TD: Timrå kommer nog att ha en tumme med i spelet om det blir seger. Nyckel as always: svinigt tajt defensiv, femstjärnigt målvaktsspel och sylvassa kontringar.
Men: det här blir tufft som faen. Leksand måste vinna den här matchen. Och: Dahlén kommer att tas hårt. Gäller att andra spelare kliver fram om han hårdbevakas.
K a n det gå? Kan Timrå lyckas vinna ännu en gång i sidewalk-country? Vore ju underbart, men känner på mig att det inte kan få gå så lätt. Det logiska är klar leksandsseger och tebaks på ruta 1. Men, fuck logic. Det har det här laget gjort hela säsongen. Känns jävligt onödigt att sluta nu.
TD: Leksand känner garanterat att de gjorde en bra match och lär fortsätta på samma vis idag. Timrå behöver steppa upp o få stopp på dom så det inte blir alltför långa byten i egen zon. Timrå bör veta vad som väntar så det blir intressant att se! Tycker Lif släpper till mycket i egen zon, där kan vi förhoppningsvis straffa dom.
Dags för set nr 2 Leksand var väl snäppet bättre sist fast Timrå vann. idag blir det än tuffare.. Underdogen kan nog inte skaka LIF igen? Tror bara det är Leksand som kan göra att vi vinner dom måste ha en riktigt usel dag så ser jag på det...
Mickra: Aj då. Båda är spelartyper vi behöver. Men å andra sidan har vi ju fler som kan kliva fram. Hoppas lagkompisarna försvarar Dahlén i dag och håller honom oskadd.
Då har man laddat upp med " Nattsudd ".. "Tratten och Finkel" och " Fräcka Freda " på VHSen .. Två timmar kvar till rysare nr 2... Timrå IK i vått och torrt och i med och MOTGÅNG ALLTID ❤
koskinen: Absolut, men det är ju som sagt skillnad mellan att ha respekt och vara direkt skitnödig av rädsla för att det andra laget är helt överlägset på alla plan :) Underskattning av motståndare är däremot alltid livsfarligt i sporter, och det måste man undvika till varje pris. Underskatta alltså inte motståndarna. Erkänn gärna inför er själva att det är ett bra lag ni står emot, men låt er inte låsas av det, utan se det som ett sätt att verkligen göra det yttersta för att nedkämpa motståndet. Sen, även om man har respekt för motståndet, behöver det ju inte betyda att man aldrig kan blanda in lite element av fräckhet i spelet. Överrumpla fienden! Vem är det som har bestämt att hård press nödvändigtvis skulle vara en dum idé mot ett på papperet mkt bättre lag? Det kanske kan få dem helt ur spel, speciellt om de har fallit i underskattningsfällan...
Olle: Bara man inte blir för "ödmjuk" är jag helt med dig👍
Minns Leksand i match 1 & 2 mot Modo, då dem hade riktigt stor "respekt" för Modo och blev totalägda, men sen släppte det minst sagt.
Så kan det inte bli för Timrå, då kommer det bli 4-0 till KHK, därför menade jag att Mora vore bättre, laget vi mött ett antal gånger senaste säsongerna.
koskinen: en lite mer ödmjuk retorik från dig hade varit ”större chans” kanske? Jag har bara tittat på mora noggrant dom senaste 4-5 omgångarna men jag tycker att dom ser MYCKET tyngre, snabbare och vassare ut än vad vi gör och det är väl fullt naturligt. Jag är ingen expert men jag tror att vi har större chans mot KHK och jag tror att både Timrå och leksand är i stort sett chanslösa mot Mora. Å andra sidan slår kvalité inte alltid vilja i den här sporten, jag lever på hoppet. Får vi möta endera laget i en kvalserie om 7 matcher så är det onekligen en framgång och en hockeyfest, oavsett hur det slutar.
Nu ska vi inte gå händelserna i förväg, men OM vi skulle få möta ”kolan” och hans Karlskrona så är väl risken större än någonsin att epitetet ”släkten är värst” slår in. Han lär väl göra sitt livs matcher o sänker oss. Sedan står vi där med skägget i brevlådan. Nästan så man möter Mora hellre bara därför, men smidjegrav borta är aldrig lätt...
tjobba: tyckte de uppträdde ödmjukt efter segern också, många verkade besvärade över att de skulle fira. Fick mig att tänka på kvalserien 2012 när de vann i förlängning, och alla såg sammanbitna och förkrossade ut för att de trots allt förlorat en poäng. Följande år och kvalserie vann vi också i förlängning första matchen, då såg alla lättsinnade ut, skrattade och firade. Som natt och dag.
Olle: Tycker det är precis det Freddan gör, och jag tycker det verkar vara mentaliteten i laget också. Såg du CMore-inslaget från omklädningsrummet efter segern i fredags? Det var inget större firande. "Vi har inte vunnit något än", var allt som sas.
