1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590281 inlägg · 6216 ämnen

Hur vänder vi detta?

« · 806604 Till forumet

Sv: Hur vänder vi detta?
Laken: Ja inte blir det lätt.Kämpandet är det inget fel på men det stämmer ju inte i konstellationerna. Farten o tyngden verkar vara borta. Tyckte dock det började bra igår man smällde på o gav en hel del proppar på brynäsarna. Men man kom sen inte riktigt igenom BIF, tyckte att dom fick husera ganska fritt i egen zon utan forechecking. BIF var samlade o slog sarg ut utan något eget spel men Vi lyckade aldrig knyta upp det hela. Lobbpuckar in i zon?? Gång efter annan. Vad är det för ny taktik?

Trodde nog att vi skulle mala ner dom efter 2-2 målet men tji fick man. Sperrle var bra men Asplund verkar ju hantera puckarna som en tvål. Backlund måste få börja spela o gnugga ordentligt igen.
Känns som fritt fall nu, utan bungyjumo lina. Måtte den finnas så vi rycks upp igen.
Regin o Warg var bäst igår!
Kommentera

aweTimrå: Precis min åsikt, därav mina önskemål med "attityds-spelare"...
Manderville är precis en sån spelare, men jag ser också såna på backposition också.
Kommentera

Drömmen nu vore Kapanen och Manderville...
Men vi får ge oss f-n på att vända trenden med befintligt manskap.
Kommentera

Frella: talar sitt tydliga språk.

Bort med Asplund, Svedberg, Wennerberg och Kenta
Kommentera

Frella: Mora 2-1 borta och MIF 5-2 hemma får mina matematiska kunskaper att få huvudräknandet att gå till två segrar.

Men det är ändå ett svagt facit och han är en svag målvakt.
Kommentera

På 19 matcher i Timrådressen har Asplund tagit 1(!) seger. Kan detta vara den sämsta backupen någonsin? Tror ingen annan backup i ES har så dåligt facit faktiskt.
Kommentera

Baker: mycket beror på att ingen i laget är beredd på att ta tag i taktpinnen, alla kastar den bara vidare, de behövs någon med rejäla ledaregenskaper för å vända de här, laget skulle må jäkligt bra av en sån som manderville just nu, bara förra säsongen han kom in så lyfte sig laget ett snäpp tyckte jag! och ta tillbaka kapanen i mål så kommer de här å vända garanterat! målvakten bör man kunna lita på för att spelet ska vara avslappnat! kapanen var ju på väg till sverige nu??
jag tror iaf att de har med en bra ledare på isen att göra om vi ska ta oss upp ur vaken igen!
Kommentera

Klart att det behöver värvas...

Visst är det spelare på väg tillbaks, men det är alltid osäkert på vilken "nivå" spelaren kommer att hålla eller om han hinner hitta formen innan säsongen är slut. Jag tror att de långtidsskadade spelarna som kommer tillbaka får det svårt att komma upp i samma form som tidigare, men hoppas verkligen att jag har fel...

Man bör också tänka på att transferfönstret stänger 31 januari och det får inte bli som vanligt, att man ska försöka värva någon spelar "5 i 12" för då lär man inte hitta nåt! :-( ...men jag antar att man har full koll!

Problemet sitter nog i plånboken, men man får nog ta sig en funderare om det inte är värt att öppna den, tänker främst på att det kommer att bli ett praktfiasko om man missar slutspel, både ekonomiskt och sportsligt.

Alla skriker om en ny målvakt, men jag hoppas och tror att Backlund kommer att hitta tillbaka till sin gamla form och att Asplund håller den nivå han SKA när han gör sina inhopp...

Jag ser främst att man värvar MINST en back, men gärna två med muskler och attityd samt att man ersätter Riku Halh. Visst är detta kortsiktigt men jag anser att man får ta detta nu, med tanke på att detta inte riktigt är en "normal" säsong iår...
Kommentera

Laken: Hedström är nu bara en utfyllnadsspelare som borde husera i en fjärdekedja.

Spelar han så här när alla kommer tillbaka borde han bli bänkad.
Kommentera

Laken:
Nja, jag följde honom igår rätt mycket, å han är inte riktigt på G, tyvärr. Men det kommer det åsså...
Kommentera

Abron: Jag tycker Hedström varit godkänd. Styf däremot har varit riktigt usel.
Kommentera

Laken:
Å kanske inte en del andra etablerade spelare typ #71
Kommentera

Kanske dags att Tarvainen får gnugga lite extra med Backlund igen?
Asplund har nog inte riktigt psyke för att bli förstemålvakt i elitserien.
Kommentera

Abron: I så fall Regin och Warg igår.
Kommentera

Laken:
Ett sätt kanske är att spela med de hetaste spelarna (för dagen) i avgörande moment under matchen...
Kommentera

Hur vänder vi detta?
Exakt hur ska Lill-Kenta och Timrå kunna vända denna trend. Hur botar man dåligt självförtroende? Ja antagligen är det enda som hjälper att vinna. Hur ska man du börja vinna? Ja, det har jag inget bra svar på.
Man behöver få tillbaka några klasspelare som Pärssinen, Hahl.
Målvakterna (Backlund) måste börja vinna matcherna åt Timrå igen!

Värva? Nja, jag tror inte det hjälper, möjligtvis kortsiktigt i så fall.
Möjligtvis hjälper enskilda samtal med spelarna, varför inte?
Försvars -och målvaktsspelet är uselt för närvarande, detta måste åtgärdas omgående! Vart finns markeringarna i egen zon?

VAKNA TIMRÅ!!!
Kommentera

« · 806604