1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590964 inlägg · 6217 ämnen

Hur vänder vi detta?

« · 807144 · » Till forumet

Sv: Hur vänder vi detta?
pettsson: Jag är böjd att hålla med RR2 vad gäller Kenta. Tror ett tränarbyte redan under pågående säsong kan bli nödvändigt för TIK om inte trenden vänder illa kvickt! Kenta är toppen när allt flyter på och laget levererar. Då pratas det om hans fantastiska förmåga att skapa god stämning osv. Hans förmåga att vända dåliga trender är desto mer höljt i dunkel.
Kommentera

Hahl Bundy: Precis. Om han nu är sugen på kontrakt med HV så lär ju inte de vilja något annat än en tränare som ger allt hela tiden, inte nån som bara "arbetar av tiden".
Kommentera

O även om nu Kenta skulle vara på väg till HV efter denna säsong, så ska väl ingen inbilla mig att han inte ger 100% för TIK.
Det är ju här han arbetar nu, det är här som han sliter med grabbarna osv. Inte sitter han o tänker på nästa säsong i HV, om hur han ska lägga upp träning strategier osv nu!
Han vill väl som alla vi vill, lyckas så bra som möjligt med Timrå! Det ser väl bättre ut med ett SM-guld med Timrå i cv:n när han ska gå vidare, än en piss säsong.
Kommentera

Kerstin_k: Ok, då vet jag.
Kommentera

Hahl Bundy: Det jag vet om det hela är att det var Ambroo som droppade bomben att Kenta var så gott som klar för HV. Av hävd brukar Ambroos profetior sällan slå fel, hans källa har haft rätt om väldigt mycket den här säsongen. Nära nog allt Ambroo har skrivit här har visat sig stämma. Vilket gör hela ryktet än mer obekvämt.

Men om du söter på Lill-Kenta och frågar honom om han förhandlar eller är klar för HV så lär han med största sannolikhet säga "Nej, det är Timrå som gäller. Efter säsongen får vi se."

Vi lär med andra ord inte få reda på om ryktet stämmer till 100% förrän det verkligen är officiellt klart. Och det lär ju dröja.
Kommentera

Hur pass 100% sant är det ryktet, om Kentas förhandlande just nu?
Vore intressant att få det 100% bekräftat så att man slipper ev. höra en massa osanningar.
Kommentera

timrå_ik: Vilka grunder har du för att säga att det finns spelare som inte kämpar? I matchen mot HV hemma så kämpade t.o.m Styf för fan! Har du ens sett några matcher i år?
Kommentera

RocknRolf2: Vart har du hört att han förhandlat med HV?
Kommentera

timrå_ik: Vilka spelare är det exakt som inte kämpar ett jävla skit?

Må vara att det går tungt, att vi förlorar jämna matcher som vi inledningsvis vann. Men nog fan ser det ut som om samtliga spelare kämpar i alla fall. Mot HV visade samtliga disponibla spelare upp en otrolig moral och mot Brynäs kämpade man också väldigt hårt.

Vore intressant att veta exakt vilka det är som inte kämpar ett skit.
Kommentera

timrå_ik: jag tycker vi ska ta bort kenat han har stått för länge i båset samma röst senn 2000-talet och det var så jävla svagt av honnom att förhandla med hv71 -töntarna mitt i säsongen (bort med kenta för fan)
Kommentera

Hahl Bundy: vi kanske har fem topp spelare borta men dom som finns kvar måste ju för helvete käpma och inte bara stå och vänta på att alla ska komma tillbax fy fan vah svagt av vissa som inte kämpar ett jävla skit
Kommentera

Ambroo: Tja, jag tycker i alla fall det är rätt alarmerande att laget går sämst i elitserien samtidigt som Kenta har sett över sitt eget hus genom att förhandla/göra klart med HV.

Tabellplaceringen nu är en sak. Formen en annan - likväl som slutplaceringen. Jag blir förvånad om vi grejar slutspel.

Det är dålig stil av Kenta att förhandla kontrakt när han fortfarande hör till Timrå. Bort med honom, laget står inte och faller på Kenta, tvärtom, han verkar oförmögen att vända en dålig trend.
Kommentera

Ambroo: Jag vet inte om alla tänker alla ggr.
Kommentera

Dream Team: Så tar vi och döper om Gunnar Larsson till Gunnar Persson så blir allt bra!
Kommentera

Ambroo: I nuläget så gissar iaf jag på att exempelvis LHCs Gunnar Larsson ligger betydligt närmare att få foten än Kenta Johansson. Detta baserat på kraven före säsongsstarten och hur det sedan har sett ut i verkligheten. Link*ping har väl egentligen bara övertygat på hemmaplan, och detta under inledningen av elitserien. Vi är visserligen sämre än dom rent formmässigt i nuläget, men vi har väl visat att vi kan hålla en rätt så hyfsad stabilitet när alla spelare är friska. Vilka skador ska LHC skylla på, menar jag?
Kommentera

pettsson: Ja ibland undrar man hur vissa tänker. Sen är det även så att sist jag kollade tabellen så låg vi trots allt fyra... Det är väl bara FBK som kanske, kanske skulle komma på att sparka tränaren i det läget, men då pratar vi ändå helt skilda världar.
Kommentera

