1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590756 inlägg · 6217 ämnen

Hedström till Ankorna...

« · 563738 · » Till forumet

Sv: Hedström till Ankorna...
Rooster23: Tycker det är bra att Timrå inte grips av panik inför det faktum att Jonte nu signat på för Anaheim.

Även om utgiftsposten blir lägre och det säkerligen finns pengar över, tycker jag att den befintliga truppen vi ser på papperet är tillräckligt stark för att kunna hävda sig i ES.

Det är bättre att starta upp säsongen på det här viset och visar det sig att Nubben & c/o kalkylerat fel så finns det ju utrymme för att plocka in förstärkningar under resans gång.

Vi skall inte köpa grisen i säcken och chansa. Det är bättre att vara kall i positioneringen och vänta med sitt schackdrag tills de andra lagen är matt.

Nu får ledningen gott om tid att hitta en lämplig ersättare OM så skulle behövas.

Men skall det förstärkas skall det vara en spelare med dokumenterad spetskompetens som går rakt in i laget.

Jag lyfter på hatten och bugar högaktningsfullt den kyla och finess som ledningen visar och visat under de senaste åren!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Redhat: Nej det blir en bra spelare. Säkert en klassisk amerikansk forward med bra inställning och en hel del rutin. Det blir ju så nu att lite mer rutinerade spelare inte blir lika intressanta för NHL-lagen så det lär finnas en hel del sådana spelare.
Kommentera

Icetea: ...och där finns även Samuel Påhlsson med i rostern - fast han har väl inte tackat ja till deras bud, eller?
Kommentera

Modoante:
ja och dom har ju mycket mer koll än aftonblaskan och expressen ju .. har säkert sett det där och skriver det
Kommentera

WarhawK: Det står även på Text tv sid 328
Kommentera

Modoante:
dock är det lite konstigt att enbart svensk skvaller media är dom enda som rapporterat detta dock .. klubbarna brukar alltid dra en pressmess på sin sida och tsn brukar vara bland det första veta av vad som skett där oxå
Kommentera

Icetea: det är ju helg även där borta
Kommentera

Redhat: Mighty Ducks har presenterat alla signade spelare på deras hemsida utom Hedström!!??
Kommentera

Rooster23: Det borde ju inte vara så stora problem med tanke på Jontes lön. Men hans lön att erbjuda, så borde man ju kunna hitta en fullt elitseriemässig spelare.
Kommentera

Talangscouten: ÄR rätt säker på att nubben hittar en fullgod ersättare till Jonte, kanske inte till säsongsstarten men väl till första öppningen av transferfönstret. Det kommer att finnas en uppsjö av spelare att välja bland i NHL.
Kommentera

keni: Urban Hagblom (sportchef) har inte lyckats direkt...Tragiskt men sant.

Nu är det bara att hoppas att Nubben ordnar nåt bra !
Kommentera

Baker:
tror fasen Dahlen skulle funka bra som en krykov.
men herregud va pinsamma giffarna är, superettan och vi får aldrig se gif i allsvenskan igen !!!!!!!
pinsamma dom är.
vem är deras agent som värvar en canadensare som är sämst på planen hahahaa
så nu är det bara timrå som gäller!!!!
Kommentera

Bergius: En Krykov typ är väl okey men inte som ersättare till Hedström.
Nu vill jag ha en "Hedström" typ tack...
Kommentera

f.d. 3-4 spelare som inte får plats för att förtydliga lite...
Kommentera

jag hoppas det inte hetsvärvas bara.... hellre att man ligger lågt ett tag och ser efter vilka 3-4:e kedjespelare från nhl som är något att ha.... Gärna med lite slutspelsrutin så att guldet kan bärgas!!
Kommentera

lechef: Nej, man är säker förberedda på det här. Man kan ju säga att TIK själva medverkat till detta, iom att man förlängde Jontes tidsfrist. Ja, Jonte skulle väl nu ha kunnat åkt över ändå, men det hade nog kunnat få en lite annan utveckling då. TIK hade ju då kunnat stå oförberedda på att tappa en viktig spelare vilket man med all säkerhet inte gör nu.
Kommentera

