Nej, fy fan vilken förbannad skit. Jag gillar Gallos jobb och inställning normalt, men det där får bara inte ske. I en tät match med några minuter kvar kan man inte ställa sig stillastående och slödribbla några meter framför egen bur med motståndare i närheten. Puckjäveln ska bara bort och det så fort som möjligt.
Timråit H-sand: Är det någon som ska bänkas så är det Lavoie i PP. Senaste matcherna har han sett oerhört nonchalant ut och verkar räkna med att få stå helt utan stress och lägga lätta mackor genom boxen. Minsta press så slänger han iväg den på chans, blir för lättläst.
Sen kan jag väl hålla med om att de två du nämner bör visa mer vilja i spelet, ser inte en enda fysisk duell med dessa herrar idag.
Även om vi var loja idag så hade vi ett mentalt grepp när vi spelade fysiskt. Det märktes att hästen blev irriterade och drog ju på sig någon eller ett par utvisningar pga detta. Även om vi inte gjorde några mål i PP nu så hade vi kanske fått mer momentum för att styra matchen mer.
Raggaren Putte: Timrå ”magskott” IK bara måste bli bättre på att förvalta chanserna man får. Vi gör inga mål. Hade det varit leksand eller AIK som spelade mot hästen idag så hade det här målet varit en 2-4 reducering, inte ett 2-1 ledningsmål.
Heisenberg: tittapå ex Timråiten Elias Pettersson gäller att skjuta i slottet viktigt men svårt att skjuta prick något att träna på nu skjuts det från blå och hoppas på skymma målvakten man måste tänka om...
palleparling: Han hade ju ett stolpskott i det första. Men visst, han sabbade ju det nästa sista PP:t ordentligt när han fipplade bort pucken två gånger. Dock får han ju ta en kanske onödigt stor roll i formationen där han ofta har mycket puck, då Dahlen för det mesta står och trycker vid stolpen och Lavoien ligger och fiskar långt ute på andra kanten.
Skulle gärna se Dahlen ta den rollen mer och låta Olofsson stå nere vid stolpen istället. Han är dock så pass skicklig så jag vet inte om man ska peta honom från PP:t, framförallt när inte Hållander finns att tillgå.
palleparling: PP är som vanligt igen jävel som vill betala vad det kostar att stå framför mål ser ut som pojkar j16 livrädda o freddan rulla på holk varning
Tycker powerplayespelets kvalite för det mesta har en grundorsak och det nämns Jacob Olofsson. Har han slagit en pass rätt? Har han transporterat en puck in i zon? Nånting? I sista powerplayet så satt han och Erik Karlsson spelade istället. Bra! Skulle gjorts får många omgångar sedan! Ja, Olofsson är en lovande jättetalang, men vara för det ska man inte hamna före andra i speltid, borde vara utifrån prestation!
297: Nej, jag får revidera det där med "mycket bättre". Andra halvan av perioden var riktigt menlös. Enda positiva är att vi inte skänker bort lika mycket puck som i början av matchen.
En sån här match är det mycket som talar för avgörande i PP. Med tanke på att vi sugit förutom under en minut under det första, så är det stor risk att Hästen tar chansen tyvärr. Skulle vilja se en riktig tempohöjning nu från oss i början för Hästen är inte särskilt bra.
Jag tycker att man ska ge förtroende till de som visat att dom är bra i pp som Olofsson Dahlén och Lavve men inte blint förtroende...
Visar man efter 3 chanser att det inte funkar så provar man något annat. Man tar då till de hetare spelare man har för matchen men handen på hjärtat, vilka är det som utmärker sig framåt tycker du ikväll?
Ser trögt ut med kass tajming, tunga ben och nonchalanta passningar...
Den där bortamatchen vi hade mot löven som det gnälldes lite om våran insats i för några omgångar sedan känns som en match med riktigt bra borta spel i såhär vid en rak jämförelse... 😂
Heisenberg: Ska Freddan bli en Roger Forsberg... 😈? Nä Freddan får banne mig rycka upp sig. Och det lär väl knappast bli Brattström på fredag heller. Skandal va ordet!!!
Raggaren Putte: alla andraperioder som vi vinner är ett klart fall framåt i min bok. Sen är det ju som flera redan konstaterat, vårt PP ser inte bra ut. Hästen stressar som dårar och vi mäktar inte med att spela runt dom i PP.
Fegt coachat av freddan denna match. Först att inte ställa brattström sedan att envisas med att ge en powerplay formation som uppenbarligen inte fungerar en ny chans om och om igen.
297: Sant, den kunde nog blivit något. Dessvärre tror jag det inte är för att domaren är bra utan för att han inte sett något som han friat. Hästen är dessutom ett lag som jag reagerat på att de haft det lite svårt att stå på hovarna även tidigare i år.
I stort gör vi i alla fall en mycket bättre period än den första.
roger_sundsvall: kan nästan tycka att första pp-formationen kan vila några powerplay nu. Omständligt och väldigt lättläst. Hockeyallsvenskans sämst bevarade hemlighet är att Lavoie söker Dahlén i pp. Jämt.
Raggaren Putte: måste säga att domaren har imponerat så här långt. Kan tycka att lavoies tackling såg tveksam ut men i alla andra lägen där hästenspelarna har simmat på isen så har domaren agerat sakligt och korrekt. Hade inte alls blivit förvånad om vi åkt på 2x2 minuter efter alla incidenter.
Sen vet jag inte vad publiken hetsar upp sig över, vet dom inte om att Timrå IK är fair play-laget nr.1? :)
Vi kan ju iaf konstatera att det Jokinen skulle komma med, in-your-face-hockeyn, är stendöd och begraven. Nu spelar vi inte mer framåtlutat än Växjö, och vi ska fan inte klaga på något annat lag vad gäller underhållningsvärde.
Vi lär slarva bort bästa chansen vi haft någonsin i hockeyallsvenskan. Tack för den jävla vekskallar, ta in en mental tränare för helvete.