1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

HJÄLP!!

« · 155646 · » Till forumet


Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Cirkeln är sluten min vän, det är ju det både jag och Thåström tycker!
Nu har vi också fått en broder som är inne på samma linje, man bugar och bockar...

..."Scheisse" kunde inte låta bli...:)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
å jag som fick betala 185 kronor för att se skiten, mif hade ju faktiskt bud på fler mål...grattis mif.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Sargad: Tändvätska alltså!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Saxat från A-posten: "Kanske är Timrås överraskande fina säsongsstart på väg att styra över i ett fritt fall i tabellen." Klipp ut detta och förstora o sätt upp i isladan
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: ..fast varför ska dom dö när dom i stället kan ta ton till "Alltid rött, alltid rätt"´....
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
henrik: Bra sagt grabben!
Du har just vunnit stora ironi priset :)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Bra kämpat grabbar.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Mmm, men nu kommer nog den värsta!
Hade tänkt och spara på den men va fan...

...grabbarna vill nog bara dö just nu så då klingar väl "Alla vill till himlen" rätt bra?!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Eller kanske "Uppgång och fall"??
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Ja eller varför inte "Malmö City" det är nog ganska glada toner bland pågarna just nu...:)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Eller kanske spelarna stämde upp i en gemensam körsång efter andra i "Turist I Tillvaron"...

Man var ju inte direkt med i matchen...;-)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Huge: Hade varit bättre om målvakten haft en dålig dag än ett helt djävla lag.....?
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Shadar Logoth: Undrar vad de var då?
Det ordet törs man väl knappast tänka på, än mindre plita ner här då blir man väl korsfäst...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Shadar Logoth: Aj fan, där fick man så man teg.....
Isf måste ni verkligen ha gjort en plattmatch idag.
Synd, vi hade hoppats på lite hjälp, vi norrlänningar skall ju hålla ihop, som ngn så vist uttryckt det.... ;-)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Inte så särskilt tryggt va......? ;-)
På sporten sa de att Timrå inte ens var dålig.......
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Nu blir jag ju fan tagen på sängen, hua!

Men den här tar nog hårdare "Mental Istid"...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Eller så kan man efter kvällens pinsamma torsk hojta: "Tyst för fan"...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Shadar Logoth: Se där se där...

...fan vad betryggande :)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Huge: Snackade med kompis som såg spektaklet och Kapanen var i alla fall bäste man i TIK enligt honom.......
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Du har huvudet på skaft du!
Det sitter ju som en sportkeps...

...nästan lite dåligt av mig som TÅTTE fantast att inte tänka på den, skäms på mig!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Laken: För den enskilda matchen vet jag inte men här är länken till den totala +/- ligan...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J: Vad säger du, skall vi rösta om bäste målvakten efter uppehållet? ;-)
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Jag kommer närmast och tänka på "Mord i mina tankar"...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Fy f-n!
Någon som vet vart man kan se +/- statistiken på spelarna ifrån matchen...?
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J:
Det är ingen åsikt, det är kalla fakta!

SirPimme:
Om du smäller på osv. så kommer också utvisningar.

Det här var mitt sista inlägg i ämnet. Nu ser jag i stället fram emot när Timrå tvålar dit Leksand på torsdag!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J: Har aldrig hänt vad jag vet!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
santos: Precis. Nu är årets plattmatch avklarad och vi kan lägga säsongens bottennapp till handlingarna. Timrå vinner planenligt mot Leksand på torsdag och plötsligt kvittrar fåglarna igen.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Äh lägg av sluta och gnäll.
Årets platt match ör nu spelad så nu slipper vi den.
HV släppte väl in 8 ifjol mot LHC
Vi har 30p och dom försvinner inte.
Dalkullorna lär få lida för denna misär och in med Fagerström i målet.

Timrå kommer tillbaka var så säker.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Ok då, mitt tips är nog lite i underkant! men vad då rå, man vill ju inte verka kaxig för alla utomstående här på HH :)
Även om jag vet att Masarna kommer att få äta upp detta med råge!

ALLTID RÖTT ALLTID RÄTT som THÅSTRÖM skulle ha sagt det, han kunde inte ha sagt det bättre...!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Vi kan förenas i åsikten att inga måls görs från utvisningsbåset!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Varför ska dom visa bilder från just denna match!!!

snyft!!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
hassebasse: Ja det var väl en liknande kollaps i första perren som borta mot Södertälje.
Men killarna på Malmö "Webb-hawks" radio, gav ändå TIK beröm för deras inställning i slutet. Man slutade inte kämpa, man forstatte smälla på längs sargerna. "Man vill säkert ha med sig nånting positivt trots förlusten"...

Vi viker aldrig ner oss, ALDRIG!!!!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J: Den frågan får nog Sjögren själv svara på!

Precis in och kör på när det går tungt, checka,smäll på, åk skridskor, täck skott osv. DÅ visar man för dom andra grabbarna vad inställning är och för hoppningsvis vaknar dom också och inser att ett hårt jobb tillsammans är nyckeln till seger...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Makarov: Har hittills nämnt två namn, Sanny Lindström och Christian Sjögren, vilka jag tycker tagit klart onödiga utvisningar utan anknytning till spel. Sedan vet vi att Per Styf inte backar men jämfört med hur vi är vana att se honom från tidigare år i Timråtröjan så tycker jag personligen att han mognat enormt. Martin Lindman är ojämn och tvingas till en del utvisningar emellanåt. Landslagsmässig vet jag inte, står inte själv för uttagningen.