Ambroo: Hur i hela fridens namn kan man mena allvar med att sparka Kenta. Ge vilken elitserietränare ett lag med 5 toppspelare skadade och se hur jävla bra det går. Skärpning nu...
Kommentera

Det är ju pinsamt hur vissa går på om att sparka Kenta! Han sitter säkrare än vad Idol-Markus någonsin gjort... Däremot kan vi förvänta oss en ny röst i båset den kommande säsongen.
Kommentera

Hahl Bundy: Hoppas att du har rätt....
Kommentera

Helg Ernest: Skämtar du nu? Jag hoppas det iaf...
Kommentera

Shadar Logoth: Är inte så säker på om Asplund står. Tror på Backlund.
Mig veterligt så ingår han väl fortfarande i truppen?
Kommentera

Sjöstedt lämnar sin syn på det hela : www.tikare.se/kronikor/?nid=345
Kommentera

Per HApps: Nu säger jag inte att det är det Timrå borde göra utan försökte kolla om det var någon smart sak att göra då flera tydligen tycker att Timrå borde göra så. Som icke tikare så är man inte så insatt i hur det ser ut men då det sagts att det knappt finns pengar till ytterligare förvärv så borde inte sparkandet vara en hit.
Kommentera

Helg Ernest:

Så patetiska vissa stilister vräker ur sig negativa åsikter över vårt kära Timrå IK, deras tränare och spelare. När det nu återstår ett fåtal timmar av detta år kanske en välvilligare attityd skulle vara att föredra här på HS, men jag förstår, det är lätt att förlägga det positiva.
Sluta vara rättskipare över en förening som gör vad som står i all sin makt för att laget skall ha framgång i årets elitserie. Ni som kastar skit kan ju ta sig en funderare på hur det skulle var om ni var på den andra sidan, höra å läsa hur ens supportrar slänger skit så fort det går lite på tok. Tror inte det vore så dj,,, nice, när man har full insikt om hur läget är så vill man nog absolut inte höra det från sina egna supporters åsså.
Kommentera

Ambroo: Fråga kKenta som har formulerat det så inte du begriper.
Jag fattar det som samma formationer ställs på isen i kväll som spelade mot Brunääs
Kommentera

MorganaLefaey:
Vadå sparka Kenta? Om tre månader kommer han att gå till HV71, jag kan vänta tills det!
Kommentera

Red Rocker: Frågan är om man har råd att sparka Kenta? Jag menar då får han fortsätta med sin lön och man skall då hitta någon ny som kan leda laget vilket inte heller är gratis. Sedan om nu skadesituationen för er inte blir nå bättre så då har man kastat bort de sista slantarna på en tränare istället för en spelare.

Kommentera

Per HApps: Nöje är rätt ord.
Kommentera

ÄlskarTIK: Tror mer på mitten av månaden för Robban iallafall, och Pärssinen kanske lite senare.. Enligt herr Duracell själv..
Kommentera

Shadar Logoth:
Smurfa in på hans profil och ladda hem hans egenproducerade låtar, mycket nöje
Kommentera

Per HApps: Nu är du mer underlig än vanligt.... ;-)

Vadå Jankens låt.....?
Kommentera

Talangscouten: Jag läste nyss på hockeyligan.se att Både Pärssinen, Nylander och Carlsson är i träning och att dom förväntas kunna vara tillbaka i spel strax efter nyår!
Kommentera

Shadar Logoth:
Nu vet jag, vi sjunger Jankens låt på högsta volym.....
Kommentera

Helg Ernest: Kan inte vara sant......!

Med Asplund i mål är vi chanslös... :-(
Kommentera

Talangscouten: Ang. din kommentar om Regin o coachningen är den klockren så gott som varje match på senare (okej mot HV var Warg bäst) är det han som tagit tag i taktpinnen o kämpat oerhört o gör de där lite speciella dragningarna o genomskärnigarna när vi har PP o han styr spelet lysande!

Tycker han precis som Strålman förtjänar så mycket istid som han orkar spela..
Kommentera

Helg Ernest: Sen när blev en trupp lika med laget som ställs på is?
Kommentera

Helg Ernest: Detta har redan tagits upp här och vi kom fram till att truppen är ju densamma oavsett vem som står, båda är ju med på papperet
Kommentera

Blir lite orolig!
Kenta snackar

Så avslutar han med

- Vi kommer till spel med exakt samma trupp som senast.

