1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590420 inlägg · 6217 ämnen

Hemsidan...

« · 582724 · » Till forumet

Sv: Hemsidan...
actionleif:
Jag tycker det är otroligt dåligt att tikdalarna.se har blivit
en "porrsajt" sedan Torbjörn har lämnat över ansvaret och
lämnat Mora för en hemflytt..

Både tid o pengar har kastats i sjön..

Ska man vara länkad i timraik.nu som supporterklubb så ska
hemsidorna skötas på ett vettigt o seriöst sätt..
Kommentera

actionleif: hehe stabilt..:P
Kommentera

gud: känns som att sidan www.tikdalarna.se/ är lite felande just nu ;)
Kommentera

pettsson:

För våran del så är det en otroligt stor hjälp att få vara
med på timraik.nu..

Även för er i TIK013 måste det kännas skönt ..;)

Nu jobbar Per på som bara den för att få ordning på TIK031.se

Nu är det bara upp till oss själva att hålla en bra standard
på sidorna som har fått chansen att vara medlänkade inne
på timraik.nu

Ett stor tack till Timrå IK som ger oss chansen att synas..
Kommentera

pettsson: Tänk om vi alla skulle tycka lika om allting....då vore det bra tråkigt att läsa inläggen här:)
Själv tycker jag nya sidan är jättefin...visst mycket reklam är det men det har vi ju överallt i vårt samhälle nu för tiden. Och om inte jag nu är riktigt dum så är väll mycket av reklamen som är där reklam för sponsorer eller? Rätta mej gärna om jag har fel för jag är långt ifrån fulländad!
Kort och gott tycker jag att dom har gjort en fin sida som i mitt tycke är lättfattat.Att det är färgglatt kan jag hålla med om men det gillar jag också men så är jag ju kvinna och faller lätt för både reklam och lite "klatch" md färger och blinkningar:)) Det finns säkert saker som hade kunnats göra annorlunda eller bättre det är jag övertygad om men det finns det alltid, är sällan något blir perfekt i allas ögon:)
Kommentera

Dream Team: Jag gillar inte att det blinkar överallt, när vissa reklamskyltar skiftar reklam. Sen skulle det har varit mer solid färg för att underlätta för ögat att hitta rätt. Det känns blaskigt på nåt sätt.
Kommentera

pettsson: Då borde flertalet vara nöjda med just det iaf. Sidan tycker jag ger, hur bra detta nu än är, ett rörigt intryck. Man "tappar bort sig" med blicken av all reklam och färgeffekter på förstasidan. Jag hade hoppats på en tydlig förbättring. Nu är det i nivå med, eller nästan lite sämre än hur det var tidigare, vilket både är synd och tråkigt.
Kommentera

gud: "Ske din vilja så ock på Timrå IKs hemsida..."

Nu finns länkar till ALLA supporterklubbar. :)
Kommentera

pettsson: Timrå lever väl på reklam... Precis som jag;) Jag gillar inte örnen så där jättemycket. Men fågelskrället har väl ändå blivit en del av Timrås hockeyhistoria redan. Jag hade en örntröja före sekelskiftet! Timrå måste ha historiens brokigaste klubbprofilshistoria. Någon borde fixa en avhandling...

1928 klubben är annars min favorit på hemsidan. (Förutom tallåterkomsten, och då menar jag inte brockolitallarna)) En frisersalong i Matfors kan för miljoner ögon visa vart skåpet ska stå! Reklam när den är som finast.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag är böjd att hålla med. Jag är jätteglad att tallarna fått tillbaka sin position (om än bredvid örnen) i klubben, men t.o.m aftonbladet har mindre reklam, känns det som.
Kommentera

sargad: Kanske att man fyllt den med lite väl mycket menyer, men den är inte styrd av reklamen som TIKs är. Känns snarare som en reklampelare än en officiell hemsida för ett av landets bästa hockeylag.
Kommentera

Frella: En behagligare färgkombination tycker jag att Modos sida har men renare icke, 22 ingångar på vänstra sidan är för mycket helt enkelt, åtminstone för mig som har glasögon och något till åldern kommen.
:-)
Kommentera

Knylan: Hade du inte sett så förvånad ut hade man nästan kunnat tro att det var en variant av Skarins "vredesutbrott".=)
Kommentera

sargad: Tycker det mer känns som man missbrukat alla de flashiga saker man numer kan göra på en hemsida. Sen är menyknapparna av modell för stor tycker jag, kanske okej om man är 78 och har glasögon, men jag vill se mindre teckenstorlek.

