Läser i Gefle Dagblad på nätet att Henrik Rehnberg fått tre matchers avstängning för överfallet på Viktor Wallin. Och han är såååå besviken. Jävla idiot! Han slog nästan av armen på Wallin och lyckades med bedriften att slå upp ett köttsår på en motståndare med hjälp av yxan, förlåt klubban. Fick matchstraff och tyckte att det var en domarskandal eftersom domaren tagit hänsyn till något så världsligt som att motståndaren behövde läkarvård. Han bad inte ens om ursäkt utan tyckte tydligen att det var helt okej att skada en motståndare med klubban om man avvärjer en målchans.
Wallin fick inte bara utgå utan var även borta ett par matcher för att läka ihop och ett förlängt matchstraff för Rehnberg är så rätt att det är helt obegripligt att han har mage att klaga. Vad fattas i huvvet Rehnberg? Inse att du gjorde ett svinigt ingripande, be om ursäkt och ta ditt straff.
Och det roliga i sammanhanget var att Melin höll käften den här gången, men ifjol gapade han när Linus råkade få upp en klubba i ansiktet på den där fulingen Lindstöm. om jag inte minns fel gapade han även över att "Zäta" var en filmare.
ja det var dålig stil av honom...jag kan inte fatta att roger melin håller med han heller...fast det är ju klart han är ju inte frisk han heller (tänker på andra matcher)
Spelare rappar (tyvärr) hela tiden TIK inget undantag och skadan skedde tydligen pga att ett skydd inte satt som det skulle.
Men visst är det kul för hockeyn att läkarna börjar anmäla spelare. Vad vinner TIK på att ge modo DIF och Luleå fördel ?
Håller man på ett lag är man partisk så är det. Ni kallade förra årets incident för bagatell (klubban i ansiktet) så varför kan inte vi klassa detta som en bagatell?
1) Skadar man en motståndare allvarligt ska man faaaaan inte gnälla på ett matchstraff.
2) Anmälan var uppenbarligen befogad eftersom han fick tre matchers avstängning.
3) Timrå tjänar på att det spelas en renare hockey. Om Rehnberg lär sig något av sin avstängning tjänar alla på det. Nu har han ju med sina imbecilla uttalanden visat att det pedagogiska inslaget gått om intet.
1. Om skadan uppkommer på att ett skydd sitter fel? Ska man utdela matchstraff på den som skjuter om nån tappar hjälmen och samtidigt får pucken i huvudet?
2. Du vill att läkarna skall verka som extra domare alltså?
3. Vad TIK skulle tjäna på är att försöka hitta ett eget spel och inte fösöka få andra lags spelare avstängda. Man kan ju alltid börja med en grundkurs i hur man sätter på utrustningen. Ang Rehnbergs uttalande se punkt 1.
Fö är jag också för ett renare spel vilket jag vet skulle gynna BIF. Däremot att man blir avstängd pga att ett skydd halkat snett tycker jag är fel.
Ja det måste va en av de sämre liknelser som Melin gör, köra bil rattfull i USA och Slascha sönder motståndare, är väl lite skillnad på slag och slag skulle jag vilja påstå.
Lite konstigt att Timrås matchläkare ska behöva träda in och anmäla innan det händer nått...sådant där otyg måste beivras direkt.
Soton: Tycker att du är helt ute och irrar för en 20 åring kan inte ha samma muskelmassa som en vältränad 30 åring och det tycker jag man sett många exempel på.
Sen om du tycker att det är vetenskapligt bevisat har jag ingen aning om. Vad mig beträffar så tar det väl ett antal år att bygga upp kroppen.
Tror inte jag sett en muskelbyggare som har sin topp i 20 års åldern men väl runt de 30, så det där tror jag inte ett dyft på, ska vara att du tränar totalt fel då.
FORZA TIMRÅ mot SLUTSPEL det bär...Ikväll smäller det....4-1..