Pätr: det var ju ganska väntat att han skulle sticka.... så jag tror inte nubben får en hjärtinfarkt av det. Snarare tvärtom, att han är nöjd att det är klart så att han kan hitta en ersättare. Borde som du säger finnas plats för nyförvärv då Hedström hade sin lön....
Kommentera

lechef: En Krykov tack
Kommentera

lechef: Bara för att Hedström är klar för Anaheim behöver vi inte måla faan på väggen. Visst är det ett tungt avbräck men det var dock ganska väntat. Tror faktiskt att Nubben kommer lyckas bra med att hitta en ersättare. Det bästa vore kanske om han kunde göra ett klipp och få hit två bra spelare (kanske skulle rymmas i budgeten eftersom Jonte var så dyr) men det är knappast troligt. En liten tröst är i alla fall att det inte bara är Timrå som tappar nyckelspelare till NHL.
Kommentera

Se länken! 3.5 Miljoner svenska.... Nånting säger mig att ett nyförvärv presenteras rätt snart...
Kommentera

Swordster: Jonte står ännu inte med på Anaheims Roster-lista men jag misstänker att AB (tyvärr) har rätt...dom har ju de facto citeras hans agent.
Kommentera

Dream Team: Enligt en rätt så säker källa så är ingenting klart och inga kontrakt skrivna =)
Kommentera

Kevin O Shea: Bara att hoppas, men jag har dock hört annat. Enligt en rätt så säker källa, en nära vän till Jonte, ska han visst ha bestämt sig för Anaheim. Besked hur det blir skulle visst kunna komma redan ikväll. Hoppas dock att detta mot förmodan är fel!!
Kommentera

Enligt Svenska Fans - NHL-sida, så har Anaheim just nu 3 centrar och 10 ytterforwards kontrakterade.
Jonte - snart Timråspelare igen!
Kommentera

Dream Team: Jonte, Jonte, Jonte... Jonte Du är värd så mycket att de pengarna finns inte på vår jord... Alltså, vad fasen ska Du i en förort till
Los Angeles och göra??? Ankskiten betalar ändå inte vad Du är värd. Sen, om Du värderar trivsel, trygghet och så, tänk då på Dina barn och var de ska växa upp och vilka förebilder Du vill att De ska ha, dom finns knappast i LA, Kajsa Anka, Mimmi Pigg och Courtney Love bläää.... Sen surströmmingen, det bara finns ju inte ens på vykort därborta....

Äh, stanna Du här hos oss.....Jonte, snälla....

FORZA TIK.............alltid, alltid............. 

Kommentera

Så klarnar då dimman lite vad gäller Jonte och vlka tidsramar man kan förvänta sig.

Läst i ST:

"Tidigare har Hedström sagt till ST att han vill ha minst 550 000 dollar för att åka över till Nordamerika igen.
Därför la också Hedström ett motbud i helgen. Sedan dess har det varit tyst.
— Men vi väntar på ett motbud. Det kanske kommer i kväll (läs; i går) eller i morgon, säger Strömberg.
Någon deadline är inte satt, vare sig med Anaheim eller när det gäller att ge besked till Timrå om kommande säsong.
— De vet vad vi vill, säger Strömberg.
Och han tror att det kommer en lösning med Anaheim snart.
— Jag tror och hoppas på att det löser sig.
Hur länge orkar Jonte vänta på besked?
— Han har norrländskt tålamod så det går bra, säger Strömberg.
Alltså är det bara för alla TIK:are att fortsätta vänta och våndas. För beskedet kommer. Kanske redan i dag."

Ingen deadline satt, alltså. Bara att vänta och se, precis som jag hade anat.

Kommentera

Det lustiga med Jonte nu är att han inte håvar in några pengar för tillfället, eller har jag fel? Utan kontrakt med något lag gör att han inte har någon lön...Men, det lär inte bara brist på pengar för honom, och han vet ju att det blir Timrå eller Anaheim inom en snar framtid.

Värre ser det ut att vara för Fredrik Sundin, tror inte att han direkt har "jontekapital" och dessutom verkar han inte ha framtiden spikad. Hoppas iallafall för Suddens skull att han hamnar rätt, till slut..
Kommentera

LingaN: Lägg av! Hur kan du jamföra Jonathan Hedström med Tommy Salo?

Kommentera

Frella: Skulle förmodligen tippa på det också. Han är inte en sådan person som Tommy Salo
Kommentera

Dream Team: Jonte bör väl kunna göra lite som han vill egentligen då han inte sitter på något kontrakt, utan bara är muntligt överrens med TIK om en fortsättning på två år. Men då föreningen varit schysst med Jonte antar jag att han kommer agera likadant tillbaka.
Kommentera

Dream Team:

15:e juli var ju ett datum som Timrå och Jonte kom överens om, förmodligen därför att man trodde att allt skulle vara klart då. Det datumet kunde förmodligen ha varit vilket datum som helst, alltså mer av ett gentlemens agreement för när Jonte borde bestämt sig. 15:e juli är ju dock ett logiskt datum, då det var stoppdatumet som gällde i det förra avtalet.