Blir det mao. Asplund i mål ?
Kommentera

Kan inte klaga på spelarna som dom spelade mot Brynäs. Dom visade vilja, o så länge dom gör det så räcker det för mig.

Tyvärr räcker vi däremot inte till på alla postioner i laget just nu. Det kommer att vända, men inte förräns vi har fått tillbaka Nylander, Pärssinen o Carlsson. Dom spelarna har betyder mer än vad vi hade trott innan säsongen.

Känns inte heller bra att Hahl blir borta resten av grundserien. Ser tunt ut på centersidan.

Wennerberg kommer ju från en lång skadeperiod så honom har man inga direkta krav på ännu, mer än att han ska gå in o ge järnet. Däremot blir han ju aldrig någon som lyfter laget.

Asplund däremot tycker jag ha gjort sitt som förstemålvakt. Han kan inte gnälla längre för nu har han verkligen fått chansen. Det farligaste för ett lag är att ha en målvakt som ger ett osäkert intryck.

Kenta är en kunglig tränare, men ingen bra coach, som jag skrivit tidigare. Ett hån mot Regin att han inte fick spela på slutet vid toppningen!

En annan anledning att det har gått dåligt på slutet beror ju förståss på alla skador, o då för att vi inte har kunnat spela på samma formationer som i början av serien. Nu har det blivit nya konstellationer varje match nästan, det är ju inte alls bra för kontinuteten. Dagens kedjeformationer känns inte klockrena direkt.

Skulle inte förvåna om vi åker på stor torsk mot LHC.
Kommentera

Kortsiktigt kanske en bra lösning att sparka Kenta men det är bara spekulationer från vissa ingen vet om det är en bra lösning.

Själv tycker jag att det skulle vara åt hel**te att sparka Kenta jag tror tvärtom att det bara skulle vara negativt då det enbart skulle skapa oro i truppen. Det känns dock inte som man behöver vara orolig för att Kenta ska sparka Kenta. Men om TIK väljer att inte förlänga med Kenta efter denna säsong så är det en helt annan sak. Att sparka mitt under säsong när laget fortfarande har bra läge på slutspel (det kräv förmodligen ca 20-25 poäng till och det ska vi klara att ta) är inte lösning tror jag.

Nääe det gäller att reda ut detta och bara mala på det kommer lossna jag tycker ändå man kan se det tendenserna i spelarnas agerande(bortsett från Asplunds agerande) på isen(OBS det tycker jag även efter Brynäs matchen).
Kommentera

Red Rocker: Har en känsla av att han vill se Johan S som ny tränare o coach.
Kommentera

Hahl Bundy: Håller med dig till fullo att överhuvudtaget försöka sig på en jämförelse mellan GIF och TIK tycker jag är felaktigt. GIF var ett bottenlag alla år i Allsvenskan något år tog de en mittenplacering. TIK är ett av topplagen dessutom med flera slutspel under de sista åren.
Kommentera

Baker: Som du läste i DB så kostade spelare av kaliber.
Jag hörde på Domustrappan att Mario Lemiuxe och Wayn Gretsky
Var på G. En comback i första line, med Warg.
Naturligtvis skulle dom ha med sina forna "Buddygardes"
så vi får 4 för priset av 2
Snacka om att motståndarna skulle bli perplexta.
Vi skulle kunna dubbla hallen och få lapp på luckan, fylla Globen osv.

Äger Mario fortfarande Pittsburg ? Annars kan vi ju få agera farmarlag åt dom med.
Kommentera

Baker: Jo det är sant. Men jag vill inte dra några paraleller med GIF. VI har ett bra lag, det har vi visat, mot för GIF.
Problemet är alla förbaskade skador som satt käppar i hjulet.

Men det vänder snart, det är jag överygad om.
Kommentera

Hahl Bundy: Javisst, men det finns en sportchef i Sundsvall som myntade uttrycket "Det gäller att ha is i magen...", det året åkte GIF Sundsvall ur Allsvenskan! :-(
Nu tror jag inte att TIK åker ur Elitserien, men ett missat slutspel är ett JÄTTESTORT misslyckande både sportsligt och ekonomiskt.

Men jag antar att frågan redan har varit uppe i styrelsen eftersom Nubben nu går ut i Dagbladet...
Kommentera

actionleif: Ja, jag orkade inte länka.
Kommentera

F.ö tycker jag Nubben låter verkligt förnuftig i intervjun i Dagbladet idag.
Kommentera

Red Rocker: Jag kan svara åt Roffe eftersom jag frågade detsamma igår.
På fråga 1 svarar han NU på en gång.
På fråga 2 svarar han Nubben-Micke.

Själv gråter jag, stor karln! (OBS inte synligt, men inombords!)
Kommentera

RocknRolf2: Då har jag två frågor till dig

1. Hur pass snart vill du ha bort Kenta, nu på en gång eller menar du efter säsongen?

2. Vem ska ersätta Kenta?
Kommentera

« · 807144 · »