Bragd-Birger: det är klart att man måste tro på det man gör. Att vi kan slå både leksand och KHK och gå upp. Men det gäller att vara ödmjuka inför uppgiften, det är inga slagpåsar vi möter bara för att dom stundvis blir krossade av Växjö, Frölunda, Pantern eller Björklöven.
Tycker jag anar ett visst högmod när spelarna går ut i pressen, jag kan inte minnas senast jag läste så mycket bullshit från timråspelare. ”Dom har trycket på sig”, ”dom ser trötta ut”, ”vi är favoriter”. Här måste ju freddan kliva in och styra upp det hela, spelarna ska hålla käften utåt och vinna på isen.
Bragd-Birger: Att få se Kolan jämra sig på isen när vi avgör serien vore värt så himla mycket. För mig personifierar han allt (nåja) som varit dåligt med Timrå innan denna nya lyckade satsning. -Vi bröt ihop och kom tillbaka!
Olle: möter betydligt hellre Karlskrona anförda av chips-kolan än gnugg-Mora. Tror Leksand har betydligt större chans mot dom, mtp inramningen och pressen. Det blir liksom något helt annat än en vanlig matchserie av det där.
Karlskrona är en klubb i kris, och moralen tveksam. Chipsy har ju - sin vana trogen - gått ut i media och gnällt över betalningsstrul. Dom tar vi. Om vi nu spöar Leksand förstås...
koskinen: ”lätt byte”? Jag tror att både vi och leksand är ett lätt byte för både Mora och KHK. Det är ingen picknick att gå upp även OM vi skulle slå leksand.
Mickra: Det tror jag med, Mora känns dock som ett lättare byte för både oss & Leksand med tanke på att vi spelade mot dem senast förra säsongen, det get i sin tur inte samma respekt mot dem som vi lär ha mot KHK. Bara vad jag tror.
Om vi vinner idag så är jag tror jag att Leksand ger upp den här serien. Jag menar, är det verkligen värt den kraftansträngning det innebär att behöva vända ett 0-2 underläge till 3-2, bara för att kunna möta ett SHL lag istället för ett annat?. Känns som det är bättre att spara energin till att lätt avfärda segraren i trophy race i två raka och sedan möta Mora. Vad tror ni?
DJ Hemp: Härlig Viktoria igår :) Notera Molinders tokrus (som back) på kassen efter att ha levererat pucken till Karlsson innan Timrås 4-3 mål. Leksingarna kunde inte sortera tack vare det och Parks får utrymmet att avgöra. Intitiativ som kan avgöra en match, tydligen :)
Ja, nog satan är den irriterande. Finns det ingenting som kan göras? Reklam kan inte blockeras i min mobil i alla fall.
Jag gillar inte spam-kontrollen heller. Känns bara meningslös. Ibland vill man helt enkelt skriva två inlägg snabbt inpå varandra.
Att inte kunna justera sina inlägg efter fem minuter är också värdelöst. Tänk om man kommer på t ex en förmildrande omständighet efter sex minuter? Fattar inte vitsen överhuvudtaget.
Innerst inne tvivlar jag på att HS vill ha några inlägg alls.
Tyskar i all ära men de är bäst på att producera elektronisk musik. Har inget vidare flyt i hockey. Se bara på OS-laget som var så fucking snubblande nära som det bara går att vara...
DJ Hemp: Så sant. Jag satt och tänkte att nu har Leksand växlat upp och att de är nog nåt nummer för stort för oss när dyrtyskarna börjat kugga i ordentligt.. hann knappt tänka färdigt tanken så kom parks från båset och skvätte in segerpucken. 😎
Olle: så är det. Och så dyrvärvningarna på det! Det är ju uppenbart att det finns sällan några quick fixes som fungerar om man vill gå upp igen... jag är tveksam till att Leksand har tålamodet att försöka bygga långsiktigt.
Själv har jag inte tid att bevista några andra forum än detta (och Giffarnas) så det är inget problem i min värld i alla fall.
Men jag kan ge Leksand att de var minst lika bra som vi i går. Var närmast inställd på att de skulle avgöra i förlängningen. Men Parks & Co visade än en gång att hockey inte alltid är så logiskt.
Fy fan vad jag tog chansen att bara apvråla ut min gränslösa glädje när avgörandet föll. Det kom lite oväntat för min del och där och då startade firandet. Jaji, jag vet att det är bäst av fem jävla matcher och inte ens i så fall är vi klara för SHL... 😐
Kattgubben: dom leder ångestligan iaf, det är tydligt. Kan ju förstå som litegrann, dom gör säsongens bästa match och förlorar ändå. Dom ska kanske vara lite glada att dom öht fick matchen till förlängning efter den där otroliga slumpkvitteringen.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·