Däremot gillar jag tyvärr MoDos nya, den känns för mig betydligt renare och behändigare.
Kommentera

Frella & Kerstin_k: Kan inte hålla med er. Tycker att dropdown-menyerna är klart bättre än de tdigare menyerna i vänstra framen. Känns "renare" så.
Kommentera

Selina: Så länge det så kallade "stocksnöret" är gjort av Skarins gamla skosnören så är det säkrast att använda hjälm... :)
Kommentera

Strindlund: Tänk att jag tror att du har fel. Klacken skulle definitivt bli sämre
utan trumma, men jag tror att det skulle vara tillfälligt.
För varför skulle en TIKare inte kunna lära sig att sjunga utan dunk?

Förövrigt så tycker jag att knylan gjorde ett bra jobb igår, det låter
bara bättre och bättre för varje gång...men lite riskabelt verkar det vara att
stå några rader bakom honom.:-D
Kommentera

Frella: Jag kan inte annat än hålla med dig. Jag kan inte förstå att man övergav den stilrena sida som man hade innan för den här designen. Ett klart nedköp. Bort med den blå bakgrunden så blir den helt okej dock.
Kommentera

Tycker inte alls om den nya sidan, ser inte seriös ut nånstans och liknar mer en sida för något av TIKs ungdomslag. Dessutom är den fruktansvärt seg, måste vara en helvetes massa bilder och grafiska detaljer som ska laddas på första sidan. Vidare känns den alldeles för plottrig när den är inbäddad i färgreklam på varsin sida om innehållet.

Hade hoppats på bättre, även om den förra var gammal så känns denna som en tillbakagång på nåt vis.
Kommentera

Fanzin: Laget och klubbens kretslopp!!! menade jag!
Kommentera

friskan: Att klubben går i konkurs och fansen dör ut..det blir det "Moksha & samsara"(livets kretslopp tar slut i Hinduismen och Buddismen)...lagets kretsloppet tar slut, i alltet finns inget!

Utvecklingen av unga tallanger, utvecklingen av supporterkulturen..utvecklingen av kioskernas goda och trevliga utbud på sötsaker o diverse dryck.

Sjung för Timrå, dag och natt!
Kommentera

Förstår inte att det ska ta en sån tid att få in årets lagbild på hemsidan, samt häftigare presentation av spelarna med Timrås tröjor på. (Nyförvärven presenteras ju fortfarande med gamla lagens tröjor.) Kolla in Djurgårdens presentation, eller Brynäs, skitsnyggt. Kom igen Jocke!!!
Kommentera

friskan: Jag vet inte hur du värderar stämningen i en ishockeyarena, jag vet hur högt jag gör det i alla fall...
Kommentera

Det vore intressant att se en omröstning om vad supportrarna tyckter om den nya sidan.
Kommentera

Strindlund:
Helt rätt, ang klädseln.
Ja, du borde fortsätta, vad hemskt kan mera hända?/kram.
Kommentera

friskan: Hallin glänste som en riktig guldklimp igår också, skoj att se!!
Kommentera

KFUS_Timrå:
Nix pix,det går att klä sig i aska och säck, mest viktigt är att man finns på plats.
Kommentera

Strindlund: Ja fortsätt
Kommentera

friskan: Så länge det finns någon med taktkänsla i kroppen som tar sig ann trummandet, så kvittar det om han är färggrann eller inte. För mig, kan han lika gärna stå mörkklädd som naken.

