Madde: Där ser man. Stor i orden men liten på läktaren... Nåväl, inte första gången man upptäcker att folk kan vara helt annorlunda i verkliga livet än på internet. Själv är jag dock lika otrevlig "live" som i Hockeysnack... :D
Et tu Brute: Nu tror jag man hakar på tråden och kör lite "Björnen sover"... Måste bli lite svårare tankenötter här på GB:n, ska sova på saken... ZZZZZZZZzzzzzzzzzz
Dream Team: Får hoppas att åminstone busschaffören (Lasse Kongo?), höll sig på mattan. Annars kanske det blev svårt att hitta den enda vägen som leder från Järved :-)
2-16 mot SG83 i andra omgången, mycket riktigt! I första omgången åkte vi på 6-12 i Örebro... 8-28 i målskillnad efter två jävla matcher! Har för mig att ÖIK spöade oss med 13-5 senare i samma serie...
Mer i samma stil... I allsvenskan 86/87 blev det hela 3-14 resp 7-14 mot Gnaget! 10-28 på två matcher mot AIK, med andra ord... Så´na resultat finns ju inte idag!
Exakt! Minns 4-3 borta hösten -81, samt att vi hämtade upp 0-2 hemma och fixade 2-2 mot samma lag den hösten... Det såg ju inte alltför olovandes ut efter höstsäsongen, med undantag av den hemska starten samt de där förbannade 0-10 (japp, var också på plats - fy fan!)...
DJ Hemp: Senaste segern var 1981 (elitserien). 4-3 vann TIK med då.
Ja, tänk själv och torska med 1-12, när det är nästan 10.000 i hallen. Påminner om Timrå-Björklöven 0-10 (1981/82), inför nästan 8.000. Då gick skam på torra land!
Okej, en insläppt balja av 36 skott må smälla högre än att hålla nollan efter att ha motat 15 skott... Men Liv vinner ju ändå mötet på nå´t sätt! Laget vinner och grabben nollar trots allt TIK...
Men visst... Kapanen är jokern i leken inför slutspelet! Vi skulle dock behöva förstärkning i form av en forward som skadeläget är nu - och imorgon är deadline... *suck*
Vår bortastatistik vad gäller VF är riktigt ok så länge vi snackar 70-tal, inte minst 12-1-vinsten 74/75... Därefter ser det lite skralare ut! Ingen vinst sedan återkomsten 2000...
Som innehavare av ett besynnerligt sifferminne, kan jag bekräfta vad du tidigare skrev...
Allsvenskan 82/83: HV-TIK 2-3, TIK-HV 0-4...
Kvalserien 82/83: TIK-HV 4-5, HV-TIK 6-2...
Inget snack om att rättvisa skipades ikväll, fast med tanke på förutsättningarna gjorde TIK en närmast heroisk insats. Och med lite flyt i frilägena vet man aldrig... Fast båda lagens keepers var ju lysande! Matchens behållning...!
Åhum, host host. Någon som hört av SMÅLAND? Taxi 15.00, på plats lite senare. Fan, jag är orolig. Antingen är det en vandrande vålnad, eller ett skämt.
Du som gett Cubagarren och alkoholen nya begrepp, HÖR AV DIG. BOLMA BOLMA, HOSTA HOSTA. SKÅL TAMEJFAN.
Et tu Brute: Jag böjer mig för ditt kunnande. Efter noggrann efterforskning i mitt digra arkiv, ser jag att du har helt rätt. Alltså HELA två vinster borta mot HV. Are you impressed?
Dream Team: Jag böjer mig för säsongen som naturligtvis skall vara 76/77. En match där för övrigt en blott nyss fyllda 17-åring vid namn, Mats Näslund, krediterades för 1+1.
Men i det allsvenska mötet, 82/83, så vidhåller jag att TIK vann. Annars vann HV bortamötena i Timrå både i allsvenskan samt i den efterföljande kvalserien.
Et tu Brute: Rättelse: 1977/78 möttes dom aldrig, Timrå spelade i kvalserien men inte HV. Dom åkte ut mot Hammarby i playoff. 1976/77 däremot, då Timrå för andra gången kvalificerade sig för spel i elitserien, möttes dom (TIK-seger 7-1 i Jkpg)
1982/83 vann HV 71 hemma i Jkpg med 3-2, inte Timrå. TIK har bara vunnit EN match i Småland... Vi snackar FETA bortaspöken som skräms..... Vi i Timrå vet, vi lyckades inte spöa Brynäs i Gavlerinken förrän i höstas, då hade vi försökt i 35 år...
Et tu Brute: Vacker statistik. Med mina 15 poäng i statistik gör jag nämligen snabbt en extrapolering och ser att nästa gång vinner Timrå! Hoppas vi således möts ngn gång i slutspelet... :D
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!