TIK Älskaren: Härligt med O´Learys för dem som är sugen. Själv känner jag mig mer eller mindre tvingad att titta på hockeyn med far min då han på inrådan av mig skaffade Canal+ inför den här säsongen.
Hoppas Timrå kämpar på i tre perioder. Asplund i målet, tja vi får väl se. Hoppas att det visar sig vara ett vinnande drag. Han är säkerligen sugen att spela igen. Oksa har ju vaktat buren ett par matcher i rad nu. Det kommer bli svintufft ikväll, vill till att samtliga gör vad de ska för att poäng ska bli möjligt.
STATISTIK I LAGEN: Tabelläge: 1. HV71 (39 poäng, + 29) 5. Timrå (23 poäng, -5)
Flest poäng: Andreas Karlsson, HV (8+9=17) Valeri Krykov, Timrå (3+5=8)
Flest mål: Andreas Karlsson, HV (8 mål) Per Hallin (6 mål)
Mest utvisad: Sanny Lindström (47 min) Martin Thörnberg och David Petrasek, HV (20 min)
Bäste tekare: Kent Manderville, Timrå (60,17%) Mattias Remstam, HV71 (57,02%)
Powerplay: 3. HV71 (17,31%) 8. Timrå (12,75%)
Boxplay: 2. HV71 (93,10%) 9. Timrå (84,06%)
Räddningsprocent: 2. Stefan Liv (94,43%) 11. Mika Oksa (90,11%)
TRUPPEN I JÖNKÖPING: Målvakter: 35 Johan Asplund, 39 Mika Oksa.
Backar: 6 Anton Strålman, 7 Johan Svedberg, 8 Sanny Lindström, 9 Kalle Koskinen, 21 Mats Hansson, 38 Teemu Aalto, 52 Calle Johansson.
Forwards: 10 Christian Söderström, 11 Blake Sloan, 12 Robert Carlsson, 13 Peter Regin (?), 15 Frans Nielsen, 16 Per Hallin, 17 Kristian Gahn, 24 Magnus Nilsson, 26 Mattias Wennerberg, 28 Kent Manderville, 47 Peter Ström, 51 Valeri Krykov, 79 Fredrik Warg.
ÖVRIGT/KOMMENTAR: Det är näst sista omgången före Karajala cup då Elitserien tar paus. Själv tror jag att det kommer bli en riktig spännade match i kväll.
Hardy Bacardy: Som vanligt i sådana här tuffa bortamatcher gäller det att vara med från början. Klarar Timrå att hålla nollan första perioden, och gärna sätta dit en puck (gärna F. Nielsen) så känns det ändå som det finns goda möjligheter. Känns dock ändå som att det blir förlust ikväll.. 3-1 till HV låter vettigt, hoppas Asplund gör en stormatch, tillsammans med defensiven. Sen måste vi ta vara på målchanserna när dom dyker upp, Krykov!
tjobba: Exakt första perioden är viktig, dock tror ja på ett ännu större ras än sist. Aspan ut efter 1½ period med ställningen 5-0. Tyvärr men vi har inga poäng att hämta i kinnarps =)
Nu SER jag inte matchen utan lyssnar bara, men om jag fattade kommentatorena rätt så fick svedberg ett skott på sig och den for över plexit,,och han åkte ut för det???
Dysso: Visst är det, men de kunde väl vara snäppet sämre. Så pass att det är tydligt vilket som är det bättre laget, men att de fortfarande får jobba lite för vinsten. ;)
Föresten, om någon försöker titta på matchen på nätet och just nu har svart bild och undrar varför så ringde jag precis supporten (och kom fram, fantastiskt). Det är tydligen "tekniska problem" och dom har ingen aning om varför. Klockrent...
Måste säga att det är under all kritik. 100 spänn är rätt dyrt för att se en match med kvalitet som är ett par snäpp under vanlig TV, att det sen inte ens funkar.. Vad ska man säga?
Trista rekord om så är fallet! Mera mål gör inte nödvändigtvis bättre hockey men det är trots allt roligare att se en bra 4-4 match än en bra 0-0 match. :)
Skriver sammanfattning inför matchen lite senare. Sammanfattningen skall bli mäktig!!!