1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Hur locka tillbaks gästerna ?

« · 1521910 Till forumet

Sv: Hur locka tillbaks gästerna ?
Edb: Nu är ju inte ståplats den värsta delen och inte heller den som drar in mest pengar. 120kr är småpengar för en hockeymatch. 

Det är sittplats man ska försöka fylla om man vill tjäna pengar medelsittplats har nog mer pengar i fickan än vad medelståplats har också så dom spenderar mer i pauserna.  
Kommentera

Laken: Jag är inne på min tredje säsong med säsongskort och jag brukar sällan missa att gå på matcherna. Nu har jag varit stadig besökare tidigare år även utan säsongskort, men det är ju något mer ekonomiskt att pröjsa i förväg. Den förra säsongen var ju ett rent frosseri i på förhand säkra förluster, men att ge upp fanns inte på världskartan så jag såg varje match på plats ändå.

Familjen flyttade hit till Söråker i början av april. Med Timråmått mätt kan vi säga att vi var närapå färdigflyttade när segerpucken mot Leksand slogs in.
Flytten betyder att jag förutom de gånger som familjen (oftast frun då vår 3,5-åring är något liten att orka se hela kvällsmatcherna ännu) följer med nästan alltid åker själv. Vid nåt tillfälle har min svärfar åkt med, men i regel kommer jag ensam till match.

Det är väl saker runt matcherna som ev. kan locka folk. Att det händer nåt förutom hockey. Nu menar jag inte att man ska dra dit Surf-Eriks igen, men att göra nåt så det blir en happening av det.
För den oinvigde så underhöll detta coverband Timråpubliken under hockeypauserna för dryga femtontalet säsonger sedan.
Kommentera

Laken: man kanske ska göra priserna mer attraktiva, 120kr ståplats, jämfört med luleås 80kr. alla ska ha råd och se hockey.

det är resa till arenan också. hur bra är bussförbindelsera till Eon?

Kommentera

Om vi enbart fokuserar på Timrå, hur ska de locka tillbaka publiken? De allra flesta har ju blivit alltför bekväma hemma i tv-sofforna...

Ni som huserar här, går ni på matcherna? Om nej, varför inte? Försöker ni locka med er någon extra kompis, kollega? Hur ska TIK skapa drag kring matcherna?

"– Vi hoppas att hela regionen kommer till våra hemmamatcher och ger oss stöd, annars finns risken att vi i framtiden inte har något elitlag i ishockey, säger Lars Nolander."

Kommentera

Per HApps:Bra och vaket förslag.

Kommentera

ÖstrandsNisse: Var fattas det folk jo på långsidora vad kostar det bara att se 2 matcher 520- far man ensam nja vi säger 2st =1040 sen tillkommer kaffe och dyl..ca100- summa 1140- men det är 4st = 4560- vem har råd????

ståplats samma ....240-...480-+100 = 580-  ggr 4=2320-

En viss skillnad.

Detta är det dyraste /billigast.. för mig kostar det 680-+ resor ifrån H-sand att se 4 matcher ..man har inte råd att fara på alla matcher  så är det och sedan dessa lördags matcher man har ju en familj att tänka på också. Tur att inte frun är lika frälst som mig.

Det kostar skall man veta

Kommentera

Per HApps: 15 lag vi möter 2 matcher i veckan.

Just nu är det 11 lag vi möter det ger 55 matcher.

med 15 lag utan trippelmöta (5matcher) utan bara 4 möten (4 matcher) Det ger 60 matcher.

På förhand känns det som att säsongen blir bra mycket längre än 1mån om vi bara har två mather i veckan med 60matcher. 

60matcher är 30veckor.....7,5mån. det gör att grundserien är slut i slutet av mars/början av april och då är inga uppehåll inräknade....

Kommentera

Elitserien:
Utöka med fyra lag, ta bort trippelmötena, förläng säsongen med minst en månad, spela bara två matche i veckan.
Timrå IK:
Stäng av vägen ner mot Vivsta i norrgående efter match och tillåt trafik dubbla filer.
Kommentera

KORITFW: Vad tror du kan vara realistiskt i ökad publikmängd med en som Henrik Zetterberg i laget? På kort och längre sikt.
Kommentera

Först bör man se till orsakerna och de är (utan inbördes ordning):

* Att vi är i början av säsongen

* En generell nedgång för alla elitserielag

* Dåligt TIK-hemmaspel de senaste säsongerna

* Att samtliga matcher visas på tv

* Att vissa väntar in om det kommer lockout-spelare

Kommentera

ÖstrandsNisse: eller hur
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, frågan är hur mycket en sån som Zäta skulle öka publiksnittet. 1000 personer? 1500 personer? Han betalar garanterat igen det han kostar i månaden i försäkring.
Kommentera

Bragd-Birger: Nej jag vet, står valet mellan konkurs och att svika hockeyligan så är valet konkurs enkelt.
Kommentera

Wayne Gresky: Nja, det sistnämnda är ju fusk. Sånt hålls vi inte med.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tror att Giffarna, Dragons och Granlo drar en del marginalpublik också. Det är softare och billigare att kila ned på stan än att köa ut till Timrå. Att hockeyn sedan bjuder på max fem mål per match gör ju inte saken bättre. Som du säger så är det vunna matcher på hemmaplan bästa receptet för att öka publiksnittet. Nja, det näst bästa, det allra bästa skulle vara att gå emot hockeyligan och värva någon lockoutad artist som publiken faktiskt tycker är rolig att se även när laget inte vinner.
Kommentera

Per HApps: Man skulle ha varit proaktiva inför säsongen. Har man rea i lagbygget är det lämpligt att ha det vad gäller biljettpriser också.
Men, det hjälper inte nu. Jag tror att man måste börja med att vinna matcher. Få lite drag kring laget, positiv surr. Sen storsatsa någon hemmamatch. Alla med årskort får bjuda med sig någon för halva priset? Halva priset för folk med matchtröja? Frivilligt inträde?
Finns säkert tusen saker för den kreative.

Viktigast är iaf att man slutar prata om att 'bygden måste ställa upp för laget'. Tvång och måsten är nog den sämsta moroten.
Kommentera

Hur locka tillbaks gästerna ?

Pratade med Nollan i går som var bekymrad över publiktillströmmningen. Hur skall man övertyga publiken att live är bättre än soffa?

Ingen publik, mossig ekonomi.

Kommentera

« · 1521910