Var tydligen Jon Olofsson som anmälde Rehnberg den fule, men denne får nog varma servetter den 1/12, Naturligtvis var det avstängning om nu jon har sett det, och det är allvarligt. Håkan Åhlund fågel eller fisk, tror faktiskt att han kan bli en tillgång lite längre fram. Tror faktiskt på poäng i kväll, och då 3 poäng skulle sitta fint.
Det har ingen relevans, eftersom idioten slog med klubbspetsen inte bredsidan. Viktor fick ett djupt jack som efter vad jag har hört behövdes sy både på ut och insidan!
Sedan så blir jag otroligt less på att domarna inte klarar av att stävja alla dessa slasningar, fasthållningar och hackningar som förekommer i svensk hockey. Hällre ett riktigt slagsmål än alla dessa småförseelser.
En annan sak som jag irriteras över är forwards som står efter sargen och bökar samtidig så glider de ut och putar med baken så att när backen kommer så kan de kasta sig in i sargen och filma till sig en utvisning, i bästa fall ett matchstraff. Och det kan väl inte vara meningen att det skall vara!
Spelet ser ut så det är inte snyggt men det är domarens uppgift att stävja. Rehnbergs slag som jag såg från första parkett såg inte ens huvudomaren det var linjekillen samt TIK båset som snackade till MAtchstraffet. Såna slag ser man varje match. Inte vackert men hockey är en tuff sport. Mer sne på klubbor i huvudhöjd samt grica hakningar.
mike66: Jag menade att 30 åringen tappar massa och styrka Fråga vilken läkare du vill. Musklerna reproducerar eller reparerar sighittar inte rätt ord. inte fn mina kompisar har tävlat på SM och NM nivå i bodybuilding. Så jag vet vad jag talar om. Finns artiklar i ämnet. Varför tror du folk slutar vi 30 årsåldern...
Salle: Råkade, karln högg det var fn bland det fulaste jag sett. Ben läker det är värre med ögon. Såg du matchen? satt precis där det hände. Är det mitt fall ni menar så puttade han av hjälmen och fortsatte checka mot huvut det blev säsongens mest uppmärksammade grej.
El maco Lägg ner nu be en polare slå på din ar med det skydd som spelarna har lovar att han inte behöver anstränga sig innan du skadar dig. Är det inte parodiskt att domarbasen leker i ett barnprogram i 4:an. Såg du matchen?
Jag tycker det tyder på bristande omdöme och att helt felaktiga signaler skickas med tanke på anstängningen. Här för wernblom 10 matchen för "osportsligt uppträdnande" Pekka fick samma straff. Men en killen som verkligen förtjänar att tänka över sitt handlande får TRE matcher!!! Paranoid och misstroende som jag är så misstänker jag att nämden väntade för att se hur många matcher Wallin var borta, och sedan gav samma antal i straff till syndaren. Är det så borde de avgå bums för då fyller de inte den funktion som är önskad! Allt under tio matchers avstängning är ett skämt!
Lunkan-> Hur listig är du egentligen? Dina punkter är skrämmande 1)Skall då ett slg med en klubba i huvudet och medföljande coma skyllas på att killen var utan hjälm annas hade det inte gått så illa? 2) Nämden dömer inte Timrås domare det måste väl du fatta! Anmälan kommer från extern part och behandlas sedan, precis som i civilmål. 3) Vad Timrå tjänar på detta, frågar du. Har du ingen rätts uppfattninga alls? Tänk om alla lag skulle skicka in sina bänkade spelare för att slå sönder larsson, molin, sjödin mfl. Vad är tre matchers avstängning för att plocka bort en spelare för säg tre månader framöver. För det är precis det som signaleras i detta fall.
Lunkan: Gör dig inte dum. 1) Skott är inget regelbrott. Slashing är det. En grundläggande skillnad. Även för regelbrott finns en glidande skada och att använda klubban som en yxa är svinaktigt. Man får ta i mycket för att slå igenom kött.
