orkar inte kolla tabellen, men kommer vi fortfarande ligga på 8e plats om vi förlorar?
Kommentera

Känns som det alltid blir förlust när vi är i Cmore´s huvudsändning..
Kommentera

Heisenberg:

Har vi förloren yetzt?
Hur mycket kvar?
Kommentera

SMÅLAND: 13 minuter kvar och underläge 2-1.. Har redan listat ut att om vi förlorar beror det på att hästens klack sjunger "ole ole ole ole ola" som DIF brukar göra, samt att Harald sitter i studion. Inget brukar gå bra då.
Kommentera

« · 1716012