Nä hörni, här längtar alla till nästa hemmamatch och derbyt. Men hoppas laget har rätt fokus och levererar på den här turnén längs östkusten.
Hästen away ikväll. Vi saknar Westlund, Molinder och Wedin. Har vi fortfarande ett bortaspöke? Vi har tagit 13 av 30 möjliga poäng på bortaplan och har inte samma sjuka hemma-borta-split. Hästen har väl varit ganska darriga på slutet så chansen är vel helt okej. En annan fråga är om vi kan fortsätta ta oss ut varannan bra-varannan dålig-stimmet och leverera en tredje bra match på raken.
KulltorpsOlli: Jag litar på att Roger ingjuter mod i grabbarna under pausen. Fortsätt att ge Dahlén, Boqvist och Pettersson istid. Chanserna kommer att dyka upp. Det är bortamatch så Timrå behöver inte bjuda på ett skit.
T T: Jag tror att Modo kommer att vara över det där strecket snart igen. Det skulle glädja mig enormt om Västerås åkte ur. Har aldrig stött på så dåligt mottagande som i Rocklunda.
erathoo: jag tycker snarare att domaren har svalt pipan, det är ju hugg och slå överallt. Å andra sidan vore det magstarkt att påstå att vi skulle ha varit i ledning om vi haft några fler PP, energin och skärpan verkar inte finnas där idag. Vi behöver lite EP-magi i slutminuten.
297: jo, det stämmer, känns som om hesten gjort läxan, gröta ihop i mitten, ta spelarna före pucken, och se upp med spelvändningar, och hugg och slå lite extra på våra junisar.
El Maco: Ludde täcker ett backskott ståendes, får pucken på barnskyddet och en bra studs ut mellan backarna, han åker sig fri från högerkant, drar kort vänster och skjuter mellan benen på målvakten. Viktigt!
Värre är ju att PP fortfarande känns för omständigt och med mycket burskydd. Känns som vi krånglar till det. Detta måste bli mycket bättre. Guldläge att stänga en sådan här match. För dåligt.
Smokey: rysare vette fan, det implicerar ju på något sätt att det skulle vara spännande. Underhållningsvärdet är uselt, skärpan är usel, passningsspelet är för dåligt och stjäl vi mer än en pinne är det snudd på skämmigt. Chanser har vi ju dock haft.
Smokey: Palmberg i all ära men den där Karlin förtjänar ju ett slagskott rakt i klockspelet. Det vore nästan värt att vinna på straffar bara för att han skulle ligga vaken i natt och gräma sig över dom två missade kanonchanserna i förlängningen.
Zäta75: Ja här har det fan inte getts upp nån säsong! Maken till papp-psyken får man leta efter. Tror jag behöver en hs-paus nu, vi hörs till kvarten 👋
Hästen away ikväll. Vi saknar Westlund, Molinder och Wedin. Har vi fortfarande ett bortaspöke? Vi har tagit 13 av 30 möjliga poäng på bortaplan och har inte samma sjuka hemma-borta-split. Hästen har väl varit ganska darriga på slutet så chansen är vel helt okej. En annan fråga är om vi kan fortsätta ta oss ut varannan bra-varannan dålig-stimmet och leverera en tredje bra match på raken.