Kommentera

Poffa: Jo, jag hänger med så långt. Frågan kvarstår dock vad som förändrats sen TIK valde att ge Jonte längre betänketid. Den 15 juli var det sagt från början. Men fanns det nåt NHL-avtal redan den 15 juli som gjorde att man inte kunde plocka spelare efter det datumet? Det blev väl klart först senare? Rörigt det här, och självklart har man ingen koll alls på vad som står i kontraktet.
Kommentera

Dream Team:

Alltså, jag vet inte vad man skrivit i Hedströms kontrakt. Men oavsett det så kan han sticka, bara han gör det innan avtalstiden mellan IIHF och NHL gått ut. Vad jag skrev var bara ren info om att datumet 15/8 inte längre är aktuellt, utan att det skjuts på för varje dag som går utan att avtalet skrivits på.

Kommentera

Poffa: I Hedströms fall tor jag inte NHL-avtalets vara eller icke vara är huvudfrågan. Iom att TIK gav Hedström en längre tidsfrist än vad som var sagt från början lär det vara det som sagts där som gäller. Men nu när jag läser innantill medger väl Jontes klausul i kontraktet en NHL-flytt i vilket fall som helst, förstås.
Kommentera

Janken:

Stoppdatumet i avtalet är två veckor efter att IIHF:s alla medlemsländer sagt ja till avtalet. Så nu i väntan på att ryssar och tjecker säger ja så skjuts stoppdatumet framåt för var dag som går. Kommer de överens i morgon är alltså stoppdatumet den 25/8.

Kommentera

Dream Team:
Det finns visst något stoppdatum i avtalet mellan NHL och de europeiska klubbarna....
Jag har för mig att det var den 15/8.
Kan det vara det du hör ringa i örat??
Kommentera

Hur var det sagt med Jonte nu, hur långt flyttade man fram hans "deadline" vad gäller beslut om NHL eller ej? Eller gäller inget datum alls och han kan gå när han vill nu när det inte existerar nåt NHL-avtal?

En klocka som ringer hos mig säger nåt om den 15 augusti.....?

Kommentera

dunderklumpen: Anaheim har enligt TSN.ca 12 spelare under kontrakt, med en lönebudget på 32,1 miljoner$.
Jonte allt närmare Timrå...
Kommentera

kungsbacka: Nja.

Ett lag får inehålla 23 st spelare..
dom kör troligast med 3 målisar+8 backar=11. vilket gör att dom troligast kommer att ha 12 forwards.
Kommentera

ernie eagle: men egentligen mandy är väl inte så dyr med artistlön? är det nån som har en aning han kan bli viktig i ett ev. slutspel så han kan vi väl ta som grädde på moset.
Kommentera

TIK-Supporter: Det är inte alls klart att Manderville kommer tillbaks. Vad har du fått det ifrån?

Nubben har sagt att Mandy kan komma ifråga men chansen att TIK värvar en helt ny spelare är minst lika stor!
Kommentera

Kevin O Shea: bra alla vill vi att jonte stannar han är jävligt bra FÖR VÅRAT ÄLSKADE TIMRÅ! hugh jag har talat.
Kommentera

kungsbacka: Klart som fan att jag begriper att laget behöver 4-5 forwards till, men i och med att man redan har 9 kontrakterade och inte 5-6 st som en del andra lag - så tror och hoppas jag att chansen att Jonte tar en av dessa 5 platser är mindre - plus att Anaheims löneutrymme minskade drastiskt med Scott Niedermeyers inträde i laget.
Kommentera

Swordster:för pengarnas skull ja men detta var ju en back dom behöver 4,5 stycken minst sen får vi inte glömma att jonte vill spela i nhl det får vi inte missunna honom.
Kommentera

Den här traden ställer kanske till det för honom?
Kommentera

ernie eagle:

Lås inte fast dig att centrar bara spelar center dom går nog andvända till annat också.....
Kommentera

Kevin O Shea: 9 forwards räcker ju inte dom behöver ha minst 4el 5 till.
Kommentera

« · 563738 · »