1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590743 inlägg · 6217 ämnen

Hockeyboxning

« · 569611 Till forumet

Hockeyboxning
Hockeyboxning är en fjollsport! Ungefär lika tufft som veteranhockey. Fastknutna tröjor, tunna kampsporthandskar under hockeyhandskarna, regler om att man förlorat om hjälmen åker av... Suck.

Försöker man konkurrera med Bingolotto?

Till och med Moverare har mer respekt än detta nya fenomen.
Kommentera

Sv: Hockeyboxning
Smokey: Tja det finns en marknad för allting. Alla nymodigheter är bra utom de dåliga. Frågan är hur länge denna "fluga" är inne i USA.

Uppenbarligen går det att sälja vad fasen som helst där borta. Det är ju horribelt att folk faktiskt betalar 1400kr för att se "skiten".

Man vet varken ut eller in - om man skall skratta eller gråta?

Men som sagt var...

"En fluga gör ingen sommar".

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Smokey: Det är väl en sak att slagsmålen är en del av hockeyn och en helt annan när man gör grej av det momentet i hockeyn. Pinsamt...
Kommentera

pettsson: Man kanske skulle försöka lansera "checking from behind" som folksport?

Eller så kunde man låta en levande tjur springa runt på en arena och stånga efter ett rött skynke, medans man torterar den med små spjut i ryggen... Sedan avslutar man den utdragna tortyren genom att att någon trycker ett långt svärd i nacken på tjuren så att den långsamt dör... Skulle man kunna fylla arenor med sådant?
Kommentera

Smokey: Du har ju en femma på isen, iklädd röda ställ. Motståndare är tjuren. Sen gäller det för spelarna att, med regelbokens värsta vidrigheter, vinna. Spearing, slashing, checking from behind, you name it. Låter väl som en publikmagnet?
Kommentera

pettsson: Tycker jag känner igen konceptet (...och jag har för mig att filmen t.o.m innehöll en hockeymålvakt med stålspade & explosiva puckar...)...
Kommentera

Redax 2: Titta, där har vi det ju. Ska filmvärlden spå så rätt för framtiden? :)
Kommentera

Redax 2: Fanns det inte någon halvknepig film från 70-talet (Rollerball) som var inne på något liknande?
Kommentera

Smokey: Verkar som det:

imdb.com/title/tt0073631/

Och det finns en rollerball från 2002 också:

imdb.com/title/tt0246894/
Kommentera

pettsson: Om jag inte minns helt galet så spelades det någon konstig variant av ishockey, med Stormtrooperliknande spelare, i den stora kassasuccén "Det är något skumt med ölet".

Jag har dock ingen aning om vad filmen kan tänkas ha för originaltitel på engelska.
Kommentera

Tycker det verkar lite intressant.. Slagsmål hör till sporten, dock lite överdrivet att enbart köra slagsmål kanske???
Kommentera

« · 569611