Har inget emot Sjögren. Två mål senast mot Malmö var ju inte illa pinkat.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Sätter emot? Det är väl klart, Timrå mosar "Knätofs Ladies" med solklara 6-0!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team:
Du har rätt !!
Det kommer inte att gå fullt lika lätt som hittills. Men däremot går TIK bergsäkert till slutspel. Ska bli intressant att läsa vad Kenta och spelarna säger efter denna utskåpning i kväll.
TIK slog ju HV med 5 - 0. Tror ni att HV är slut som lag för det ???
Det samma gäller TIMRÅ. Man kommer tillbaka. Redan nu på torsdag blir det fullt ös mot Leksand!
TIMRÅ släppte denna match mot MIF.Efter en URUSEL första period, orkade man inte tillbaka.

TIMRÅ IK - LIF = 7 - 3 !!!!!!!!!

TIMRÅ IK 4 Ever !!!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J:
För övrigt har 8 man i Timrå fler eller lika många minuter som Sjögren; Matthiasson, Hallin, Åkerblom, Koskinen, Styf, Lindman (Han som är med i landslaget och allt! Har någon informerat Hardy?!), Rajamäki och Andersson. Bötfäll, bänka, sparka - släpp fram lirarna!

Och Robban Carlsson sen, han som tog en slashing med sju minuter kvar. Varför gjorde han inte 7-1 i stället?! Skandal! Snacka om dålig inställning.

Seriöst snackat så känns det som att du har någonting emot just Sjögren. Kan det möjligen stämma?
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Dream Team: Exakt!
Men jag tror killarna rannsakar sig själva, så vi slipper förhoppningsvis oroa oss efter Torsdags drabbning.

TIK - Lek(i)sand 5 - 1, sätter du emot?
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Vad vill man bevisa? Att man har inställning? Eller? Tjänar ingenting till. Det är i spelet man visar sin inställning. Att jobba för varandra och vinna kollektivt är defintivt viktigare än att visa sin färdighet med knytnävarna.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J: Precis min åsikt!
Ställ över honom, sånt här hör inte hemma på elitnivå.
Det är ju som både du och jag påpekat inte första gången
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Det är nu som vi verkligen får se vilken klass Timrå IK håller den här säsongen. Det är nu och fram till jul (12 matcher) som man måste befästa sin position i tabellen, om nu laget inte spelat långt över sin normala nivå så här långt?? Fast iofs kom vi ju igen från tre raka torsk tidigare, men det finns ändå en anledning till oro...

Timrå IK - Vi ger ALDRIG upp!!!
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Nej, du missförstår mig en aning. Menar inte "bötfällning" i ordets rätta bemärkelse utan något så enkelt som att man ställer spelaren utanför truppen en match för att hålla schakt på inställningen och inte tolerera en massa gräl. Nu känner jag inte till upprinnelsen till kvällens drabbning men resultattavlat känns om en uppenbar orsak...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Makarov: Osportsligt uppträdande, en massa gnäll och jämmer. Rimmar inte med vad Timrå IK står för som klubb.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Timrå är inte uträknade i och med förlusten mot Malmö ikväll. Om vi tittar i backspegeln på andra anmärkningsvärt stora siffror tidigare i höst finner vi inte förlusten som någon isolerad för Timrå.

HV 71 - Luleå HF 6-4
Västra Frölunda HC - Leksands IF 5 - 2
Brynäs IF - Linköpings HC 5-2
Linköpings HC - MODO Hockey 5-1
Västra Frölunda HC - Djurgårdens IF 6-0
Timrå IK - MIF Redhawks 5-2
Västra Frölunda HC - MODO Hockey 6 - 1
Södertälje SK - Brynäs IF 6-3
Västra Frölunda HC - Södertälje SK 6-2
HV 71 - Brynäs IF 7-0
Färjestads BK - MODO Hockey 5-3
Timrå IK - Färjestads BK 4-6
Linköpings HC - Brynäs IF 5-3
Djurgårdens IF - Brynäs IF 7-1
Västra Frölunda HC - Linköpings HC 8-5
Leksands IF - MODO Hockey 7-2
Södertälje SK - MIF Redhawks 5-3
Timrå IK - HV 71 5-0

Så sent som i förra omgången slog ju Timrå tillbaka HV 71 med 5-0...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J: Läste du klart mitt inlägg eller missförstår jag dig?
Är inne på samma linje förutom bötfällningen, bättre då att man blir bänkad så man förstår allvaret...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Makarov: Kan ju också vara så angående vad det skulle bero på, att uppehållet kom olägligt för killarna.
Nu har man haft tid på sig att tänka och verkligen kunnat förstå vad man har presterat.
Den gamla Timrå förbannelsen kanske har kommit smygande, den om att man slår sig för bröstet och tror att man är bättre än vad man är och att allt ordnar sig till slut...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J: Släpp fram lirarna? Att folk slåss med varandra och få matchstraff (och sedan bli avstängd x antal matcher för det) ger ju knappast lirarna mer utrymme. Hakningarna, fasthållningarna, interferencerna och slashingarna däremot...

En femma för fighting och matchstraff vid tre i samma match vore det ultimata.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Johan J:
Jo, för då drabbar det inte laget i form av ett box play. Vad det tjänar till? Tja, inget. Däremot så vill jag gärna höra vad det är som gör att det berättigar en bötfällning...
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
SirPimme: Disciplin är a och o i ishockey. Det gäller att bita ihop och inte tappa humöret trots att man ligger under. Varför lägga ned en massa negativ energi? En spelare visar knappast sin lojalitet mot laget genom att ta en mängd onödiga utvisningar.
Kommentera

Sv: HJÄLP!!
Makarov: Vad tjänar det till? Att det följer med en gubbe ut är inte det minsta förmildrande i mina ögon. Tycker det är bra när domaren tar ut spelare som koncenterar sig på annat än hockey. Släpp fram lirarna...
Kommentera

« · 155646 · »