Utan trumma, ingen klack, utan klack, ingen stämning, utan stämning... Borde jag fortsätta? :)
Kommentera

friskan: Oj oj oj, en sak till att hålla koll på.
Nu måste man ha en speciell klädsel för att älska ett lag också.
Tur då att det finns en välfylld souvenirshop i EON ;-).

Hoppas att jultomten är generös i år...
Kommentera

Dream Team:

Jag är ju sittplatsjävel, så jag satt på min plats och lyssnade på klacken och njöt.
Det fanns gobitar, en som i mina ögon var bättre än vanligt var Crippe.
Kommentera

friskan: Jag skulle säga månader. Men förklaringen du fått kanske känns tovärdig, eller?

Jag hörde matchen via webbradio. Man är ju utflyttad numer. Det var ståpäls bigtime första perioden. Mattades av något, men likväl en grym känsla med hockey igen! Vad tycker du själv?
Kommentera

friskan: - på
Kommentera

Dream Team:
Så du jämför några timmar på med flera veckor?

Vad tyckte du om matchen igår?
Kommentera

friskan: Jag glömde ansiktsfärgen, replican och pajashatten hemma. Det enda jag hade med mig var förnuftet. Därav den tråkiga klädseln.
Kommentera

friskan:
Nopp..Inte ens en länk har kunnats fixas till..

En liten kort resume för er alla som inte vet vad som har hänt...

Jag som ansvarig för utgivare av TIK031 hemsida hamnade i konflikt med vårat Webhotel när jag ansåg att dom INTE levererade det TIK031 hade beställt..

Under den konflikten har TIK031.se varit avstängd tills jag och webhotelet har kommit överrens...Och efter mycket om o men så är vi numer överrens med följd att TIK031 har bytt webhotel...

Därför Sara och friskan har TIK031 varit borta ifrån nätet en tid...

Riktigt rätt friskan..Jag mailade Sandström när han gick ut här på HS och berättade vad som var på gång med timraik.nu..Som du säkert kommer ihåg ville han ha in tips på förbättringar och då fick han några av mig..
Kommentera

friskan: Detta innebär väl att du kallar Timrå IK för raka motsatsen till "otroligt seriösa", eller hur? Ja, hemsidan låg väl nere under merparten av förmiddagen. Den funkade väl inte ens in närheten av "lite grann" just då.

Tagga ner nu och ge de som jobbar ideéllt lite cred för att dom lägger ner tid och pengar för något som dom knappt får ett tack för. Om TIK031 håller på att bygga en ny site och det tar mer tid än ditt tålamod räcker till för, vad är det som ger dig rätt lacka ner på dom?
Kommentera

gud:
Om ni är "otroligt seriösa" borde åtminstone länken fungera lite grann.

Jag har för mig att du svarade Jocke, när han berättade om den nya hemsidan.

Klacken: Jag tycker ni får fullt godkänt igår....men vem var den dystert klädda trummisen?

Sara:Tack.
Kommentera

SaraS:
Men HALLÅ..!!

Vem är det som säger att sidan INTE finns??

Sidan har legat nere och självklart har det funnits en orsak till det..

Men som jag TYDLIGT skrev i ett tidigare inlägg så ligger den snart ute igen.. Uppsnyggat o vacker...Så du får gärna besöka den..

Du har tydligen aldrig fått en släng av personligt påhopp om du
nu tycker att Friskan har har blivit påhoppad av mig..

Känner Friskan att hon har blivit påhoppad så får hon ta det med en moderator eller en forumledare...
Kommentera

gud: Men du kan väl för i helsicke bli sur för att dom inte länkar till en sida som inte finns??? Det är regel nummer ett. Länkar i ett länkarkiv ska leda till existerande sidor.

