Herminator: det som sticker i ögonen är att om vi gjort 3-0 på alla dom där fina chanserna så hade den här matchen varit död, då hade leksand aldrig trott på det här. Istället är dom närmare en kvittering i slutet av andra.
El Maco: Nej, det känns lite som att Leksand gör en strategisk match idag. Lågintensiv spelide med tanken att om de ändå kan få med segern så kommer de att köra fullt ut nåsta och om det inte går, so be it! Tror inte heller att alla deras fyra spelare som är borta hade vilat om det varit match fem idag.
För vår del är det dock viktigt att bara mata på. Kändes lite som att initiativet gick ner sista fem minuterna. 2-0 på hemmaplan i slutspelsmatcher är även en ledning som vi historiskt har lyckats torska ett antal grymma förluster från, så än så länge är det mycket jobb kvar att göra.
Ett riktigt bra tryck i ladan i kväll tack vare Timrås magiska spel så här långt. Fast det är en farligt svängig sport, det har vi sett förr. Så visst finns det skäl till att ännu vara lite nervös.
El Maco: Välkomna tillbaka till SHL. Tror de flesta här i Linköping hellre ser er än Leksand eller Karlskrona. Kör hårt & diska av det här guppet på vägen. 💪
Har för mig att vi var tvungna att vinna med sex mål men poängen är förstås att såren ännu är öppna och svidande. Två år i rad dessutom. 1980 åkte vi förresten dit med 3-4 mot Bajen i en avgörande Play off-match. Fruktansvärt tunga elimineringar på den tiden. Sedan när vi äntligen tog steget upp igen 1981 blev glädjen kortvarig. Därefter 18 år utanför Elitserien.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!