T T: En lobotomerad lallare? Det trodde jag att du visste att jag inte är!
Mitt krav är Vinst annars är det motorsågsmassakern del 26 härinne som gäller. Vi ska inte ens behöva förtjäna en vinst. Vi ska bara vinna, As simple as that!
Timrå IK är i desperat behov av segrar på bortaplan. Nu testar Challe Berglund ett helt nytt grepp för att vända trenden. - Dom ska få sitta ner i grupper och göra lite arbeten, berättar Timråtränaren.
BACKKRISEN VÄXER I TIK - SKOGS DRABBAD AV RYGGSKOTT
Skadekrisen på backsidan växer. Tomas Skogs har drabbats av ryggskott och är tveksam till spel i kväll mot HV71. - Han kommer inte kunna ta ett beslut förrän på värmningen, säger läkaren Örjan Fröjd.
JEREMY BOYCE - EN FRAMTIDSMAN I TIK
Kontakten med Timrå tog han själv och i juli gick flytten till Medelpad. Sju månader senare Jeremy Boyce utvecklats till en landslagsspelare - och en framtidsman i klubben. - Det har verkligen blivit ett lyft för mig här. Det var ett bra val att komma hit, säger 16-åringen.
SKADELÄGET
HV71: Adam Almqvist, Per Gustafsson
Timrå IK: Pär Styf (revben), Fredrik Sonntag (hand), Mattias Karlsson (knä), Tomas Skogs (ryggskott, tveksam)
Alltid ska vi vara värst med skadorna! Orkar inte skriva laguppställningen!!! Inte säkert att den stämmer i morgon heller!!!1 Trevligt nog sänds matchen i Canal+, så att man kan se den på hemmaplan :)))
CHALLE INFÖR MATCHEN
- Vi har tränat på bra efter lördagens match och även om det inte har tillkommit några spelare från sjukrummet, så har vi gott om folk vilket har gjort att kvaliteten på träningarna varit bra.
ALLSVENSKAN
Borås - Troja/Ljungby 1-4 (1-3, 0-1, 0-0)
JAAA!!! Älska Troja/Ljungby!!! Åt helvete med skitlaget Sundsvall!!! Ner i ettan med det jävla packet!!!!! ÄLSKA TIMRÅ IK!!!!!1
Favoritlag våren 2010: 1. Timrå IK, 2. Troja/Ljungby IF, 3. Malmö IF :)))
DJ Hemp som finner nöje i att älska, hata och barnsla sig in absurdum tackar därmed för i natt...
Snelhest131: Fan, nu blev man ju sugen. Jag kommer att vara i trakten några timmar innan nedsläpp. Jag måste försöka övertala kollegan att vi stannar och kollar på matchen. =)
om 4 timmar sitter jag och 7 till i en hyrd minibuss på väg till Jönköping för att se hockeyn live. Blir sedan övernattning där och är även inbjuden till North banks supporter klubbhus så blir väl att vi drar dit och umgås lite för att sedan dra vidare till Ängelholm under fredagen. just på fredagen blir det även en båttur över till Danmark för att sedan se matchen på lördag i ängelholm innan vi beger oss hemåt igen. hoppas även på minst 3 p på dessa 2 matchen men vi kommer nog ha roligt hur det än går.
Ja att HV skulle förlora 2 matcher i rad hemma låter som en utopi. Men vi kan kanske skaka dem.
Förövrigt är det en gåta för mig hur HV kunde lägga sig platt och släppa Robert Kantor till Rögle. Han borde väl ha blivit en given publikfavorit i Jönköping?
John K: En av Timrås viktigaste matcher spelas i kväll. Vinner LHC kan vi torska mot både HV och Rögle (Gud förbjude) och ändå ligga före SSK vid seger på måndag.
Vinner LHC i kväll, och Timrå tar någon av matcherna mot HV och Rögle, så...har vi chans att - mer eller mindre - avgöra kvalseriestriden på måndag. Ett mysigt scenario.
Dream Team: Nygårds rockad, menar du? KÄMPA, GRISA, VÅGA BRUNSPELA, ÖDMJUKT SÄTTA LAGET FÖRE JAGET. Då kan det gå, kanske. Fräls oss, VINN! Inga stilpoäng utdelas denna gång heller.