Dessutom var det ett onödigt påhopp på Friskan. Läs reglerna.
Kommentera

gud: Jag håller med dig, tycker t.o.m att supporterklubben (orginal) blivit undanskuffad...
Det är väl VI,TIK-fanz,om någon som är inne och kikar på sajten!?
Näe, business framför allt annat,tyvärr...
Kommentera

Helg Ernest: Jäkligt knäppt, surfade in på Brynäs sida
där finns länkar till, Brooklyn Tigers, Brynäs Supporterklubb Stockholm, Brynäs supporterklubb väst, Svenska fans...

Så, är knäppt om Timrå inte accepterar länkar till Timråsupporterklubbar utanför Medelpad.
Kommentera

friskan:
Nångång så vore det trevligt om
även du tillförde något i en debatt...

Vi i TIK031 vill INTE bara ligga på Supportersidan.. Vi anser oss
själva otroligt seriösa..Och givitvis så vill vi utvecklas för våra
medlemmar och TIMRÅ IK..Ett steg i det hela är att kunna få synas
inne i "våran" förenings hemsida...

Kan berätta just för dig att under en period fick vi ligga inne på timraik.nu
och vi gick ifrån ca 80-90 unika besökare per dag till ca 500-700 stycken per dag...Detta skedde för några år sedan..

Ser du nån skillnad??

Och tror du inte att det är lättare för oss här nere i Göteborg att få tag på någon/några sponsorer när man visa upp sånna siffror??

Att hemsidan har legat/liger nere har INGET med att göra att vi
vill ligga inne på timraik.nu
Kommentera

gud:
Bli förbannad du, det kanske känns bättre då.

Men TIK-031 ligger väl på supportersidan tillsammans med de andra supportersidorna, å andra sidan var det ett tag sedan det gick att komma in på TIK-031 sidan.
Kommentera

Bragd-Birger:
En sak som gör mig förbannad..

Alla andra TIMRÅ IK små supporterklubbars hemsidor finns inte med denna gång heller..Även om TIK031 hemsida görs om så är den snart ute i internet djungeln..

Verkar inte vara nån jävel inom Timrå IK som fattar att det är lika viktigt för oss andra än Supporterklubben att kunna få chansen att synas..

Ju fler som hittar in till oss gör att det är lättare för oss att hitta sponsorer i Frölundas hemstad..Bara så inom parantes så är det tungjobbat som f#n för oss som sitter i styrelsen att få in sponsorer..

Annars så verkar sidan vara ok...
Kommentera

Visst var den fin och så... Men jag vet inte om jag gillade den förra mer. Lite väl mycket blått i den här designen va? Annars var den ju flashigare och häftigare. För att inte tala om talloggan uppe i höger hörn - utmärkt!
Men lika utmärkt som talloggan är, lika osmakliga är knapparna (Läs mer-knapparna) med ett örnhuvud på. Ser ut som knapparna har fått tomteluvor. Det säger jag inte bara för att det är ett örnhuvud på dem, det ser lustigt ut oavsett vad det är på.

Annars kan det tänkas att det krävs att man surfar på den ett tag för att vänja sig vid det nya utseendet.

Såg också att nya funktioner skulle läggas till eftersom. Hoppas att det kommer någon funktion som tillåter oss supportrar att få en djupare inblick i lagets vardag. Tänkte närmaste på ett liknande upplägg som Sjögren hade när han skrev "Sjögren funderar". Utmärkt sak som de flesta förmodligen uppskattade.
Kommentera

Bragd-Birger: Klicka på rubriken Länkar så hittar du fler
Kommentera

Bragd-Birger: Ärligt sagt så tycker jag den tidigare såg bättre ut. Stör mig nåt enormt på den blänkande örnen i vänstra hörnet.
Kommentera

Såg inte så pjåkigt ut. Blir dock lite nervös av den nya länk-sektionen. Kommer länkarna till tidningar/superallsvenska lag m m att läggas till? Hoppas det. Den länksamlingen använder jag till 99% av mitt surfande.
Kommentera

Och i högermarginalen en jättelänk till "Nya Webshoppen med 100-tals tallartiklar!!"....nä....det var bara en synvilla...
Kommentera

« · 582724 · »