När det gäller att skyddet satt fel så vet jag inte var det kommer från. Jag har inte läst det någonstans men det kan kanske stämma. Det är ändå Henrik Rehnberg och ingen annan som skadar någon genom göra ett medvetet regelbrott. Och det är Rehnberg som tycker synd om sig själv. Vilket jag tycker är jävligt illa.
2) Jag repeterar: det är rätt att anmäla. Det är lite skillnad att anmäla farligt spel mot att döma offside. Det vet du med. Liganämnden håller uppenbarligen också med.
3) Så du tycker inte att Rehnbergs ömkande av sin egen avstämning och totala ointresse av att han skadat en motspelare är något problem? Säger rätt mycket om dig också i så fall.
1. Du har tydligen inte fattat någonting av det jag skrev. Jag ifrågasatte ett tidigare mail. Ärligt så förstår jag inte alls vad du menar, men jag tror vi menar samma sak.
Min poäng var iaf att man ska dömas efter det brott man gör och inte om som i detta fall att det blir en otäck skada för att ett skydd inte sitter som det ska ( Rhenbergs slashing förekommer det flera av i varje match). Det var nån smartskalle El Maco som skrev ett inlägg som var helt av banan som jag var tvungen att svara på.
Hoppas jag gjort klart för dig vad jag menar annars kallar jag detta ett olöst fall som inte går att lösas.
Fö hoppas jag TIK skärper till sig så dom inte hamnar i Allsvenskan nästa säsong.
2. Externa parten är TIKs läkare i detta fall. Här är det du skriver helt orelevant till mitt inlägg.
3. Rhenberg är iof ingen bänknötare och han var definitivt inte ute efter att skada någon. BIF har backbrist iaf utan att spelare drar på sig onödiga matchstraff.
Soton: Jo, jag var där, reste ner med över 500 röd-vita själsfränder förövrigt. det jag mest retar mig på är Roger Melins uttalande om att Timrås spelare gick in för att skada, när han har spelare själv som spelar som grisar, men då kniper han igen käften. T.o.m med Anders Huss tyckte att Att han betedde sig som en pajas.
Som mkt nära ögonvittne kan jag säga att Rehnbergs slashing borde renderat i MER än 3 matchers avstängning. Det var definitivt ingen "vanlig" slashing, om det nu finns sådana. Tvåhandsfattning längst upp på klubbskaftet och full "swing" mot Wallin var ingen vacker syn.
Att, som vissa brynäsare, tro att detta är en fullt tillåten sak som förekommer flera gånger i varje match är bland det mest naiva på länge - Varför dömer då disciplinnämnden som den gör ??? Även om armbågsskyddet hade "flyttat på sig" under bytet, vilket inte är speciellt ovanligt, så är slashing ett regelbrott och skall beivras.
Rehnberg agerade småfult hela tiden framtill denna händelse, han spelade klart obalanserat och endast en tvåminutare i första perioden var i underkant. Vi får hoppas att 3 matchers nedkylning räcker.
Det är bra att ni har en sida, där ni kan spy ut er galla på allt och alla. Jag tycker att ert innersta liv måste bli bättre och era eventuella partners måste känna stor glädje över denna sida. Vi psykdoktorer tycker allt ser bra ut på denna sida, vi har ilska och glädje i en salig blandning och många män visar en feminin sida och det är bra. Bejaka era kvinnliga sidor. Fortsätt skvallra, ljuga, visa ilska, negativitet, glädje, possitivitet & kärlek på denna sida, så får vi mindre att göra på Sjukhusen i landet. ÅLSKA HOCKEYSNACK.
Vad har den stackarn gjort för ont egentligen..? Ordspråk känns lite fel då det faktiskt handlar om en skada så jag låter bli även fast det kliar i fingertopparna att skriva något..elakt. Istället gläds jag åt segern idag. Hurra!
Wallin fick inte bara utgå utan var även borta ett par matcher för att läka ihop och ett förlängt matchstraff för Rehnberg är så rätt att det är helt obegripligt att han har mage att klaga. Vad fattas i huvvet Rehnberg? Inse att du gjorde ett svinigt ingripande, be om ursäkt och ta ditt straff.