Talangscouten: " Timrå var justa med mig när de gav mig längre tid än till den 15 juli på mig att bestämma mig om jag vill ta chansen i NHL eller inte.
Som motprestation gissar jag att du står lottlös från Timrå till den dagen du bestämmer dig för att spela vidare där? - Exakt så är det, jag får ingen lön från Timrå förrän dess. Jag har faktiskt inte ens skrivit på för Timrå ännu. Men jag är överens med dem muntligt om ett tvåårskontrakt. "
Nu var det uttalandet tidigare, men det är väl förmodligen det som gäller fortfarande.
"Det är riktigt bra och det lutar åt att vi och Anaheim kommer överens, säger agent Johan Strömberg" Kontraktet är tvåårigt och värt flera miljoner kronor.
låter som om dom har kommit längre...
Men det värsta är ju att TIK går miste om 1.5 miljoner när Ryssarna sa nek till NHL-avtalet.
Man kan bara hoppas att TIK är hård i förhandlingarna och inte släpper hedström till anaheim.. Det är ingen välgörenhet vi håller på med!
TIK Älskaren: Jag tror dock att vi sett det sista av Jonte i TIK-tröjan om han sticker över nu. Spel med Skellefteå, oavsett nivå, känns för mig mest troligt den dag han kommer tillbaka till Sverige igen. Tyvärr, för det är en spelartyp vi behöver...
Kerstin_k: Som vanligt verkar Aftonbladet veta mycket mer än vad som egentligen är sant. Enligt ST gäller följande (ja, om nu ST har mer "rätt" än AB, vill säga):
"Enligt uppgifter handlar det om ett tvåårskontrakt med en årslön på 450 000 dollar. Hedström och hans rådgivare Johan Strömberg kommer dock fortsätta att förhandla för att få upp lönen. "Jonte" har också gjort klart att han inte åker över till Nordamerika om han inte får igenom sina lönekrav, som ligger en bit över de erbjudna 450 000 dollarna per säsong.
Det mesta pekar på spel i NHL för Jonte. Men det måste tydligen få rinna lite mer vatten under broarna innan det är helt klart.
Talangscouten: Ouch! Den förlusten svider. Men det är väl bara till att önska honom lycka till där borta och hoppas på att nubben hittar någon värdig ersättare.
Talangscouten: Helv...!!! Det var inte bra, Jontes försvinnande kommer att bli fruktansvärt kännbart. Vi får väl glädjas för hans skull och hoppas på att han inom några år kan komma tillbaka. Nu blir det intressant vem man ska ersätta honom med, kan bli svårt att hitta en lika retsam spelare av hans kaliber. Men men, Nubben har lyckats förut.
nästan ännu värre är att ryssarna tackade nej till nhl förslaget så nu får vi ingen ersättning heller. Det man kan hoppas på nu är att TIK kan förhandla med Anaheim direkt om hedström.
mikenomad: Är inte mer insatt i situationen mer än X och det ni skrivit här. Men saker och ting som inte händer i arenan ska man inte kunna bli straffad för.
Vad är de för jävla syn? Vilken som helt kan klicka hem andras souvenirer och ... | #Läs mer ·
Som motprestation gissar jag att du står lottlös från Timrå till den dagen du bestämmer dig för att spela vidare där?
- Exakt så är det, jag får ingen lön från Timrå förrän dess. Jag har faktiskt inte ens skrivit på för Timrå ännu. Men jag är överens med dem muntligt om ett tvåårskontrakt. "
Nu var det uttalandet tidigare, men det är väl förmodligen det som gäller fortfarande.