Johnny Hazard: Challe är en liten dryg tönt, men står emot kritik på ett imponerande sätt. På nåt sätt diggar jag den envisheten, man kunde se det hos Roger & Roger när de fick in Bartecko vid en kris för nåt år sen, och allt vände för Luleå.
Raggaren Putte: Thörnberg kan aldrig förlåtas för hans bentacklingar och filmningar, det spelar ingen roll hur bra han är när han väl försöker spela hockey. Sen håller jag med i det du säger om laine, det är tragiskt att se en sån välvuxen spelare hålla på och filma hela tiden.
Icing-Ove: Tack tack och prexis vajamenar. Kanske blir det nu en SM-final mot MoDo där Timrå går segrande ur striden.
Himla tur i alla fall att vi har Challe i båset, han kan bli tungan på vågen om allt går enligt planerna.
Om matchen då: Tja, vi var det bättre laget, vi spelade smart, åkte mycket skridskor, precis det som Timrå är känt för men kanske framför allt hade vi en målis mellan stolparna, grattis Lindbäck, 53 puckar motade han.
Challe var skitsmart på slutet och tog en timeout i precis rätt läge, det skulle aldrig jag ha gjort, det är kanske därför Challe är tränare på den här nivån och inte jag. Challe är en smart jävel emellanåt.
Annars då?
Jovarsdårå, det känns som det efterlängtade SM-Guldet kommer allt närmre....
Olle: Laine är faktiskt ett jävla as. Men det har han varit innan också. Helt otroligt att en så stor spelare kan falla som ett korthus varje gång nån viftar i närheten av honom. Större moviestar än Thörnberg i nuläget, som faktiskt bättrat sig en aning vad man kan se.
Laken: Piros kommer att bli riktigt nyttig, Petré (om han nu hinner spela mer) håller jag inte med om att han var lika bra. Konstiga rusningar i anfallszon, resulterade i 2-1 och 3-2 i röven. Synd att man inte fick se SÅ mycket av honom och hoppas innerligt att skadan var något han kan skaka av sig snabbt.
Laine börjar, för mig, bli en liten minithörnberg, en sån där som man nästan vill se få en puck på hakan. Knuffar Petré bakifrån rakt in i sargen (skulle förmodligen varit en tvåa) och filmar sedan till sig ett pp.
The great one: Ja det är lite av ett hån men någonstans vid 16.00 så slog det mig att det här var en sån där match som vi ibland brukar stå i andra änden av. Man skjuter och skjuter och ingenting går in, alla puckar styrs ifrån mål istället för på mål.
Intressant för övrigt är att nu när man åter tittar i tabellen efter nån veckas vägran att göra detta så ser man helt plötsligt Brynäs torna upp sig alldeles framför. Var kom de ifrån? Trodde att de låg långt före fortfarande...
Fan vilken skön vinst, när Gabbe gjorde 0-2 så satt jag bara och skrattade... Men satan att Petré skulle gå och skada sig, jag hoppas att det inte var något allvarligt. Jag tycker han gjorde en bra debut.
Helt sjuk match. Lindbäck var fan helt sanslös. Hoppas han kan få en boost av det här nu och spela på en jämn och bra nivå fortsättningsvis. Otroligt skönt!!
Kommentatorn: "Det där ÄR mål...men Lindbäck fångar upp den i sin handske"
Det får väl sammanfatta den här matchen. Fy fan vad underbart!! Lindbäck spelar som en gud, Sonnenberg är precis så där bra som man hoppades han skulle vara den här säsongen och Piros KOMMER att producera för oss. Underbart!
Fantastiskt roligt iallafall att vi har en RIKTIG TIMRÅKILLE i toppen på SHL målligan framför alla coola kanadicker och finnar. Stort Grattis Filip ♥️♥️♥️
Challe är en liten dryg tönt, men står emot kritik på ett imponerande sätt. På nåt sätt diggar jag den envisheten, man kunde se det hos Roger & Roger när de fick in Bartecko vid en kris för nåt år sen, och allt vände för Luleå.