Bragd-Birger: Du har så rätt, de blir bara chansningar om de blir några nyförvärv men vi skulle verkligen behöva målskyttar då kanske de ger en injektion i laget och andra kanske följer exemplet. Hoppas kan man alltid göra. MEn som sagt de blir inte Kvalserien iaf de klarar vi nog
Vad gäller Kapanen så, visst. Kul om han kommer. Men inte fan är det på målvaktssidan som förändring måste ske om vi ska klara oss helskinnade ur den här säsongen? Oksa är absolut inte någon toppkeeper. Kanske elitseriens ojämnaste med en obehaglig förmåga att sprida returer. Likväl: rent statistiskt finns det sex lag som släpper in fler mål.
Nä, ska det värvas är det först och främst offensiven som måste rättas till. Det sägs att det bästa försvarsspelet utspelas i offensiv zon, och det har tidigare timråupplagor tagit fasta på. Frågan är dock som alltid - vad finns på marknaden? Dyngsäkra toppnamn lär det knappast bli. Snarare chansningar som, om inte annat, kan ge en välbehövlig injektion i truppen. Problemet är väl dock att de spelare som kan vara aktuella är sådana som hittills misslyckats med att leva upp till tidigare ställda krav, med självförtroende därefter. Inte riktigt den mentala status man vill att frälsare ska ha.
Bragd-Birger: Känns inte som vi ska vara speciellt orolig att vi kommer att hamna i Kvalserien, känns som att vi är lite för bra för de. Vi behöver som sagt några målskyttar och vi vinner några matcher så kommer denna onda trend att vända och vi kommer till slut på en fin 7 plats i tabellen.
Känns även hopplöst att få hit Kimmo Kapanen Kaipa verkar inte vara speciellt glada att släppa honom inte med tanke på att dom ligger näst sist så kanske frälsaren Kapanen kanske kan hjälpa dom kvar, men de finns säkert fler målvakter som lär vara bra mycke bättre än Oksa som är grymt ojämn just nu.
Kvalserien är en obehaglig möjlighet, men allvarligt: tagga ner lite. Det är 9 pinnar ner till ett 'jagande' SSK - som imponerat med mäktiga 2 poäng de senaste tio matcherna. Vet att det finns någon seglivad myt som säger att SSK har potential för något stort, men på det replikerar jag: my ass. SSK är riktigt jävla genomuselt.
Leksand då? Blev stabilare när artist-backarna anlände, men är fortfarande blott ett allsvenskt topplag. RR2:s favorit Wallenberg - försäsongens kung som var på väg mot en ny vår - fortsätter att stänka in kassar och har hittills mäktat med lika många som vår egen spjutspets C-J Johansson. Aldrig att Leksand går om Timrå. Då ska man vika ner sig något fruktansvärt.
Jaha det var ingen glädjande nyhet kan jag säga. Tanken slog mig igår att om det inte händer någontng, vad förvånade alla skulle bli. Vad rädd jag skulle bli.
Dom vill alltså inte släppa Kimmo nu pga att slutspelsdrömmen fortfarande lever. Då får vi kanske se Kimmo tillbaka under nästa transferfönster då KaiPa förhoppningsvis är ordentligt avhängda. Hoppas bara det inte är för sent.
lungan: ja men vafan det är ett satans djävla tjat om junisarna tror ni verkligen inte att kenta och micke kan avgöra om dom "duger" kan ni inte tänka er att dom kanske helt enkelt inte duger. fan varför ska dom plocka upp junisar i den ganska dåliga sittsen som man i dag befinner sig i...? Har man legat på stadig mark kan man väll helldre låta en eller ett par spela INTE NU....
orion: Det är nog bara att vänja sig med det. Hoppas bara att vi inte har Saik, SSK och Mif före oss när KS är slut. Fan vilken ångest det skall vara runt styrelsebordet i dessa tider, likheten med denna säsong och 01/02 är slående, Nu är paniken total.
Frella: Jag skulle gärna se att man provar ett par junisar då och då för att skola in dessa i seniorhockeyn. Johansson har ju ett dokumenterat målsinne!
