SirPimme: Det är nu som vi verkligen får se vilken klass Timrå IK håller den här säsongen. Det är nu och fram till jul (12 matcher) som man måste befästa sin position i tabellen, om nu laget inte spelat långt över sin normala nivå så här långt?? Fast iofs kom vi ju igen från tre raka torsk tidigare, men det finns ändå en anledning till oro...
SirPimme: Nej, du missförstår mig en aning. Menar inte "bötfällning" i ordets rätta bemärkelse utan något så enkelt som att man ställer spelaren utanför truppen en match för att hålla schakt på inställningen och inte tolerera en massa gräl. Nu känner jag inte till upprinnelsen till kvällens drabbning men resultattavlat känns om en uppenbar orsak...
Timrå är inte uträknade i och med förlusten mot Malmö ikväll. Om vi tittar i backspegeln på andra anmärkningsvärt stora siffror tidigare i höst finner vi inte förlusten som någon isolerad för Timrå.
HV 71 - Luleå HF 6-4 Västra Frölunda HC - Leksands IF 5 - 2 Brynäs IF - Linköpings HC 5-2 Linköpings HC - MODO Hockey 5-1 Västra Frölunda HC - Djurgårdens IF 6-0 Timrå IK - MIF Redhawks 5-2 Västra Frölunda HC - MODO Hockey 6 - 1 Södertälje SK - Brynäs IF 6-3 Västra Frölunda HC - Södertälje SK 6-2 HV 71 - Brynäs IF 7-0 Färjestads BK - MODO Hockey 5-3 Timrå IK - Färjestads BK 4-6 Linköpings HC - Brynäs IF 5-3 Djurgårdens IF - Brynäs IF 7-1 Västra Frölunda HC - Linköpings HC 8-5 Leksands IF - MODO Hockey 7-2 Södertälje SK - MIF Redhawks 5-3 Timrå IK - HV 71 5-0
Så sent som i förra omgången slog ju Timrå tillbaka HV 71 med 5-0...
Johan J: Läste du klart mitt inlägg eller missförstår jag dig? Är inne på samma linje förutom bötfällningen, bättre då att man blir bänkad så man förstår allvaret...
Makarov: Kan ju också vara så angående vad det skulle bero på, att uppehållet kom olägligt för killarna. Nu har man haft tid på sig att tänka och verkligen kunnat förstå vad man har presterat. Den gamla Timrå förbannelsen kanske har kommit smygande, den om att man slår sig för bröstet och tror att man är bättre än vad man är och att allt ordnar sig till slut...
Johan J: Släpp fram lirarna? Att folk slåss med varandra och få matchstraff (och sedan bli avstängd x antal matcher för det) ger ju knappast lirarna mer utrymme. Hakningarna, fasthållningarna, interferencerna och slashingarna däremot...
En femma för fighting och matchstraff vid tre i samma match vore det ultimata.
Johan J: Jo, för då drabbar det inte laget i form av ett box play. Vad det tjänar till? Tja, inget. Däremot så vill jag gärna höra vad det är som gör att det berättigar en bötfällning...
SirPimme: Disciplin är a och o i ishockey. Det gäller att bita ihop och inte tappa humöret trots att man ligger under. Varför lägga ned en massa negativ energi? En spelare visar knappast sin lojalitet mot laget genom att ta en mängd onödiga utvisningar.
Makarov: Vad tjänar det till? Att det följer med en gubbe ut är inte det minsta förmildrande i mina ögon. Tycker det är bra när domaren tar ut spelare som koncenterar sig på annat än hockey. Släpp fram lirarna...
Någon fler än jag som helst blir besparad ett inlägg från SMÅLAND nu? Känns inte som att "Kom igen nu, vi gjorde en bra match idag, hade bara lite otur" biter så jävulskt bra. Synd att det inte vart 2 siffrigt, hade man kunnat garva ännu mer. =)
Håller med Makarov att man aldrig ska ta en förlust utan att visa Känslor, men samtidigt håller jag också med Johan J att man kan visa det på ett annat sätt gentemot grabbarna i laget, bättre då att gå ut och smälla på, jobba på hopplösa puckar osv. så att dom andra killarna förstår vad det handlar om. Det här sättet tjänar ingen på allra minst Sjögren själv, om Kenta är lite kylig ställer han över honom nästa match för att markera att såhär gör man bara inte och som sagt, det är inte första gången!
Johan J: Vad har det med det som gör att du vill bötfälla honom när han tar med sig en kille ut i omklädningsrummet? Ok, jag kan hålla med dig om att han tar lite väl mycket "tvåor", men att säga att han ska bötfällas för att han tar ett matchstraff när det står 7-0 och matchen är körd - det är löjligt!
Jag unnar Malmö denna överlägsna seger. I senaste mötet blev det en skön 5-2 seger för TIK hemma i ladan. Nu får Malmö en mycket välförtjänt revansch på hemmaplan.
Makarov: Vi får väl hoppas på det, grabbarna har gjort det så jävla bra så här långt så det är klart att det måste komma en reaktion förr ellet senare...
Johan J: Vem förlorar på att han drar med sig Peter Andersson ut på ett matchstraff då? Det är väl bara att se som ett sundhetstecken att man inte tar en storförlust utan att bli grinig och förbannad!
SirPimme: Sjögren ställer till det för sig igen. Han borde få böter när han drar på sig utvisningar. Trots att jag håller på Timrå... Förstår inte varför han reagerar så ursinnigt. Vem tjänar på det?
SirPimme: Nä, verkligen inte. Egentligen omöjligt att ha när man inte sett matchen. Jag håller dock tummarna så hårt jag bara kan att det bara rör sig om en dålig dag på jobbet...
Makarov: En dålig dag på jobbet möjligen? Eller att MIF är så pass mycket bättre, man har ju trots allt bara förlorat en enda hemmamatch, den mot HV och då storspelade ändå Liv. Eller så kanske det helt enkelt är så att verkligheten har kommit i kapp grabbarna,vad vet ja.
Dream Team: Freddan skulle ha gått in redan efter första perioden med facit i hand. Okej, nu får han prova på tempot i en helt betydelselös period vilket kan vara bra inför fortsättningen.
Varför har Lill-Kenta mixtrat om i varenda jävla formation?! När t ex Carlsson-Krykov-Nordgren-linen gått så¨jävla bra hittills, vad finns det då för anledning att spräcka den? Öht känns det som att man ändrat omotiverat mycket i laguppställningen...
Marcus: Ja, något för uppenbarligen tankarna hos spelarna utanför rinken.
Värt att notera är man släppt in två mål på kort tid, två gånger om och dessutom kostat på sig att släppa in femte mål i spel 5 mot 4. Vad ger det för signaler? Försöker man hjälpa MIF i dess prekära tabelläge eller vad?
Jag lider med er... en sådan förnedring som pågår nu är inte roligt. 5-1 efter en period i Göteborg senast är ett exempel... f-n vad skit jag mådde då. Beklagar sorgen, mot MIF av alla lag dessutom...
BlackBay: Det var Peo´s comeback i Malmö, den matchen ni pratar om... Webbradion är besvikna på Timrå (jaså??), och hade förväntat sig mer. "Timrå är säkert tuffa att möta i ett slutspel, det blir nog mycket fysisk ishockey".
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Timrå IK - Vi ger ALDRIG upp!!!