TIKbiff: Har väl hänt fler än en gång att en klubb totaldementerat att något sådant skulle vara på gång. För att någon timme senare gå ut med att det är klart...
Men ska man börja plocka in Finnar av Metsärantas kaliber ungefär, ser jag hellre att man kör på det man har, plockar bort de som inte håller måttet och matchar in Johansson och Lindström, eller kanske Österholm.
Jag tror det är NEH:som ligger bakom alla Kapanenrykten. Man har helt enkelt hittat några kartonger t-shirts med örn, eldsflammor och KAPANEN på när dom städade lagret...
Fet-Ecke: Om inte Kapanen kommer..så hur var det med Kari Rämö.. någon (vet ej vem).. nämnde honom som möjlig ersättare istället?? Någon som hört något..el. var det bara på en önskelista.
Vi saknar några backar från ifjol, till exempel Koskinen... så en målvakt kan inte göra jobbet, och inga mål! Men jag tror ändå att Kapanen skulle betyda en nytändning. "Ser jag dom så tar jag dom", räcker för mej. Och målvakter får bli jättegamla innan dom är avskrivna.
Klart jag fattar att vi behöver målskyttar de borde du förstå om du läser mina inlägg bla dem som jag hänvisra länk till som är potensiella nyförvär enl ST.
lungan: Jag tror fortfarande att ditt resonemang innehåller enbart humor (nu jäklar orion är jag med på banan).
Du menar alltså att om Kapanen är lika bra som tidigare går vi minst till semi. Jag skulle tro att Kapanen måste ha 99.2 i räddningsprocent om vi skall lyckas ta oss till slutspel. Som så många hävdar så börjar man bygga laget bakifrån. Okej, det köper jag. Men utan målskyttar lär vi inte lyckas. Detta är ju ett minst lika stort problem.
Du tror alltså att om Kapanen kommer lossnar målskyttet? Jajji!
JAg tycker det känns som om de ST skriver om Saarela inte riktigt stämmer 2 december i år hade han statestiken 3+3=6 idag är det den 13 sista matchen för sverige spelades i lördags den 10 december
Finland har väll också tagit ledigt.
Frågan är hur många matcher denna Saarela har hunnit spela mellan den 2 och den 10 borde inte vara fler än tre.
ST skriver att han kommit igång med målskyttet under den senaste tiden, vadå de två sista matcherna... Nä var det klart innan att Oksa ska gå så borde inte två matcher påveka Saarelas ställnig i sitt klubblag.
Vi vet ej om Oksa fått sparken men det jag vill säga är att om Oksa drar är chansen lika stor att Saarela inte stannar i Lukko Rauma...
lungan: En sak kan man konstatera: Kapanen måste höja sin räddningsprocent betydligt från sina forna säsonger i Timrå IK. Annars är han en lika stor flopp som vissa anser Oksa varit/är i Timrådressen.
Pasi Saarela hoppas jag verkligen på att vi kan få hit hans forna stats är inte att leka med....
Här har vi killen som verkligen skulle kunna hjälpa Timrå.
Men tyvärr som det står i ST.nu är han troligen inte aktuell längre....
04/05 55 poäng på 56 matcher (NHL säsongen) 03/04 43 poäng på 56 matcher 03/02 41 poäng på 56 matcher
Vad jag förstår är han bärare av samma stålmannen funktion som krykov, då det enligt mina beräkningar då det är 56 matcher i finska ligan per säsong så har han inte missat en enda match de senaste tre åren....
Komigen pröjsa killen så han kommer......Eller Lukko Rauma
lungan: nä de är ju sant men han får väl grymt många skott på sig va plus lite eller ingen hjälp från backar iofs var de här början av säsongen ja hörde de så nu vet ja inte, men nog tror ja mer på kapanen
Äntligen är vi inne i 2025, ett år som kommer med stora förhoppningar för oss! Nästa torsdag 9/1 åker vi på årets första resa, in och boka den och Linköping veckan därpå här: forms.gle/PMtz7vM6SKtQv9sY6
På måndag tar vi beslut om vilket fordon vi behöver till JKPG. #timraik